Cніг зійшов: дороги зникли. Хоч напрямки залишилися…

«Я не п’яний! Я об’їжджаю ями!» – подібні написи нині  можна побачити на багатьох буковинських автомобілях. Таким чином водії попереджають одне одного про небезпеки, які чатують майже на кожному метр проїжджої частини в будь-кому куточку нашого краю.

4444444444444444444444

Весна прийшла – ямковий ремонт принесла

Сніг зійшов і раптом з’ясувалося, що під ним практично немає асфальту. Влада зреагувала миттєво: 25 лютого на щотижневій апаратній нараді голова обласної державної адміністрації Михайло Папієв наголосив, що якість і темпи проведення ремонту доріг краю інспектуватимуться щоденно. Більше того, він зобов’язав Службу автомобільних доріг області щовечора інформувати профільного заступника робіт ремонтних бригад дорожників на автошляхах краю на наступний день.

Та чи означає це, що невдовзі їздитимемо якісними дорогами? Адже кожна весна починається у нас із ямкових ремонтів! А потім – літо, осінь, зима зі снігами і – прощавай асфальт знову.

Чи не тому водії називають ямковий ремонт закопуванням грошей?

Нині в області, за словами начальника Служби автомобільних доріг Ігоря Гаха,  ремонту потребують  10 тисяч квадратних метрів дорожнього покриття.

На Буковині з 2885,5 кілометра доріг міжнародного, національного, регіонального, територіального та місцевого значення 1163 кілометри уражені ямковістю. Площа ямковості становить понад 36 тисяч квадратних метрів.  У Чернівцях із 527,5 кілометра доріг протяжність ділянок, уражених ямковістю, становить 131,7 кілометра. Таку інформацію оприлюднило управління ДАІ області за результатами позапланового огляду доріг.

Дороги Буковини змінили статус. І на них дадуть гроші?

За словами Михайла ПАПІЄВА, голови Чернівецької обласної адміністрації, нинішнього року дороги – новна проблема області.

– Тих 54 млн. грн., виділених для Чернівецької області на автошляхи, не достатньо, адже потреби Буковини на утримання й ремонт доріг складають 273 млн. грн., – зазначив під час селекторної наради очільник краю, – але вже вдалося здійснити важливі зміни – перевести багато доріг місцевого значення, у тому числі й об’їздні, у статус державного значення. Тепер ми претендуватимемо на отримання коштів з державного бюджету за рахунок Служби автомобільних доріг України.

3333333333333333333

Цьогоріч у Чернівцях планують завершити ремонт вулиці Каспрука, Боярка, провулку Ентузіастів. Вулицю Б. Хмельницького ремонтуватимуть і надалі, проте завершать аж у 2014-му. Із субвенції держбюджету профінансують ремонти вул. Коцюбинського, Хотинських комсомольців, частково ремонтуватимуть і вул. Главки, Стефюка та Нахімова.

Гроші водіїв ріками «течуть» в асфальтні ями
Тисячі кілометрів українських трас за зиму перетворилися на бездоріжжя, де водії гублять колеса та псують машини навіть за швидкості 40 км за годину! А в Укравтодору немає коштів на ремонт…

Офіційно

За даними Укравтодору, 90% українських транспортних магістралей вже по 2-3 рази відпрацювали свій вік і потребують капітального ремонту. Для цього потрібно 450 млрд. грн.

Та цьогорічний бюджет Укравтодору становить усього 15 млрд грн. І більша частина цих коштів піде на погашення кредитів компанії…

Рахуймо разом

Щоразу, коли водій наповнює бак автомобіля бензином, він платить певну суму до державного бюджету. У собівартості палива частина податків складає 33% – для бензину та 22% – для дизтоплива. Акцизний збір становить 198 євро з тонни бензину та 50 євро з дизельного палива, плюс ПДВ. Минулого року ставка акцизу була нефіксованою: чим дешевшою була нафта на світових ринках, тим більше платили українські водії до бюджету. Від нового року акциз знову став фіксованим.

З 1 л бензину до бюджету відраховується 3,6 грн, а з 1 л дизельного палива – 2,2 грн. За рік продається 4,5 млн. тонн бензину і 5,5 тонн дизельного палива.

У кожній тонні палива міститься 1300 л бензину чи 1250 л дизпалива.

За підрахунками «КП в Україні», отримуємо 5850 млн. л бензину та 5625 млн. л дизтоплива. Загальний розмір податків, які ідуть в казну, становлять 33,4 млрд. грн.

За даними компанії AUTO-Consulting, в Україні продали понад 217 581 авт. Аналітики підрахували, скільки заробив на цьому бюджет країни. Середня ціна легкового автомобіля становила 17,4 тис. євро. За рік на машини витратили більше 40 млрд. грн. Лише у вигляді ПДВ до бюджету надійшло близько 6,7 млрд. грн. До того ж, з усіх ввезених у країну автівок стягується податок – 10% від їхньої митної вартості. Тобто, до державної казни потрапляє ще 2-3 млрд. грн.

Близько 43 млрд. грн. за рік держава отримала від водіїв. А якщо порахувати угоди на вторинному ринку, запчастини і витратні матеріали, з яких також береться податок, то вийде ще одна кругленька сума. Та навіть 43 млрд. грн. вражають! Бо за ці гроші протягом 10-12 років можна оновити всі дороги України!

Скільки коштує кілометр

Багатомільярдні підряди на ремонт і прокладення автомагістралей зазвичай отримують компанії, чиї акціонери близькі до влади. Київські журналісти намагалися отримати від головної автодорожньої організації відповідь, скільки коштує метр прокладки чи ремонту доріг. Хотіли дізнатися розцінки підрядників. Та не вийшло: з’ясувалося, що це секретна інформація. Тоді журналісти самотужки замовили асфальтування дороги у приватної кампанії.

Результати їхньої наполегливості перевершили всі бажання. З’ясувалося, що найдешевший варіант – шар щебеню у 8 см, а зверху шар асфальту в 3 см коштує 98 грн за квадратний метр. Така дорога витримуватиме легкові автівки кілька років. Якщо дорога 8 м завширшки, то 100 м дороги коштуватимуть 78,5 тис. грн. Плюс близько 108 тис. грн. – установка бордюру.  Тож вартість 1 км дороги коливається від 785 тис грн. і вище.

Будівництво якісної дороги для вантажівок – справа складніша. Спочатку виймають ґрунт під майбутню трасу. Вниз укладають пісок, два шари щебеню і три шари асфальту. Вартість такої дороги становить від 405 грн за 1 кв м.

Повний комплекс робіт ямкового ремонту покриття з укладанням асфальту 5 см завтовшки можна зробити за 133 грн за квадратний метр. Отож за сплачені торік водіями 43 млрд грн. можна відремонтувати 37,5 тис. км двосмугових доріг, повністю замінивши на них покриття.

Але держава платить підрядникам набагато більше! Колишній міністр транспорту Борис Колєсніков назвав такі цифри: будівництво 1 км чотирисмугової дороги в Україні коштує мінімум 40 млн грн. Це у п’ять разів дорожче, ніж у приватної компанії!

Чиновники виправдовуються, що вітчизняні матеріали не відповідають світовим стандартам, тому і доводиться закуповувати все за кордоном. Але який саме асфальт покладений у нижні шари дороги – визначити практично не можливо.

 Любов КАФАНОВА, «Версії»

Пиріг із начинкою… з грошей

Скільки коштує правильна дорога (за 1 м кв)

5 см Верхній чистовий шар 107 грн

5 см Чорновий крупнозернистий 93 грн

5 см Вторинний асфальт 76 грн

20 см Два шари щебеню 58 грн

15 см Пісок 28 грн

Підготовка ґрунтового корита 43 грн

Всього – 405 грн

ffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

2 коментарі “Cніг зійшов: дороги зникли. Хоч напрямки залишилися…”