Та, попри це, у 93% перевірених підприємств, установ та організацій краю виявлені порушення. Якщо перевести це на фінансові та матеріальні ресурси, вийде кругленька сума у 22,9 мільйона гривень.
Сума ж порушень фінансової дисципліни вираховується та порівнюється за кількістю виявлених нецільових коштів на 1 тисячу населення. Так ось, у комунальних і державних підприємствах Чернівецької області цей показник менший за загальноукраїнський удвічі. Про це повідомив начальник управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області Павло ПЕРЕПІЧКА на понеділковій апаратній нараді в облдержадміністрації. Більше того, наголосив він, перевірка публічних закупівель через ProZZoro виявила порушення у 94% випадків. Але ситуація має невдовзі змінитися, зауважив доповідач, оскільки вводиться автоматизована процедура відбору. До того ж, оприлюднюватимуться всі запити та листування претендентів.
Мовою цифр: Матеріали 34 ревізій та перевірок 2017 року передані до правоохоронних органів, за результатами їхнього розгляду розпочаті 22 досудові розслідування. Попри це, матеріали ще 10 контрольних заходів долучені до кримінальних проваджень. За наслідками перевірок 9 осіб звільнені, 163 – оштрафовані.
Прикметно, що за минулий рік значно зросли – на 87%, від 7 млн 458 тис. грн до 14 млн 3 тис. грн – втрати фінансових і матеріальних ресурсів в установах і організаціях комунальної форми власності. Натомість у підприємствах загальнодержавної форми власності такі втрати зменшилися на 22% – від 11 млн 347 тис. грн до 8 млн 878 тис.
Найбільше порушень зафіксовано на комунальних підприємствах Чернівців (8 млн 318 тис грн), Сторожинецького (1 млн 996,8 тис. грн) і Новоселицького (1 млн 744,2 тис. грн) районів.
Значні збитки завдаються державі та територіальним громадам, як стверджує головний аудитор краю, через оплату завищених обсягів і вартості ремонтно-будівельних робіт. Торік таких порушень було виявлено на 4,5 млн грн. Завищені витрати на оплату праці, в тому числі через утримання понадштатних одиниць, зайве нарахування працівникам премій, надбавок, доплат тощо та сплату в завищених розмірах єдиного соціального внеску, потягли аж на 5,7 млн грн. Зокрема, в освітянських закладах Путильщини працюють 23-25 бухгалтерів замість нормативних 13-ти, а це 775 тисяч щорічних переплат. Значні суми витрачають бюджетні установи на покриття витрат сторонніх юридичних і фізичних осіб, зокрема з оплати комунальних послуг, спожитих орендарями приміщень цих установ тощо.
Найбільші ж втрати, за словами п. Перепічки, – 6,1 млн грн – сталися через те, що забудовники не виконали своїх зобов’язань з перерахування до бюджету пайових внесків: йдеться про 7 забудовників, які отримали дозволи від Департаменту містобудівного комплексу Чернівців, та 4 об’єкти у Магальській та Путильській сільрадах.
Як наголошує голова ОДА розпорядників бюджетних коштів треба шляхом семінарів і нарад навчати використовувати людські гроші якомога ефективніше, а за наявні невипадкові порушення – карати.