«Вони хочуть загнати підприємців у стійло!»

Уявіть собі продуктовий магазин.
От заходите ви до нього – ковбаси купити, а вас ввічливо запитують:
– А скільки ковбаси ви на місяць купуватимете?
– Палки чотири, – припустимо, відповісте ви. Проте наприкінці місяця прийдете за п’ятою.
– Перевищуєте ліміти, шановний, платіть удвічі більше!
Ви, звісно ж, образитесь і до цього магазину більше не ходитимете, проте, – ото клопіт! – через тиждень вас до нього відправить дружина. У тещі невдовзі день народження…
– Дві палки, будь ласка.
– Ви що, думаєте, ми тільки вам ковбасу продаємо? А як же інші люди, наприклад, ваші сусіди – ви про них подумали?! Старенькі пенсіонери – і без своєї «Лікарської» залишаться!
– То замовте ковбаси із запасом!
– А де ми її зберігатимемо? – щиро обурюється продавець. – Наш холодильник ущент заповнений!
І раптом він весело підморгує і змовницьки вам шепоче:
– Знаєте що? Хочете доброї ковбаси й багато? Купіть собі холодильник. Поставимо його тут – і з нього вам ковбасу продаватимемо. Скільки заманеться! Скажімо, по дві палки – щотижня… І не переживайте, ми вам ліміти підвищимо!
Чи ходили б ви до такого магазину? Сторожинецькі підприємці – змушені ходити. Ніде подітися: магазин – лише один, і ім’я йому – Обленерго. Замість ковбаси там – електрика. Замість холодильників – трансформатори…

А якщо у вас свій магазин? Продуктовий. Як, наприклад, у приватного підприємця Василя Любимського. І раптом сторожинецький РЕМ відключає його від електроенергії. Безпідставно і без попередження, – стверджує підприємець. Нібито через невиконання договірних умов…

DSC_6131

Буду звертатися до суду! – Василь Любимський стверджує, що працівники РЕМу безпідставно та без попередження відключили його продуктовий магазин від електроенергії.

– У мене є заява від жителів села Чудей, які скаржаться, що через магазин Любимського у них погане світло, – коментує ситуацію начальник сторожинецького РЕМу Віталій Федоров. – Я підприємця у приватній розмові попередив: постав на підстанції конвенційний апарат, який відповідає технічним вимогам! У Любимського технічні умови на 5 кіловат. Ми заміряли струмовими «кліщами» фази – він бере не 5, а 30 ампер!

– Коли я звернувся до начальника РЕМу, щоби він пояснив мені, які договірні умови я не виконав – він сказав, що в мене перевищена максимальна потужність, – відповідає Василь Любимський. – Проте я попросив, щоби мені показали, звідки ці дані, де вони є? Він каже – в договорі. В договорі ж нічого не було знайдено! У мене є документ про видачу ліміту електроенергії. Він складає в мене 3600 кіловат на місяць. Я в нього повністю «вписуюсь»!

 

Якщо образно, то обленерго погоджується продавати підприємцю щомісяця вантажівку ковбаси. Проте монополісту кортить, щоби до нього за кожною невеличкою ковбаскою бігали окремо! Хочете одразу ящик? Придбай нам вантажне таксі! Тобто, постав РЕМу свій трансформатор.

Пан Василь каже, що перед відключенням до нього приходили з перевіркою РЕМівці і вимагали встановити автоматичний вимикач – до 31 січня.

– А 29-го – мене відключили! Вони порушили свою ж вимогу! За законом, навіть якби вони і знайшли б у мене якесь порушення, мали би виставити припис. Якби я його не виконав – тоді попередження про часткове чи повне відключення від енергопостачання. Тобто, на виконання припису я мав би 10 днів!

DSC_6210

– Пан Любимський, замість того, щоби віддати 30 ампер населенню, забирає їх собі, – стверджують у сторожинецькому РЕМі.

Чоловік каже, що після відключення магазину він одразу ж поїхав на прийом до начальника сторожинецького РЕМу Віталія Федорова.

– В нього того часу «гостював» не надто тверезий начальник «Енергозбуту», який поводився брутально, дозволяв собі на мою адресу не надто пристойні вирази, зверхність, називав мене «Ти, пацан…», – розповідає Василь Любимський. – Я думаю, що і за віком йому не пацан, і за положенням. Тому зробив зауваження. У відповідь же почув: «Від сьогоднішнього дня ти не відкриєш жодної точки, я тобі все це зроблю!».

 

Окрім ліміту споживання, є ліміт потужності – стверджують у РЕМі. Мовляв, радянські мережі не витримують – адже середньостатистичне господарство українця нині складається не лише з одного телевізора і кількох лампочок. То що робити людям, яким бракує напруги? Пишіть заяву, беріть нові технічні умови, – кажуть у РЕМі. На питання ж, хто встановлюватиме потужніший трансформатор, тут лише люб’язно та сором’язливо посміхаються…

Електрики в підприємця не було понад дев’ять годин. Лише після дзвінків у райдержадміністрацію, клопотань районних чиновників удалося вмовити РЕМ відновити енергопостачання в магазині.

– Якби цього б не трапилося, в мене були б дуже великі втрати, адже це продуктовий магазин, у холодильниках зберігаються продукти – каже підприємець. – Тут, напевне, є якась зацікавленість у працівників: не всі вони чесні люди, бо мені натякали в РЕМі на якісь таблиці множення, ділення, чи знаю я про них… Натякнули, що я нібито краду електроенергію. Я в присутності голови райдержадміністрації поставив таку вимогу: негайно перевірте мій лічильник! У присутності депутата райради Басовича, представника чернівецького обленерго лічильник перевірили: жодного втручання в нього не виявлено, як і відхилень від роботи.

Проте, поки чоловік возив свій лічильник на перевірку, до його магазину… відправили ще одну комісію!

– Вони, як кажуть у народі, хочуть загнати підприємців у стійло! І щоби там ними керувати, – обурюється Василь Любимський. – У мене складається враження, що, крім своїх прибутків, вони хочуть іще щось мати. Я плачу недешево – 1,13 грн за кіловат. А мені нараховують ще якісь втрати… А чому я мушу платити за чиїсь втрати? Змушують поставити ще один лічильник (для додаткового контролю). Я не проти – ставте, але чого це маю робити я? Або, приміром, чому я повинен Обленерго кредитувати? Я проплатив наперед за 2600 кіловат – а мене відключили! Тут дуже багато питань виникає, на які мені важко знайти логічну відповідь. І подібна ситуація – в усіх підприємців, з якими спілкуюся…

Ігор КОНСТАНТИНЮК, «Версії»

 

Процедура відключення електроенергії мовою закону

Консультує правозахисник Тамара БОРОВИК

Процедура відключення прописана у Правилах користування електричною енергією (ПКЕЕ) та у Правилах користування електричною енергією для населення (ПКЕЕн), а також у договорах про постачання та користування електричною енергією.

Направлення попередження про відключення поштою без повідомлення про вручення, а також залишення у дверях чи воротах не передбачено ні ПКЕЕ, ні ПКЕЕн.

Не беруться до уваги і попередження про заборгованості телефоном Вони не передбачені, але і не заборонені ПКЕЕн . Між тим ототожнювати їх з попередженнями про відключення, які мають надсилатися, про що чітко зазначено у п.27 ПКЕЕн та договорі про користування електроенергією, — не слід.

Головне, що слід запам’ятати, енергопостачальник перед припиненням енергопостачання в оселі або на об’єкті споживача (підприємство, магазин тощо) має письмово повідомити споживача про свої наміри щодо відключення.

Для підприємців та підприємств:

Постачальник  електричної  енергії  (електропередавальна організація  або  основний  споживач  за погодженням постачальника електричної  енергії)  зобов’язаний,  попередивши   споживача   не пізніше  ніж  за три робочих дні,  припинити повністю або частково постачання  йому  електричної  енергії   (передачу   або   спільне використання  технологічних  електричних  мереж),  у тому числі на виконання  припису  представника  відповідного  органу  виконавчої влади (Держенергонагляду).

Дата та час припинення постачання електроенергії мають бути зазначені в повідомленні. Якщо в зазначену дату відключення не провели, то енергопостачальник повторює процедуру попередження про дату наступного відключення.

Споживачу важливо знати:

Зміна організаційно-правової   форми,   форми   власності  чи економічного   стану   постачальника   електричної   енергії    за регульованим тарифом не може призводити до обмеження чи припинення постачання електричної енергії споживачу,  якщо  останній  виконує свої зобов’язання згідно з договором та цими Правилами. Електрична  енергія  постачається споживачу безперервно, крім  випадків,  передбачених  договором  та  нормативно-правовими актами, у тому числі Правилами.

Однак те, про що йшлося, стосується несплати боргу за використану електроенергію. Але зовсім інша процедура при відключенні електроенергії через нарахування штрафних санкцій за переліміт електроенергії, порушенні пломб чи пошкодженні лічильника.

Якщо споживач відмовився сплатити штраф, то згідно ПКЕЕ електропостачальник зобов’язаний довести вину споживача у сіді. І вже тільки після рішення апеляційного суду на користь Обленерго, споживачу надається 30 днів для виконання рішення суду. І тільки тоді Обленерго має право без додаткового попередження припинити подачу електрики.

Тамара Іванівна БОРОРВИК консультує безоплатно: (0372)-57-57-41

 

І сусіди піднялися проти обленерго

Підприємці сусідньої області вийшли на мітинг проти ПАТ «Прикарпаттяобленерго», який відбувся під стінами Івано-Франківського міського суда. Громадське об’єднання «Ділові люди Прикарпаття» та Івано-Франківська обласна організація Українського союзу промисловців і підприємців, до яких приєдналися також активісти обласних ГО «Ветерани України» та ВУТ «Просвіта» вимагали реприватизацію Обленерго.

– Україна експортує електроенергію в 2,5 рази дешевше, ніж продає її власному бізнесу. Як наслідок – засилля китайських і турецьких товарів у магазинах та на базарах і неконкурентноздатний український виробник», – наголосив голова ради підприємців та промисловців Прикарпаття Василь Гродюк, один з організаторів протесту.

Час і місце проведення акції обрали невипадково. В Івано-Франківському міському суді слухалася справа за позовом ПАТ «Прикарпаттяобленерго» до обласної структури Українського союзу промисловців і підприємців щодо відшкодування останньою матеріальної і моральної шкоди, нібито завданих діяльності та діловій репутації підприємства зверненням підприємницьких громадських об’єднань до Прем’єр-міністра України. У вказаному зверненні підприємці вимагали від глави Уряду з’ясувати, куди насправді йдуть кошти, передбачені для потреб модернізації мереж та потужностей ПАТ «Прикарпаттяобленерго».

На переконання мітингувальників, обленерго завищують свої затратні частини, які враховуються при формуванні в НКРЕ тарифів на електроенергію.

За матеріалами «Коломия ВЕБ Портал»

 

 

 

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *