Як поставити на місце комунальників? Оформити претензію за неякісні або ненадані послуги

 

У квартирі взимку холодно, тижнями не вивозиться сміття, але рахунки за комунальні послуги обслуговуючі організації виставляють справно. Щоби відновити свої права, важливо правильно і вчасно оформити претензію. Як це зробити, розповіли фахівці Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги під час зустрічі з підопічними Чернівецької міської організації ветеранів. Гадаємо, ця інформація буде корисною для всіх.

За законодавством, надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.І договір укладається між виконавцем відповідної послуги та споживачем або особою, яка за договором або законом укладає такий договір в інтересах споживача, або з управителем багатоквартирного будинку. Тому одразу ж треба звернути увагу на те, хто є постачальником послуги, яка спричиняє у вас невдоволення. 

 

Від редакції: Та тут досі ще є «але». Законодавство змінилося, і тепер договори є застарілими, остаточно все змінити можна буде від 1 травня 2020 року, коли у людей буде можливість вибрати один з трьох варіантів договору. За цими договорами будуть різні умови, різна відповідальність і різна ціна. Поки ж відстояти своє право досить складно, бо тут треба знати, де саме проблема: ззовні чи всередині будинку. Якщо проблема в будинку, то найімовірніше, виконавець послуги відправить вас в ОСББ або ЖЕК вирішувати проблему. І довести, що це проблема виконавця послуг, буде дуже важко.

Щодо нових договорів – індивідуальних, колективних і колективних споживачів – першочергово треба зауважити, що треба вивчати всі варіанти. Але це буде складно, бо всім співвласникам треба буде вибрати один варіант договору, серед трьох – індивідуальних, колективних і колективних споживачів (ОСББ). Але в кожному з них буде чітко прописано, де починається і закінчується відповідальність постачальника послуг, тоді й можна буде зрозуміти, в якому разі і кому висувати претензії щодо тієї чи іншої проблеми

Щодо термінів підписання цих договрів визначитися важко. Лише недавно зразки нових договорів були затверджені урядом, свої варіанти ще повинні представити постачальники комунальних послуг. Чи встигнуть затвердити єдиний варіант до 1 травня 2020 року, як передбачено законом, хто зна.

 

Якщо є претензія, потрібно звернутися до виконавця комунальної послуги або управителя багатоквартирного будинку в письмовій формі за поштовою адресою, що вказана в договорі, і повідомити про невідповідність кількісних та/або якісних показників послуг. У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої чи наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.

«Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби від моменту отримання повідомлення споживача», – наголошує  фахівчиня системи безоплатної правової допомоги Аліна ЗУЗУЛЯ.

Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) і споживачем і має містити інформацію про те, в чому полягало ненадання/надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк), а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.

Акт-претензію споживач подає виконавцю, а той протягом п’яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії.

Якщо ж представники комунальних лужб або ж управитель не з’являться на перевірку в установлений строк або відмовляться підписувати акт-претензію, ви можете скласти його самостійно. Тоді  в акті повинні стояти три підписи – ваш, і ще двох споживачів зазначених послуг, найпростіше звернутися до сусідів.

Акт-претензія надсилається постачальнику послуги або управителю будинку рекомендованим листом. Цей акт повинен бути зареєстрований.

У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк, претензії споживача вважаються визнаними виконавцем (управителем).

 

Контактна інформація! Звернутися по допомогу до фахівців Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги можна за адресою:

м. Чернівці, вул. Університетська, 1, тел.: (0372) 51-36-12.

Єдиний телефонний номер системи БПД – 0 800 213 103
(дзвінки на зазначену телефонну лінію зі стаціонарних і мобільних телефонів у межах України безкоштовні та приймаються цілодобово).

 

Кілька актуальних запитань і відповідейї

Чи можна не платити за комуналку? Закон каже, що можна

– Чи можна взагалі не платити за неякісну послугу, поки йде розгляд цього питання?

– Законодавство говорить, що можна. Але знову ж таки, треба точно знати, кому і за що не платити.

У тому випадку, якщо постачальник надав адекватний теплоносій у будинок, а тепло розгубилося дорогою, а рішення співвласників про енергоефективну модернізацію не було, то, найімовірніше, вам доведеться платити за тепло.

Не платити можна тоді, коли зафіксована низька температура теплоносія. Але, як буває в таких випадках, коли ви повідомите, що у вас виникла проблема, у день перевірки сам постачальник «підкрутить гайки» і у вас несподівано стане тепло.

– Як часто постачальники комунальних послуг реагують на скарги споживачів?

– Нині типова ситуація, коли споживачі незадоволені якістю послуг, і здебільшого скарги на погане централізоване опалення та гаряче водопостачання, якого на Буковині немає.

І ось тут постачальники послуг вам скажуть, що проблема в будинку, ви не встановили індивідуальний тепловий пункт (ІТП). За нормативами вони, мовляв, подали необхідну кількість тепла, а те, що воно нерівномірно розподілилося в будинку, не їхня проблема. І, за фактом, тобто станом на сьогодні, дуже важко довести, що це провина саме постачальника.

– Тож до кого звертатися?

– Закон говорить, що вам все одно потрібно звертатися до постачальника послуг і скласти акт про те, що у вас, наприклад, у квартирі 14 градусів тепла, а не, як мінімум, 18 градусів,  передбачених законом. Повинен прийти представник постачальника і зафіксувати порушення.

Якщо він не прийшов, то ви складаєте такий акт разом зі своїми сусідами.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *