Через задимленість салону пасажири покидали маршрутку

Така неприємність сталася на маршруті 10-А (машина CE9762AI) у понеділок, 12 жовтня, вранці, коли дорослі їхали на роботу, а діти – до школи. Зрештою, чого не буває на дорогах. Та у цій ситуації чомусь геть неадекватно повелася перевізниця – керівник ПП «Багіра» Павліна ХРАПЧИНСЬКА.

Прямим текстом ця яскрава жінка, в якої офіс на вул. Кобилянської, попередила нашого кореспондента, що… пошле його. (Уся ця «приємна, щира розмова» записана на диктофон). Бо, на її думку, «Версіям» варто спочатку написати про те, що проїзд у міських маршрутках має коштувати 4 грн. Тоді, мовляв, і якість обслуговування можна буде вимагати. До того ж, твердила п. Храпчинська, цей мікроавтобус місяць тому ремонтувався, тож із ним усе гаразд.

Зрозуміло, чому реакцією на телефонний дзвінок був такий агресивний оскал «Багіри». Ще ж місяця не пройшло, як «Версії» розповідали про конфлікт пасажирів сторожинецького напрямку з цим перевізником. У боротьбу тоді включилася й депутатка обласної ради Світлана Фочук, якій удалося довести, що на маршруті «Чернівці–Кам’яна», який обслуговує ПП «Багіра», були завищені ціни на квитки.

Згадалася й публікація дворічної давності, в якій розповідалося про збори громади села Михальча Сторожинецького району, куди запросили і ПП «Багіру. Треба було чути, як скаржилися селяни на ганебні, за їхніми словами, послуги перевізника: невчасний приїзд і пропуски рейсів, відсутність квитків, бруд у салоні та ненормативну лексику водіїв.

Нині маршрутом 10А користується один зі співробітників редакції. Тож він стверджує, що квитків тут практично ніколи не дають. А на зауваження пасажирів щодо бруду в салоні водії відповідають, що їм доводиться заощаджувати на всьому, тож і платити за мийку нічим; прибирати ж самотужки не хочуть, бо за це не доплачують.

Одне слово, картина вимальовується далеко не радісна. Дається взнаки заборона на перевірки. Контрольні органи з безпеки руху та пасажирських перевезень зв’язані по руках і ногах. Ніхто нині не може сказати, чи проходять водії медогляд, а машини – техогляд перед виїздом на рейс. Канули у лету й інструктажі персоналу, рейдові перевірки транспорту на дорогах, хоча йдеться ж про безпеку і життя пасажирів.

Та на тлі тяжіння до прибутку людські цінності чомусь нівелюються й гаснуть…

Флоріка ВІВЧАРИК, Валерій ПЕТРЮК, «Версії»

 

За бідних перевізників замовити слово?! – Не смішіть! З ними треба розібратися!

Прийшли холоди, негода і ще гостріше відчуваєш, наскільки важливим для міста є громадський транспорт – доступний за ціною, зручний і безпечний.  Та, здається, в нашому місті питання «хто – для кого: перевізники для чернівчан чи чернівчани для перевізників» вже давно вирішене на користь перших. Бо сплачуємо ми, а умови встановлюють вони. Чому так? Бо немає «політичної волі».

Ще 11 вересня 2014 року, як заступник голови Громадської ради при виконкомі Чернівецької міськради запропонувала виконкому вжити низку заходів:

  1. Розірвати договори з перевізниками, які не дотримуються вимог і свідомо допускають зрив перевезень пасажирів.
    2. Розробити нове Положення «Про пасажирські перевезення у місті Чернівці» з урахуванням визначених критеріїв і до розробки залучити громадськість.
    3. Оголосити новий конкурс (тендер) на обслуговування маршрутів перевезення пасажирів.
    4. При визначенні переможців виходити також із конкурентних засад щодо різної ціни квитка на різних маршрутах.
    5. Запропонувати міській раді ухвалити рішення про звернення до КМУ, ВР про монетизацію соціальних пільг щодо користування громадським транспортом.

Також доцільно спрямувати зусилля Чернівецької міськради на розвиток комунального транспортного підприємства з тим, аби забезпечити конкурентні засади надання якісних і доступних послуг міських пасажирських перевезень. Наразі підвищення ціни квитка на тролейбус є більш очевидним та нагальним, ніж на автобуси.

Вважаю, що при прийнятті виконкомом рішення про зміну тарифів, необхідно врахувати, що намагання перевізників збільшити розмір тарифу відбувається в умовах, коли держава та суспільство перебуває у стані війни та економічної кризи, а рівень життя громадян суттєво знизився.

Перевізники нарешті мають усвідомити свою соціальну відповідальність перед громадою та важливість надання доступних та якісних послуг, а не намагатися в скрутний для держави і людей час шантажувати громаду, демонстративно страйкуючи, як це було торік перед підвищенням тарифів, відмовляючи громадянам в необхідних послугах та витягаючи останні копійки із спорожнілих кишень городян. Хіба можна ставити свої корпоративні інтереси вище інтересів громади?

До слова, перевізники знущаються не тільки над своїми пасажирами, а й над своїми працівниками. Та це окрема тема розмови, бо йдеться про нелегальну зайнятість, зарплати в конвертах, несплата податків, соцвнесків, сплату при невиконанні «плану»  тощо.

Лідія АНЦИПЕРОВА, заступник голови Громадської ради Чернівецького міськвиконкому

Слова пошуку:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *