Тролейбуси: за один наш – сім шведських дають

Придбати новий вітчизняний тролейбус – задоволення з недешевих. Від 1,8 до 2,5 млн. грн. коштує «рогатий» друг пенсіонерів луцького, львівського чи дніпропетровського виробництва.

 –За один новий український можна купити 7 таких шведських, – дивується начальник Чернівецького тролейбусного управління Іван ІВАНІЧЕК. І хай тролейбус «вольво» від’їздив понад двадцять років шведським асфальтом, термін його експлуатації на чернівецькій бруківці – 10 років!», – переконаний  п. Іванічек.

A3ZFgC7vWho

Один такий «вольво» вже курсує вуличками Чернівців, а невдовзі ще два «його колеги» поповнять тролейбусний парк. Ще п’ять – у планах.

На балансі міста нині 89 тролейбусів, 10 підстанцій, 7 диспетчерських пунктів, 86 км контактної мережі, 42 км кабельних мереж під землею та 120 зупинок.

За словами Івана Антонович, наступний етап – тролейбуси зі Швейцарії. Там планують ввести в експлуатацію нові тролейбуси, а нам продати свої використані. Але їхні нові тролейбуси почали ламатися. Тож «майбутні наші» тролейбуси поки й далі возять швейцарців. «Плюс» цих тролейбусів у тому, що до них «ідуть» причіпні вагони. Коли вони під’єднуються – тролейбус стає більшим, але суцільним. Це набагато зручніше, ніж звичні «гармошки».

Від березня зупинка буде з боку університету

Вже від 2 березня студенти та викладачі сідатимуть на транспорт з боку університету.

– На кінцевій зупинці по вул. Коцюбинського, навпроти університету, дуже вузький тротуар, – каже начальник депо. – Коли під’їжджає тролейбус чи маршрутка, місця для пасажирів практично немає. Тож ми вирішили пустити тролейбус у протилежний бік. Транспорт їхатиме прямо вулицею Університетською, повертатиме на вул. Хотинських Комсомольців і знову виїжджатиме на Університетську.

Місяць їзди на заощадженій електроенергії

– Ми запровадили систему автоматизованого контролю напруги на трансформаторні агрегати, – розповідає Іван Антонович. Іншими словами, знайшли спосіб заощаджувати електроенергію. У нас є три трансформатори, і вечірньої пори, коли напруга в них зменшується, працюватиме лише один. Це все відбуватиметься в автоматичному режимі: напруга збільшується – вмикається резервний трансформатор, зменшується – трансформатор вимикається. Це дає економію від 8 до 10%  на одній підстанції на місяць. За рік ми заощаджуємо стільки коштів, що влітку цілий місяць можемо їздити на заощадженому.

Любов КАФАНОВА, Ігор КОНСТАНТИНЮК, «Версії»

yrxl8rmwOU8

Не забувають тролейбусники і про славетні чеські тролейбуси, які багато десятиліть були своєрідною чернівецькою візитівкою.  У чернівецькому депо, як на справжнісінькому заводі, старі й непридатні до експлуатації тролейбуси розрізають і відправляють на брухт. А ті деталі, які ще можна відновити, використовують для реконструкції.

– Ось цей 35-річний чеський тролейбус відновлюють аби чернівчани пам’ятали, який саме транспорт возив їхніх батьків затишними вуличками нашого міста, – каже начальник Чернівецького тролейбусного управління Іван ІВАНІЧЕК. – А приїжджі, побачивши «раритет на колесах», поринали би в історичну атмосферу Чернівців!

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *