Чергова афера від «UniCredit Bank»: чернівчанка поповнювала свою кредитну картку, термінал гроші «з’їв», та на картку вони не прийшли. Тепер на борг «капають» відсотки, і коли банк поверне кошти на рахунок – і чи взагалі поверне! – невідомо.
Чернівчанка Наталя Р. багато років користується кредитною карткою UniCredit Bank. Час від часу розраховується нею у продуктових магазинах, а далі протягом місяця повертає витрачену суму, аби на неї «не капали» відсотки.
– 11 березня повертала гроші на кредитку через термінал у відділенні UniCredit Bank, що у Чернівцях на вулиці Головній, 189. Термінал «затягнув» гроші, але операція не була завершена і кошти на картку не зарахували, – розповідає жінка. – Працівниця банку з посмішкою розвела руками мовляв: «У нашого терміналу таке буває…». Порадила написати заяву і… чекати інкасаторів. А вже 13-го березня з такою ж посмішкою працівниця банку повідомила: «А інкасатор уже був… Тепер чекайте 30 днів… а може, й 90». При цьому працівниці відділення було байдуже, що на борг тепер набіжать відсотки, що гроші мені потрібні не через тиждень чи місяць, а зараз, що, зрештою, у мене фактично забрали гроші, не повертають, а відсотки ростуть.
Наталя Р. зателефонувала до Coll-центру банку. Додзвонилася ледь не з десятої спроби. Зрештою, їй відповіла операторка на ім’я Анжела. Вислухала жінку і доволі роздратовано відповіла: «Вам сказали чекати – значить чекайте».
Того ж дня жінка спробувала з’ясувати обставини в Богдани Письменної, начальника відділення №919.
– Розповіла, що сталося, і попередила, що не маю іншого виходу, як звертатися до правоохоронних органів. Керівниця на це цілком спокійно відповіла: «Звертайтеся куди хочете, я вас навіть зупиняти не буду», – розповідає Наталя Р.
Тетяна ШЕПЕЛЬКО, юрист:
– Звичка відстоювати справедливість і поважати права формується в буденних ситуаціях. Ці ситуації трапляються з нами щодня: у магазині, у громадському транспорті, у спілкуванні з представниками державних органів… Наша країна реально зміниться, коли такі звички сформуються в критичної маси громадян. Коли люди не опускатимуть руки, а відстоюватимуть себе. Кожен, хто купує чи отримує певного роду послугу, є споживачем і володіє наступними правами, відповідно до ст.4 Закону України «Про захист прав споживачів»:
1) Захист його прав державою. Тобто – держава безпосередньо зобов’язана захищати порушені права споживачів через відповідні органи.
2) Належну якість продукції та обслуговування. Це означає, що у разі невідповідності продукції (послуги) має наступати відповідальність тих, хто її не надали, або надали неналежно.
У даному випадку, стосовно «UniCredit Bank», порадила би споживачеві, використавши всі можливості спілкування з банком (поскаржитися у керівні органи, зателефонувати на гарячу лінію), звернутися до правоохоронних органів, адже відверте небажання повернути клієнту гроші вчасно можна кваліфікувати, відповідно до ст. 191 КК України, як привласнення чи розтрата чужого майна, яке було ввірене особі чи перебувало в її віданні. Крім того, для відшкодування завданої матеріальної та моральної шкоди споживач може звертатися до суду із відповідним позовом. Судовий збір у справах про захист прав споживачів не сплачується.
P.S. Поки матеріал готувався до номеру, Наталя Р. звернулася до керівництва банку через соціальну мережу «Фейсбук». Їй повідомили, що служба безпеки банку вже займається розслідуванням даного непорозуміння і побіцяли, що гроші поступлять на картку протягом тижня, максимум – півтора, без нарахування відсотків. Що ж, через 10 днів перевіримо…
Думок на тему “Термінал гроші «з’їв», але на рахунок вони не потрапили”
Желтая пресса в своем репертуаре)