Як енергетики голову облради надурили

Так виглядав «відремонтований», а точніше – тоді ще, 15 лютого, –  аварійний  трансформатор № 786: неозброєним оком видно, що він не має навіть ізоляції.

IMG_0203 IMG_0204

Цей трасформатор, розташований на куті Панті Тисовецької сільради, ми сфотографували 15 лютого після сходки села. Бо на самій сходці люди дуже обурювалися відповіддю технічного директора ПАТ ЕК «Чернівціобленерго» Б.Козаня. Листа від нього, датованого 5-им лютим, на ім’я голови обласної ради М. Гайничеру та депутата Р. Мельника (копія) прочитав останній, якого тисівчани запросили на збори села як свого депутата-мажоритарника.

З цього листа люди дізналися, що 29 січня експлуатаційно-виробнича бригада Сторожинецького РЕМу позапланово відремонтувала ТП-786: йшлося про заміну комутаційних апаратів, ізолювання виводів 0,4 кВ, а також про ремонт корпусу та заміну дверей. Почувши таке, люди зашуміли. Та після того, як Руслан Мельник зацитував результати виміру напруги 29 січня о 23. год. 8 хв, почали вигукувати: «Брехуни! Усе брехня!». Бо, за словами технічного директора, напруга на фазах трансформаторної підстанції №786 становила: А – 244 В, В – 241 В  і С – 238 В. А такої напруги тут ніколи не буває. Мешканці вул. Дружби, чиї хати заживлені від цієї ТП, навіть пральні машини вмикають по черзі – та й то тільки вночі.

Коментар депутата облради Руслана МЕЛЬНИКА:           

– Обласне керівництво Обленерго повинне мати незалежних і незаангажованих перевіряльників. Йому звітують: робота зроблена, хоча там і кіт не валявся. А енергопостачальна компанія доповідає про це голові облради.

Добре, що люди в цих селах не з лякливих, мають власну гідність і не терплять, коли їх «тримають за лохів». Цього тижня ми довели начальнику Сторожинецького РЕМ п. Федорову, що ТП-786, який, за їхніми звітами, вже давно відремонтований, перебуває в неналежному стані. А за брехню з ними, думаю, є кому розібратися. Бо, як-не-як, а вони обдурили голову Чернівецької обласної ради!

Утім, мушу зауважити, що, завдяки такій прискіпливій увазі до цієї теми з боку газети «Версії», у багатьох селах Сторожинеччини розпочалися позитивні зрушення. А люди, побачивши це, ще активніше почали захищати свої права та звертатися як до мене, їхнього депутата, так і до газети. Сподіваюсь, що невдовзі ремівці замінять-таки всі аварійні стовпи на території району, відремонтують трансформаторні підстанції та забезпечать людей якісним світлом.

Людмила ЛЕБЕДИНСЬКА, «Версії»

Бурулька впала на дріт – у квартирах згоріла техніка

Перше лютого cтало лютим для нашого будинку №4 по вул. Карла Лібкнехта. О 15.15 раптом дуже сильно засвітилися лампочки у квартирах: кілька хвилин мешканці будинку не могли збагнути, що сталося. Але, коли все погасло, а деякі побутові прилади перестали працювати, стало зрозуміло: щось сталося з електрикою.

У довідковій електромереж нам пояснили: через те, що на дроти впала бурулька, «перекинулися фази» – одне слово, аварія.

Через високу напругу в мережі у багатьох квартирах нашого будинку вийшли з ладу побутові прилади. Так, у квартирі  №11 – холодильник «Самсунг», у квартирі  №10 – телевізор, мешканці квартири  №14 втратили монітор і комп’ютер, у кв. №16 згоріли модем, блок живлення комп’ютера, телевізор, у кв. №15 – CD–програвач, у кв. №8 – радіотелефон, у кв. №1 – телевізор і колонки…

…Цьогорічна зима подарувала нам чимало снігу, а ще більше бурульок, які нависають над тротуарами. Та, як з’ясувалося, не менше небезпеки завдають бурульки над дротами довкола наших будинків: вони протягнуті на стовпах просто під дахами, ринвами, тож, напевно, і не дивно, що вони так часто обриваються під натиском стихії.

Про стихію ми все розуміємо, але хто компенсує наші втрати? Обленерго «вмиває руки»: мовляв, аварія. А цікаво було б знати, що робили б енергетики, коли бурулька чи, скажімо, метеорит влетіли би через вікно і впали на наші лічильники. Хто і як тоді сплачував би за електрику?

Галина ШМАТА, жителька кв. №8, за дорученням мешканців буд. №4 на вул. К.Лібкнехта

Коментар правозахисника

Тамара БОРОВИК: «Якщо серед мешканців потерпілого будинку виявиться людина, яка зуміє організувати спільні дії споживачів, використавши для цього чинні закони, то справедливості можна домогтися. Бо вони, себто ці закони, дають доволі широкий простір для дій. Тим паче, що, запам’ятайте, вам суд не полегшить кишені, бо:

!!! позовні заяви споживачів не обкладаються державним митом та іншими судовими зборами.

Адвокатів газета «Версії» не потребує. А от Обленерго мало би про них подумати…

Факти, що існують в суспільстві, стають загальновідомими тільки завдяки засобам масової інформації. І головний засадничий закон у роботі ЗМІ – висвітлювати та звертати увагу на те, що хвилює людей. Отож, на своїх шпальтах газета «Версії», як і будь-який інший часопис, саме це і робить: пише про те, чим живе громада.  На жаль, громада має певні проблеми з монополістом – постачальником електричної енергії. Саме тому «Версіям» та іншим ЗМІ, які про це писали, адвокати не потрібні. Громада в суді доведе, що монополіст та його численний апарат неналежно виконують свої обов’язки. І тому критику на свою адресу мали би сприймати менш агресивно, намагаючись стати  рівноправним партнером споживача. Наразі тільки він, споживач, може видати сертифікати якості на роботу ПАТ «ЕК «Чернівціобленерго», та аж ніяк не німецькі аудиторські фірми, якими похвалявся пан Шекета, голова правління ПАТ. Адже чернівецькі енергетики постачають електроенергію не німцям, а буковинцям!

А тепер уважно погляньте на цю ксерокопію: ідентифікуючі дані споживача я замалював, а оригінал документу представлю суду.

666

Хіба не цікаво? Хто ж він такий – цей клієнт на ймення «хам?». За версією «Толкового словаря» В.Даля – ХАМИ – це злодії. А за визначенням вільної енциклопедії «Вікіпедія», ХАМ – молодший син Ноя, від якого походять люди з чорною шкірою, частина азіатів та американських індіанців. Як відомо, Хам був проклятий батьком і відданий молодшому брату в рабство. За українською версією, це дещо інше.

Та в мене виникає запитання до Облеерго: яке поняття ця організація вкладає у це слово, коли дописує його до прізвища клієнта?

Утім, я здогадуюсь. Керівництво компанії  вважає споживачів злодіями. Слід зазначити, що «Чернівціобленерго» не є виробником електричної енергії, він її тільки транспортує. Але компанія приватна, і держава не в праві втручатися в її роботу. Ця норма, як і багато інших, задекларована чинним законодавством України. Монополіст її свято дотримується – і не тому, що так шанує закон, а тому, що так йому вигідно. А інших правових норм, які не вигідні, можна і не дотримуватися, обходячи їх.

Для прикладу, щомісячні оббивання споживачем РЕМівських порогів. І при цьому жоден відвідувач не може зрозуміти, чому держава створила такі умови для монополіста? Чому  вони, пересічні громадяни, підприємці повинні кидати свої справи та вистоювати в чергах, щоби здати звіти про використання електроенергії? Люди витрачають час на те, щоби в них взяли їхні ж гроші? Ну просто апофігей! – як написали колись «Версії».

Я  мав не одну розмову з керівником Чернівецького РЕМ Штогринцем А.Р. І саме вони, ці бесіди, переконали мене, що те, що відбувається довкола, – відлуння нашого рабства. Компанія постачає споживачам (хамам) електричну енергію, згідно з договором, передбаченим Правилами користування електричною енергією для населення (ПКЕЕН), які затверджені Постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики (НКРЕ) України 31 липня 2006 року. Саме цією Постановою затверджений текст Типового договору про постачання електричної енергії (додаток №3). Але, якщо порівняти з Типовим текст договорів, укладених зі споживачами (хамами), то вони суттєво відрізняються від затвердженого Постановою. Ось чому споживачі приречені на щомісячні митарства. І з цим нічого не вдієш. Відлуння рабства, а мо’ й саме рабство.

А монополіст, щоби впевнено почуватися у відносинах з хамами, ще 24 березня 2006 року погодив свій варіант договору із Територіальним представництвом НКРЕ в Чернівецькій області. Таким чином і виходить, що чиновник, мабуть, теж вважає, що споживачі – це хами, і сприяє компанії-монополісту у здиранні з хамів грошей.

А тепер про нюанси: якщо споживач намагається з’ясувати з персоналом компанії стосунки й привести їх у відповідність до встановлених правових норм, то в комп’ютерній мережі компанії біля прізвища цього споживача ставиться слово ХАМ чи, можливо, якась інша позначка, яка, на думку персоналу компанії, підходить цьому споживачу. На підтвердження – повідомлення, яке надійшло до споживача електричної енергії 25 липня 2012 року (див. ксерокопію).

Хотілося б почути коментар Обленерго

Володимир ВАКАРЮК, голова ГО«Європейський рух», яке є членом Буковинського громадянського об’єднання

 

Від редакції:                         

               

Ми, споживачі, для Обленерго – хами?

Шановний читачу, ти ознайомився зі скороченим варіантом статті п. Вакарюка, яка спочатку називалася «Чи потрібні адвокати газеті «Версії»?». Повністю вона оприлюднена на сайті БукІнфо. Хоча Володимир і написав її ще на початку «любовного клінча» між «Версіями» й Обленерго, редакція не стала друкувати скандальний матеріал, а, вирішила спочатку звернутися до Обленерго за поясненнями. Занадто вже пікантна ситуація, тож хотіли дати одразу точки зору двох сторін. Адже така солідна організація як ПАТ ЕК «Чернівціобленерго» мала би пояснити населенню доволі дивний, м’яко кажучи, факт. Ми навіть припускалися, що це могла бути чиясь самодіяльність. Тому й поцікавилися, чи працює у них на підприємстві контролер за прізвищем Чумак та чи надавав він повідомлення споживачу? А, можливо, споживач звертався зі скаргою до міськРЕМу? Зрештою, хотілося знати, чи не притягувалася до відповідальності особа, що занесла до комп’ютерної бази даних поряд із прізвищем споживача слово  – ХАМ К. Тому редакція й направила інформаційний запит. Відповідь більш ніж здивувала.

ПАТ ЕК «Чернівціобленерго» заявило, що воно зобов’язане надавати тільки «інформацію щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них» (пункт 4 ст. 13 Закону «Про доступ до публічної інформації»). А те, мовляв, що цікавило газету, не є публічною в цьому сенсі інформацією.

А, може, варто було би керівництву Обленерго замислитися над тим, що споживачі – їхні годувальники – можуть і образитися на таке не вельми шляхетне поводження з ними? А відтак і масово подати позови до суду за образу честі та гідності? Адже означення ХАМИ, як-не-як, – розтиражоване…

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *