Магазини ХХІ століття або

Як купити в Інтернеті, щоби не переплатити в магазині та не натрапити на шахраїв?

Покупки в мережі Інтернет стали вже такими ж природними, як користування мобільним телефоном чи електронною поштою. Віртуальна торгівля допомагає поповнити колекцію наших книг, оновити техніку на кухні чи навіть придбати новий домашній кінотеатр. Але в цієї технології є безліч як плюсів, так і мінусів.

 

Дешева рибка – погана юшка.

Яка небезпека може спіткати покупців при купівлі товарів у інтернет-магазинах, ми поцікавилися у Надії КУТИНІНОЇ, в. о. заступника начальника Інспекції з питань захисту споживачів у Чернівецькій області.

– По-перше, товар може не знайти свого продавця. Товар  продали, претензії уже не приймаються. Щоби такого не трапилося, має бути обов’язкова поштова юридична адреса. – Нині у законопроекті «Правила зовнішньої торгівлі» зазначені обов’язкові вимоги до інтернет-магазинів, продовжує п. Надія. – Обов’язково має бути офіс, хай це буде невеличка кімнатка, але з юридичною адресою, щоби споживач мав право в разі потреби прийти подивитися на товар, поспілкуватися з інтернет-продавцями чи поскаржитися. Бо не завжди при спілкуванні в електронному режимі можна вирішити всі питання. І саме через це споживачам слід бути дуже обачними.

Надія Григорівна радить обирати ті магазини, які мають аналоги в реальності та кількарічну практику. Якщо ж аналогу немає і це тільки інтернет-магазин, то варто подивитися коментарі користувачів.

Коли товар купується, то в гарантійному талоні обов’язково повинна бути проставлена печатка і зазначена дата покупки та адреса продавця. Але ж магазин може бути у Вінниці, Донецьку, а гарантійні зобов’язання мають надаватися споживачу на місці, де людина проживає. Коли ж гарантійної печатки немає, то жодних претензій бути не може.  

Тому перед купівлею обов’язково варто з’ясувати, який сервісний центр буде обслуговувати цей товар, потрібно також подивитися експлуатаційні документи, де повинна бути зазначена інформація про сервісні центри, які надають гарантійне обслуговування. Якщо ж такого переліку немає, то таке обслуговування може ніхто і не проводити. А це вже халепа.

Саме тому спеціаліст радить споживачам перед купівлею все це вивчити. Коли ж ви вже придбали товар й вас у ньому щось не влаштовує, то протягом 14 днів маєте повне право повернути його назад, не називаючи при цьому причини.

Для цього споживач має написати заяву в двох примірниках і надіслати рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Якщо гроші після цієї процедури все ж не повертають, то треба без вагань звертатися до інспекції захисту прав споживачів.  Якщо продавець і далі відмовляється, інспекція накладає на суб’єкт господарювання штраф у десятикратному розмірі від вартості товару. Для прикладу, якщо телевізор коштував 2 тис. грн, то продавець має сплатити 20 тис. грн. Це штраф за невиконані вимоги споживача. Якщо ж і штраф продавець відмовляється сплатити – тоді до суду. Через штраф подати заявку у інститут судових експертиз .

Хочете спробувати – пробуйте!

Серед найпопулярніших товарів, які найчастіше замовляють інтернет-покупці – мобільні телефони й аксесуари до них, подарунки та різноманітна побутова техніка. Рідше люди звертаються до купівлі одягу та взуття.

Економія на покупках через інтернет виникає через низькі витрати на утримання інтернет-магазину. Офіс у таких магазинів займає найчастіше одну кімнату, в якій працює до 5 працівників. Товари, якими вони торгують, надходять до них  зі складів постачальників, а це значно здешевлює доставку.

Та все ж купувати чи ні щось в інтернет-магазинах – справа ваша. Категорично відмовляти від таких операцій я не стану, бо сама частенько користуюся ними. Одяг і взуття там не замовляю, зате побутову техніку й комп’ютерне обладнання – так, і жодних проблем із покупками не виникало.

Хтось може сказати, що при  купівлі через Інтернет до покупки неможливо доторкнутися. Та хто заважає вам зайти в сусідній магазин побутової техніки й потримати бажаний ноутбук у руках, а потім замовити його у мережі магазинів, що обійдеться набагато дешевше?

Близько 80% українських інтернет-користувачів у процесі вибору й купів товару довіряють відгукам про нього в інтернеті. Такі дані з посиланням на дослідження Digital Life озвучила Марина КОСТРОМІНА, провідний менеджер з роботи з клієнтами департаменту постійних і медіа-досліджень TNS Ukraine.

За її словами, українці – серед найактивніших користувачів Інтернету у світі. «Ми поки не знаємо, куди розвиватимемося далі – у бік Південної Кореї, де все життя проходить в інтернеті, чи у бік Угорщини, де в основному перевіряють пошту», – говорить експерт. Зараз проникнення Інтернету в Україні, за даними TNS, становить понад 40%.

При цьому українські користувачі Інтернету витрачають удвічі більше часу на підготовку до покупки, ніж на саму покупку. А при здійсненні покупки часто використовують «сарафанове радіо», орієнтуються на відгуки інших покупців. «84% відразу пробивають інформацію про товар, який тільки що побачили по телевізору. 19% онлайн-населення, коли здійснює покупки в магазині, відразу перевіряє по мобільному телефону, де купити дешевше», – розповіла пані Костроміна у своїй доповіді.

Лідія КИРИЛЮК, «Версії»

 

 

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Думок на тему “Магазини ХХІ століття або”