Хотіли до Парижа, потрапили – в дупу.

До редакції надійшов лист від мешканки Подвірного на Новоселиччині Марії Павлівни Кіфяк. Пенсіонерка «повелася» на солодкі обіцянки київської фірми «Пошторг», яка торгує через Інтернет та через поштові каталоги косметикою, біжутерією і так званими товарами для здоров’я. Усім, хто придбає дві та більше речей, фірма обіцяє суперпризи – авто, набір побутової техніки та подорож на двох до Парижа.

«Живин» не оживляє

Одного дня йшла бабуся з магазину додому і заглянула до своєї поштової скриньки. Там лежав іменний (!) каталог від фірми «Пошторг». Виявилося, що пенсіонерка виграла дороге авто, а щоби його отримати, треба придбати не менше двох товарів з каталогу.

Торгує ця фірма косметикою, всілякими брязкальцями-амулетами, а також засобами для оздоровлення нікому не відомих фірм «Еліксир» та «Живин». Автори каталогу обіцяли швидке зцілення мало не від усіх хвороб за допомоги диво-зілля.

Здорових і багатих пенсіонерів, як відомо, дуже мало, а по господарству поратися і город сапати треба. Тож вирішила жінка придбати диво-зілля, помічне від болю в суглобах та вен на ногах.

Довго чекала на замовлений товар, аж нарешті посилка таки прийшла. Принесла жінка тюбики додому, відкрила, але маститися чи то гелем, чи то кремом не наважилася. Зілля смерділо, а пальці рук від нього почервоніли. Жінка спробувала знайти на тюбику інформацію про виробника, склад та термін придатності товару, але марно.

За кілька днів пенсіонерка зайшла до аптеки і побачила вже знайомий засіб. Він виявився звичайною маззю живокосту, але аптечний приємно пахнув, добре розтирався і був мало не втричі дешевший від отриманих тюбіків. Тут жінка остаточно зрозуміла, що її «розвели», та було вже пізно. Адреси і телефонів «Пошторгу» у каталозі не було, лише номер абонентської скриньки…

Оббирають «захисники»

На жаль, Марія Павлівна не вміє користуватися Інтернетом, який знає про «Пошторг» набагато більше. По-перше, фірма має власний сайт
www.poshtorg.com.ua, на якому є не лише опис товарів, але й умови згаданої акції.

Виявилося, що розіграш призів відбуватиметься лише 24 грудня між тими, хто придбає мінімум 2 непотрібних товари з каталогу. Ніби-то так робилося 2008-го і 2009-го і люди, чиї прізвища зазначені на сайті, отримали цінні подарунки. А коли вас щось не влаштовує, є навіть телефон прямої лінії (044) 499-77-10 або 0-800-30-15-25 від 9:00 до 20:00 в будні; від 9:00 до 16:00 в суботу. Щоправда, телефонувати за цими номерами немає сенсу – ніхто не відповідає.

Натомість, перегорнувши ще кілька сторінок в неті, знайшли ще дві публікації. Перша з них – на сайті газети «Кримінальна Україна» від 8 грудня 2009 року.

Процитуємо лист її дописувача-пенсіонера:
«Пенсійний фонд України – засновник та видавець щотижневика «Пенсійний кур’єр», який передплачується та частково безкоштовно розповсюджується серед пенсіонерів. На шпальтах цієї газети останнім часом постійно друкується великим шрифтом об’ява від такого собі ТОВ «Пошторг», де пропонується відгадати «дуже зашифроване» слово «багатство» і виграти 125 тис. грн. Для цього треба лише заповнити безкоштовний купон і надіслати на адресу абонентської скриньки.

Багато пенсіонерів можуть читати лише в окулярах, мабуть, тому дуже дрібненьким шрифтом, який важко прочитати навіть людині з нормальним зором, на цьому купоні вказано: «Я добровільно передаю свої зазначені нижче дані ТОВ «Пошторг» для обробки мого замовлення та даю згоду на довічне зберігання цих даних, трансграничну передачу та використання повного переліку представлених мною персональних даних для отримання рекламних пропозицій від ТОВ «Пошторг» або його комерційних партнерів. Внесення змін до персональних даних, або відкликання таких (відмова від отримання розсилки) виконується письмовим або телефонним зверненням до ТОВ «Пошторг».

Але ні телефону, ні адреси ТОВ «Пошторг» в об’яві немає. Як кажуть: «Дзвоніть у рейку». Людина, надсилаючи цей купон, автоматично стає мішенню для всіляких інших «лохотронів» цього підприємства та його «комерційних» партнерів і наступників.

Аналізуючи рекламу різноманітних «поясів для схуднення», обігрівачів, та інших «розумних подарунків зі знижкою більш ніж 30%», яка також постійно розміщується у «Пенсійному кур’єрі», можна зробити лише один висновок – у цьому обмані беруть активну участь саме ті, хто в першу чергу повинен захищати пенсіонерів.

Виникає законне питання до керівництва нашого Пенсійного фонду: «Панове чиновники. Доки ви будете допомагати всіляким шахраям обдурювати найбільш незахищені верстви населення – пенсіонерів? Чи, може, ви також маєте від цього відсоток?».

А ось інший лист, опублікований на сайті однієї з житомирських місцевих газет 22 лютого 2010 року:

«Слід бути вкрай обережними з будь-якими конкурсами та призами від маловідомих фірм, серед яких особливою активністю вирізняється ТОВ «Поштовий клуб плюс». Це товариство ще донедавна мало офіційний сайт postclub-plus.com.uа, за допомоги якого здійснювало свої махінації. Проте особливо постраждали від шахраїв довірливі люди у поліських селах, які спокусилися не на інтернет-оголошення, а на газетну рекламу «Поштового клубу».

Схема роботи цього ТОВ проста. «Поштовий клуб» незаконно отримує базу даних користувачів подібних послуг і надсилає людині листа, в якому жирним шрифтом зазначено, що ви виграли неймовірний приз – авто! Аби його отримати, ви маєте надіслати протягом певної кількості днів на адресу ТОВ такий собі «сертифікат». Дрібним шрифтом в умовах прописано, що начебто «переможець» має придбати в ТОВ книжковий непотріб за великі гроші (в середньому 60-90 грн), щоби в подальшому «взяти участь» у міфічному майбутньому розіграші.

Подібно працює і ТОВ «Пошторг», яке торгує косметикою та маскується під торгову марку «Укрпошти».

Єдина добра порада:

Спеціалісти управління у справах захисту прав споживачів наголошують: притягнути до відповідальності недобросовісного інтернет-продавця можна лише тоді, коли ви маєте товарний чек і знаєте адресу офісу цього магазину. Якщо ж фірма обмежується номером абонентської скриньки або непрацюючими телефонами, не купуйте її товари – це лохотрон, з якого немає виходу!

Лєра ЯСНИЦЬКА, «Версії»

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

10 коментарів “Хотіли до Парижа, потрапили – в дупу.”