У Чернівецькому драмтеатрі невдовзі – прем’єра. На його сцені до 70-річчя від дня народження Івана Миколайчука готується постановка «Тисячі снопів вітру» – хроніки життя відомого кіносценариста, актора, режисера, в яких творчий колектив театру намагатиметься поєднати колоритний буковинський гумор, пісні, танці з реаліями тогочасного суспільства.
Над виставою працює майже весь творчий склад театру. Мені хотілося щоби кожен зміг доторкнутися до творчості Івана Миколайчука. Адже він працював, хоч і не довго, в нас у театрі, зіграв ролі, у нього склалися стосунки з дружиною саме в нашому колективі, – каже Людмила СКРИПКА, режисер та художній керівник чернівецького драмтеатру.
– Вистава йтиме півтори години без антракту. Буде задіяний і екран, тому що відокремити творчість І.Миколайчука від екрану – неможливо. Проте театр і кіно – це різні види мистецтва. Саме тому ми намагаємося в ці останні дні перед прем’єрою знайти той баланс, ту гармонію між злиттям театру та кіно, що надзвичайно складно…
У виставі буде показано дитинство, юність та останні роки життя великого актора.
Роль молодого Миколайчука гратиме Григорій Руденко-Краєвський, Роман Квасницький зіграє його у дитинстві, а у зрілому віці Івана втілить актор Національного драматичного театру ім. І.Франка Анатолій Чумаченко (м. Київ).
Іван мріяв написати книжку про своє життя і дати їй назву «Тисяча снопів вітру». От, власне, ми намагалися трішки втілювати у життя його мрії… Над сценарієм працювали разом із Галиною Канарською – відомим українським театрознавцем, головним редактором журналу «Театральна бесіда» (м. Львів). Зустрічалися неодноразово у Чорториї з Фрозиною, сестрою Івана Миколайчука, його дружиною Марією Миколайчук, з багатьма іншими людьми, які знали Івана. Опрацьовували літературу про нього. Та найскладніше для нас було вирізнити ту концептуальну лінію, на яку повинні були нанизувати те, що ми хотіли сказати глядачеві, – зауважила пані Людмила.
– Після прем’єри ми нарешті розпочнемо довгоочікуваний ремонт у театрі, – додав Юрій Марчак, директор драмтеатру. – І це дещо символічно, Іван ніби допоміг нам «звідти», кажучи, що «перший сніп я закладаю від свого дня народження».
Наталія Руденко-Краєвська, художник-постановник драмтеатру:
– У фільмі «Вавілон ХХ», який знято Миколайчуком, і де він зіграв Фабіана, в уста поета він вклав такі слова: «Є білі лебеді, є чорні лебеді, чому немає червоних лебедів?» Тема червоних лебедів, червоні коні у «Тінях забутих предків» Параджанова, тобто, тема взагалі червоного, чорного і білого – символізує певну мрійність, унікальність бачення митця, тобто, те що відрізняє непересічну, знакову особистість від просто людини.
Думок на тему “Чому немає червоних лебедів?”
Вистава була дуже гарною. Наш театр показав високий рівнь.