Повернемо калейдоскоп?..

Цікаво поспілкуватися з лауреатом Першої Всеукраїнської трієнале “ART-AKT” Степаном РЯБЧЕНКОМ,  художником і архітектором з Одеси, якого члени журі ще й нагородили особливою відзнакою – «За візуалізацією образу». Окресленим простором мого віртуального інтерв’ю з Степаном стала електронна поштова скринька.

Степан РЯБЧЕНКО
Степан РЯБЧЕНКО

– Пане Степане, Ви належите до молодого покоління художників, покоління першого десятилітті нового тисячоліття. Багато з Ваших картин класифіковані як актуальне мистецтво. А хіба мистецтво буває неактуальним?

Є два понятті в мистецтві: сучасне мистецтво і актуальне. Сучасним, скоріше всього, можна назвати все, що відбувається/робиться/виробляється в даний момент. Актуальний же художник (contemporary artist) працює насамперед з концепцією, що відповідає сьогоденню, використовує у своїй творчості передові технології і знаходиться в постійному експерименті.

–  Чому Ви надаєте перевагу  – малярству, живопису, графіці, інсталяції, графіті?

Я активно і наполегливо розвиваю цифрове мистецтво, експериментую з новими медіа і матеріалами, використовую сучасні технології, зокрема, комп’ютерні, за якими бачу перспективу абсолютної якості реалізації замисленого. Для мене  комп’ютер – це засіб самовираження, яким для інших художників є фарба, графічний матеріал, відео чи фото.

– Ваші роботи із серії “Калейдоскоп”  1, “Калейдоскоп”  2 тощо, вочевидь, інтерпретуються одними глядачами багатозначно, іншими –  однозначно. А мене ще дивує таке невиразне визначення жанру –  безпредметне. Але ж асоціативність буває навіть досить предметною. Хіба не так?

Цикл робіт «Калейдоскоп» – мій перший експеримент в області цифрового мистецтва. Він був створений паралельно з моєю роботою над одним з архітектурних проектів. На той час мені було цікаво працювати з чистими площинами, співвідношенням кольору і визначенням об’єму. Ще одним відкриттям для мене тоді стало поняття  нескінченого розвитку. Калейдоскоп – прилад, який генерує нескінчену кількість орнаментальних варіацій. Цей принцип і став основою даного циклу.

– Ви багато виставляєтесь. І такі роботи, як “Електронний зефір (рожевий і білий”, цикл “Комп’ютерні віруси” – це вплив часу чи випадковий збіг?

Це вплив часу, це ті теми, які відповідають сьогоденню і це саме те, що і називається актуальним мистецтвом. Цикл «Комп’ютерні віруси» виник одного прекрасного ( чи не прекрасного) дня, коли мій комп’ютер був атакований черговим вірусом через Інтернет. У цю мить виникла ідея:  візуалізувати те, що  кожної секунди нагадує про себе своєю несподіваною і небажаною появою.

– Мають художники кумирів серед художників? І чи є  такий майстер, хто Вам найбільше імпонує?

Кумирів не маю, але мені подобаються багато художників, що жили в різні часи, працювали в різних напрямках і які  між собою непорівнянні. Мені цікава традиція, а саме період українського бароко, елементи якого я часто використовую у своїх роботах.

– Ваші творчі плани?

– Для початку маю на меті реалізувати вже початі проекти.

Зрештою, я впевнена, що саме так і буде.
Я дякую пану Степану за візуалізацію нашого спілкування.

І мені навіть захотілось помчати до магазину і купити собі калейдоскоп, у якому пересипаються звичайні шматочки скла, які багатократно  віддзеркалюються, створюючи фантастичні візерунки, коли ми рухаємо або обертаємо трубку. І отримати, як у дитинстві,  це радісне і виразне відчуття створення справжнього дива. Нехай і досить крихкого.

А виставка, яка триватиме до 21 жовтня, дійсно, зібрала у багатогранній експозиції прекрасні роботи талановитих і незрівняних майстрів абстрактного мистецтва.

Переглянути фото з експозиції Трієнале можна за посиланням –
Білий образ концептуальної утопії…

Тетяна СПОРИНІНА, «Версії», фото автора

 

Калейдоскоп 8. 2009, папір, цифровий друк
Калейдоскоп 8. 2009, папір, цифровий друк
Калейдоскоп 9. 2009, папір, цифровий друк
Калейдоскоп 9. 2009, папір, цифровий друк
Калейдоскоп 3. 2009, папір, цифровий друк
Калейдоскоп 3. 2009, папір, цифровий друк

 

4 responses on Повернемо калейдоскоп?..

  1. Захотілось не тільки купити калейдоскоп, а й скоріше потрапити на таку цікаву виставку! Тетяна має талант заохочувати людей до дій, в данному випадку – гарно провести час серед інтересних картин!) І якщо не має можливості піти в галерею, то Тетяна дає шанс побачити все віртуально! Дякую!

  2. Ірина, дійсно, саме через виставки відбувається спілкування митця і глядачів, прихильників.
    І чернівецьке Трієнале відзначається великим успіхом. Напевно, і через мистецькі традиції, і свій власний вимір, і відчуття свободи, і нову, асоціативну естетику, яку подарували нам художники. А мені особисто ще й поталанило поспілкуватись із Степаном Рябченком. )

  3. Интересные работы и интересный взгляд на современное искусство.Спасибо, Степан.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *