В Україні дозволили «копійчано» розмитнювати автомобілі

Увечері 12 травня 2021 року президент Володимир Зеленський підписав  Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податків і зборів, інших обов’язкових платежів, об’єктом оподаткування якими є транспортні засоби» № 1402-ІХ. У широких колах цей закон більше відомий, як закон про «євробляхи».

Попередніми роками через прогалину в законодавстві громадяни України масово користувалися автомобілями на іноземній реєстрації, постійно утримуючи їх у режимі «тимчасового ввезення» і не сплачуючи до бюджету належних платежів. Першою чергою, йшлося про старі авта з «єврономерами» – реєстраційними номерами країн Європейського союзу, через що їх неформально й назвали «євробляхами». 

На сайті Офісу Президента сказано, що  «вживані автомобілі з європейською реєстрацією, старші п’яти років, які були ввезені на територію Україні до кінця 2020 року, оподатковуються за пільговою ставкою податку на додану вартість та акцизного податку. Сума акцизного податку залежатиме від віку автівки, об’єму та типу двигуна й не залежатиме від її вартості». Це означає, що власники автівок, придбаних у країнах ЄС до 2021 року, зможуть отримати українську реєстрацію за пільговим тарифом. Орієнтовна вартість коливатиметься від 150 до 1000 євро.

Окремою пільговою категорією є учасники бойових дій, які  матимуть змогу скористатися пільговим розмитненням протягом 270 днів замість загально визначених 6 місяців.

Варто відзначити, що під дію цих законів не потрапляють транспортні засоби, які не відповідають екологічним нормам «Євро-2» й вище, походять з держави-окупанта (держави-агресора) або ввезені з тимчасово окупованої території України.

«Це рішення однозначно правильне. Було дуже багато дискусій, пов’язаних з умовою та цінами на розмитнення. З одного боку – до 2018 року держава втрачала мільярди гривень, що мали йти у бюджет, а з іншого боку – після прийняття попереднього закону власники «євроблях» змушені були значно переплачувати за розмитнення, інколи ціна цього процесу вартувала дорожче, ніж саме авто. Багато наших клієнтів їздять на авто з іноземною реєстрацією. З 2016 року в Україну було ввезено понад 1 мільйон таких машин. Країнами-донорами виступають в основному Німеччина, Литва та Польща. Такий підхід мотивуватиме українців швидше розмитнювати свої автівки, адже в умовах коронакризи головним фактором розмитнення є фінансова рентабельність», – коментує ситуацію з підписанням закону про «євробляхи» генеральний директор компанії «Перша Віза» Руслана Бровчук.

Нагадаємо, 15 квітня 2021 Верховна Рада України знизила штрафи за нерозмитнені «євробляхи» – нардепи схвалили у другому читанні законопроєкт №4644-Д. Документ вносить зміни до Митного кодексу. Закон знижує штраф за незаконне перебування авто в Україні зі 170 тисяч гривень до 8,5 тисячі гривень. Після сплати штрафу можна або вивезти авто за кордон, або розмитнити його в Україні.

Підготував Олександр ПОДВИШЕННИЙ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *