Магазин – у дворі, в зручний час і на колесах

Чернівецьке підприємство «Ініціатива ТМ» стало першим мобільним дискаунтером в Україні

 

Поки що поталанило  тільки мешканцями вулиці Червоноармійської, де три фірмові машини з продуктовими товарами і торговими консультантами- продавцями в одностроях  від 12 червня обслуговують 18 точок.

–  Те, що людям потрібен такий вид торгівлі, Євген ЩЕПАНОВСЬКИЙ, засновник ТОВ «Ініціатива ТМ» та його директор Олег ШЕРЕМЕТА переконалися практично одразу ж після першого тижня роботи. Бо вже за другу декаду торгівля мобільної мережі зросла втричі.  

Що не кажіть, для господині дуже важливо не обривати руки багатокілограмовими валізами, їдучи з пересадками від ринку «Зелений», а вийти у двір та купити свіженького буряку, моркви, капусти, мінеральної води чи соку… Одне слово, і час збереже, й економію по грошах матиме, бо вартість товару наближена до оптової.

– Дискаунтер  забезпечує 100-150 основних товарних позицій, – розповідає Євген Щепановський. – Та головна ідеологія пілотного проекту полягає в тому, щоби доставляти людям якісні продукти місцевого виробника. Нижчих цін добиваємося за рахунок логістики, тобто раціонального просування товарів від постачальника до споживача.

Цікаво те, що при появі автомобіля коло стаціонарних точок торгівлі одразу ж на цих точках відбувається зниження цін, таким чином створюється «територія низької ціни». Загалом в Україні сформувалася досить дивна картина: продукти потрапляють до споживача здороржченими як мінімум на 50%. Бо роздрібна торгівля виникла стихійно. І часто власники магазинів працюють з посередниками. Ми ж отримуємо товар виключно від виробника. А ще наш покупець має доступ до всієї документації – сертифікатів відповідності та якості на товари, санітарні книжки продавців, цінники, книги скарг і пропозицій. А на додачу – ще й відеоспостереження у кожній машині            

 

Розумне і загадкове слово дискаунтер (від англ. discount — скидка, робити скидку) означає магазин  на колесах, що приїжджає, як правило, в район багатоповерхівок для торгівлі товарами за низькими цінами. Перші такі магазини з’явилися в Німеччині в середині 50-их років в умовах відносної економічної стабільності та мінімальної інфляції. Але саме в період економічної кризи дискаунтери користуються підвищеною популярністю.

Втім, це слово має два значення:

Дискаунтер — тип магазину, що торгує в роздріб за цінами, наближеними до оптових.

Дискаунтер — авіакомпанія, що пропонує низьку вартість перевезення  за рахунок мінімізації пасажирських послуг.

У світі, особливо на теренах колишнього союзу, гравці ринку активно освоюють новий вид діяльності. Тим більше, що сучасні магазини, себто супермаркети, викликають у споживача відчуття розгубленості. Розбігаються не тільки очі, а й купюри з гаманця. . Зайшовши туди за картоплею чи хлібом, покупець ніколи не вийде з кілограмом овочів чи батоном – обов’язково візьме ще ковбаски, банку зеленого горошку за акцією, а то й  крем для… взуття. Наразі, принципи мерчендайзинга, які використовують  сучасні магазини, змушуютьь нас здійснювати багаточисленні імпульсивні покупки. І замість 4 гривень за хліб з кишені випливе щонайменше 100-120 гривень.     

Та новий вид торгівлі в Чернівцях вражає не тільки зручністю й цінами. Продавці-консультанти – сама ввічливість. Вони ставляться до кожного покупця як до родича чи друга. Зрештою, цьому є два пояснення: перше – проект формувався без корупційної складової. Всі працюють чисто, без натяку «на тінь». Зарплата продавця – 3500 грн за 15 днів роботи, його помічника – 2 тис. грн. Друга складова вихованості та ввічливості працівників мобільної торгової мережі –  жорсткий відбір кадрів. Із 300 резюме було відідбрано 100 – їх авторів запросили на співбесіду. Поталанило ж тільки 20-ом. З них і  формували робочі пари, між якими ще не було жодної сварки чи сутички.

– У радянські часи недарма казали – кадри вирішують все. Це не перебільшення, – посміхається директор підприємства Олег Шеремета. – Ми підбираємо чесних, відкритих і щирих людей, які позитивно ставляться до інших. Враховуємо психологічну складову. Саме тому до участі в співбесіді залучений професійний біоенерготерапевт.     

…Підприємці «Ініціативи ТМ» розшифровують назву свого дітища по-різному. З ініціативою все зрозуміло. А ось ТМ – це і «Твоя мережа», і «Твоє майбутнє»  – як кому більше подобається. Але те, що «Ініціатива ТМ» приречена на успіх – це без сумніву.

Людмила ЛЕБЕДИНСЬКА, «Версії»

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

2 коментарі “Магазин – у дворі, в зручний час і на колесах”