Перевіряти –не працювати
Освітян області вже другий місяць «трусять» чиновники міністерства. Перевіряють усе: від знань та паперів до пилу в майстернях. Кажуть, метою перевірок є зменшення кількості ВНЗ, бо освіта – неякісна, спеціалісти ні до чого, корупція роз’їла, випускників ніде діти. До речі, перевіряють в області й інші галузі також. Та повернімося до освіти.
Скорочуючи навчальні заклади, чомусь ніхто не подумав, що економіка у нас нібито ринкова. Отже, пропозиція врівноважується попитом, нехай навіть товар неякісний. Бо коли б нікому не були потрібні «корочки», то ВНЗ позакривалися би самі – навчати не було б кого. Нині ж для працевлаштування потрібні не знання, а документ і хабар, так само як і для отримання диплома, вступу до ВНЗ, медалі у школі і навіть – запису малюка у дитсадок. Тому, коли доходить до вищої освіти, з уже сформованої юнацької свідомості витягаються поняття хабара, «крутизни», «зубрил» і «тих ідіотів, що вчаться».
Зрештою, нехай пробачать міністерські чиновники, але коли шукаєш здорового глузду в їхніх реформах, на кшалт 12-річного навчання і 12-бальної системи у школі, Болонської системи, зовнішнього тестування, кабінетів співробітництва з НАТО тощо, то складається враження, що вони навчалися так само, як нинішні студенти.
Так само «сумлінно» у нас ведуть облік, борються з інфляцією, пишуть закони… Бо впроваджувати усе це на голому місці, за принципом «не знаємо як, але робіть» – марна праця. Та й загалом, нічим не допомогти, проте, «усіх фронтально перевірити і озадачити» – єдина концепція, за якою працюють чиновники. Незалежно від кольору уряду, міністерства і суті реформи…