Виборчі вибрики тривають… Що ближче до виборів, то довкола стає чорніше… й тупіше

У щотижневому огляді подій навколо місцевих виборів-2020 ви дізнаєтеся про таке…

СПРАВИ НАШІ ГІРКІ, БУКОВИНСЬКІ

Минулого тижня нашу область відвідав президент. Мабуть, він шкодує, що вирушив в агітаційний тур Україною: у більшості регіонів з ним трапляються різні казуси. Та й у буковому краю хваленої толерантності буковинці несподівано показали зуби. «Брехуни! Душогуби, страшні душогуби! У мене чоловік ковідом хворий – ні одна п*дла не вернула кошти, все за свої кошти, 30 тисяч пішло на лікування! Шоб ви поздихали, брехуни, здохніть!», – емоційно вигукувала жінка з натовпу. Зрештою, як залишатися адекватною, коли отримуєш лише пенсію, а на порятунок рідної людини потрібні десятки тисяч гривень… Інцидент стався у центрі міста, коли президент разом зі своїм почтом виходив із готелю. Відео оприлюднив телеканал «Чернівці» у Фейсбуці.

ЖВАВИЙ РУХ І ВІДДАЧА ВІД НЬОГО

 

4 жовтня до ГУ Нацполіції в області звернулася «Команда Михайлішина» і поскаржилася на пошкодження 6-ти рекламних бордів, які просто закидали болотом. Заявники пов’язують це з недобросовісними діями конкурентів. І непересічна деталь: кандидат у мери Віталій Михайлішин викупив усі перші сторінки у газети «Чернівці». Колись засновником цього часопису була Чернівецька міськрада, і вже кілька років він незалежний. До слова, «Команда Михайлішина» поширює найбільше «джинси». Щодня цей кандидат щось відкриває – і про це постійно пишуть і показують ресурси «Чернівецького променя»: «Приміщення та дах міської лікарні №1 відремонтують завдяки Віталію Михайлішину», «У Чернівцях має з’явитися пам’ятна стела з іменами ліквідаторів аварії у Чорнобилі». А як вам джинсища про «місію» Михайлішина зберегти аеропорт? Або ж такий апофігей, даруйте, апофеоз піару: «Віталій Михайлішин на прохання місцевих встановив на вулиці Рівненській сучасне освітлення». Чи не тому з усіх кандидатів у мери Чернівців Михайлішин найменше проплатив за політичну рекламу на Фейсбуці: це був пост з інформацією про пільговий проїзд у громадському транспорті. Прикметно, що на інформпорталі «МБ» дописи про благі діяння Михайлішина стоять з позначкою «На правах реклами»: приміром, «Віталій Михайлішин допомагає завершити реконструкцію амбулаторії №2 у мікрорайоні Роша». На численних місцевих сайтах ця ж інформація подається без позначки про рекламу.

А ВІД ОПОРИ НЕ СХОВАТИСЯ!

Ця Громадянська мережа відстежує все. І про все повідомляє. *Як-от про скромну рекламу у Фейсбуці кандидата на посаду міського голови від «Єдиної Альтернативи» Романа Клічука: три пости, що разом обійшлися йому в 630 доларів. А от відео з назвою «Місту потрібен новий мер» стало мало не «вірусним» і коштувало кандидатові від $300 до $399. *На сторінці обласного осередку «Голос – Чернівецька область» викладено 9 постів ($243): дописи з роз’ясненнями про нинішні місцеві вибори, а також уривки з телепрограм з представниками «Голосу» і Сергієм Притулою, який балотується на посаду мера Києва. * Відсторонений від посади міського голови Чернівців Олексій Каспрук виклав на своїй фейсбучній сторінці лише один рекламний пост: про спростування доцільності створення «Слугами народу» Стратегії розвитку Чернівецької області, адже така стратегія вже існує. Цей пост коштував йому до $100 і охопив переважно Чернівецьку область, однак його могли бачити й в усіх інших областях України. * Рекордну кількість реклами – 53 пости – запустили зі сторінки кандидата в мери від «Слуги Народу» Віталія Другановського. Це були заклики підписуватися на сторінку (17 разів), оцінка кандидатом проблем міста (руйнування архітектури, несприятливість для ведення бізнесу, погані дороги тощо), інформація про візити на підприємства, конференцію Чернівецької облорганізації партії «Слуга народу», а також відгуки про кандидата від однодумців, вітальні дописи – від єврейського Рош Ха-Шана до Дня фізкультури та спорту. Загалом Другановський на рекламу у Фейсбуці витратив близько $4208. Усі виступи спрямовані на Чернівецьку область і оплачені самим Другановським або сторінкою «Другановський Віталій – Слуга Народу». Найактивніше з партійних осередків працювали у Фейсбуці також саме «Слуги Народу». Зі сторінки «Слуга Народу – Чернівці» до буковинців зверталися: «Якщо вам небайдужа доля Чернівецької області, підписуйтесь на нашу сторінку» та «Підписуйтесь, якщо по-справжньому любите Чернівецьку область». «Слуги» викладали інформацію про Стратегію розвитку Чернівецької області, пріоритети партії в розвитку області та міста, місцеві новини з коментарями Віталія Другановського. Загалом за вересень зі сторінки «Слуга Народу – Чернівці» запустили 59 постів, які обійшлися їм, за даними ОПОРИ, у $4833. * На сторінці партії «Єдина Альтернатива» було 26 постів із закликами підписуватися на сторінку, розробкою так званої Ідеї Міста, над якою працює команда «Єдиної Альтернативи», а також відеовізитівки членів та членкинь партії тощо. За це партійці виклали трохи більше тисячі доларів. *Активно використовують інструмент політреклами і на сторінці місцевого осередку «Європейська Солідарність – Чернівці». Тут буковинці бачили загальноукраїнські новини з коментарями політиків «ЄС» і просвітницькі відео й тексти, вітальні пости, а також уривки з телепрограм і блогів за участі Петра Порошенка, членів та членкинь місцевого осередку партії. Рекламувалися й підписання меморандуму про співпрацю між осередками партій «ЄС» та «Демократична Сокира», діяльність голови осередку й кандидата в мери Василя Максимюка: спонсорування Турніру з боксу на Кубок Погодіних та участь у сесіях міської ради. Усе це обійшлося ЄСівцям у 249 доларів. *Буковинці могли бачити у стрічці новин і рекламу від партії «За Майбутнє». 13 рекламних постів оплатила одна з кандидаток у депутатки від партії Оксана Ватаманюк: про з’їзд політпартії, жіночий рух чернівецького осередку «За майбутнє», інформація про відкриття офісу партії, а також короткі відео про чернівчан, які висловлюють підтримку партії. Ще 8 постів оплатила сторінка «Політична партія «ЗА МАЙБУТНЄ». Загалом вартість політичної реклами зі сторінки «Буковина ЗА Майбутнє» склала $649.

ПОЛІЦІЯ РОЗБЕРЕТЬСЯ?

Громадянська мережа ОПОРА в області не лише споглядає, але й діє. Цього тижня вона звернулася до поліції стосовно білбордів без вихідних даних. Найбільше такої «нічийної» агітації зафіксовано у Чернівцях, Вижниці, Хотині та Глибокій. Грішать цим «Наш край», «Євросолідарність», «Перемога Пальчевського», «Партія чернівчан», яку утримують «фронтовики», «Єдина Альтернатива», «Пропозиція», «Народний контроль».

ОПЗЖ ВИЙШЛА З ПІДПІЛЛЯ. ЧАСТКОВО

То хто ж йде в депутати від ОПЗЖ? Наразі місцевий осередок оприлюднив тільки списки до Чернівецької міськради. Натомість буковинці дізналися з сайту «БукНьюз» про славний ювілей нардепа 4-х скликань, одного з тіньових лідерів ОПЗЖ – правонаступниці Партії Регіонів, нашого краянина Михайла Папієва. Щоправда, агітації за ОПЗЖ не було, та ж усі знають, кого представляє і підтримує ювіляр.

ПАЛИЦІ В КОЛЕСА «БАТЬКІВЩИНИ»

Після Хотинської ТВК у реєстрації списку кандидатів від «Батьківщини» до Сокирянської міськради відмовила Сокирянська ТВК Дністровського району. У своїй заяві батьківщинівці відкрили, хто і що є причиною: «Маємо всі підстави пов’язувати цю ситуацію з тиском на ТВК місцевого діяча, який роками обіймав керівні посади в районі, а зараз є головою Сокирянської райради, Василя Козака. І ситуація з комісією – не єдиний випадок тиску. Наші кандидати з цього району стверджують і про його вимоги їм не балотуватися з погрозами про втрату роботи, є й факти тиску в інших районах, зокрема гірських, де під час формування списків таким чином змушували наших кандидатів з числа лісівників відмовлятися від балотування. Упродовж цілого нинішнього скликання Сокирянської райради фракція «Батьківщина» в ній була єдиним опозиційним бар’єром, який перешкоджав земельним і, ймовірно, податковим оборудкам цього персонажа, і тепер він шукає способу позбутися такої перешкоди в наступній каденції. Навіть за часів Януковича цей діяч не дозволяв собі такої зневаги до виборців і закону. Його вседозволеність базується на особистих контактах із сьогоднішньою владою, яких він не лише не приховує, а якими пишається. Цікаво, чи знають про ці його протизаконні дії спікер парламенту і президент, якими він прикривається? Адже якщо раніше його називали «князьком» лише Сокирянського району, то нині він намагається поширити свій вплив на весь новостворений Дністровський район Чернівецької області, а через Аграрну партію та її сателітів – на всю область». Батьківщинівці звернулися з відповідними заявами до правоохоронних органів і прокуратури. І вже нинішнього тижня Чернівецький окружний адміністративний суд зобов’язав Хотинську ТВК зареєструвати список кандидатів від ВО «Батьківщина» до Хотинської міськради (як згодом і Сокирянську ТВК – зареєструвати список до Сокирянської міськради), визнавши дії ТВК протиправними і стягнувши з неї на користь Чернівецької облорганізації ВО «Батьківщина» судовий збір у розмірі 2102,00 грн. Це рішення згодом підтримав і апеляційний суд.

А БУРБАК СКАЗАВ… 

Активність Максима Юрійовича у підвладних йому ЗМІ (газета «Буковина», сайт bukovyna.com. ua і ТВА) зашкалює. Усім дістається від першого номера списку від «Партії Чернівчан» до Чернівецької облради, екснардепа двох скликань ВРУ. Він є скрізь, окрім газети «Версії». Тож ми вирішили це виправити. Його виборча стратегія полягає в тому, що він усіх «мочить». Особливо дістається «ЄАльтернативі», яка швидко розкручується як нова політсила. Хоча сам Бурбак так не вважає: наводить колишню партійну приналежність альтернативців. Одна з його публікацій так і називається: «Лідери «Єдиної Альтернативи» були в різних партіях і не є новими обличчями – Максим Бурбак». Особливо не подобається нардепу їхній кандидат у мери, він навіть Теодора Рузвельта закликав на допомогу: «Успішний бізнесмен ніколи не стане хорошим державним діячем. Його єдиний інтерес – кишеня, набита грошима. Але не народ». «Місто – це живий організм, а не приватна компанія. І ті інструменти, які дозволили Роману Клічуку стати успішним бізнесменом, можуть не спрацювати в місті», – додав Бурбак. Але ж можуть і спрацювати?! Тим паче, що сам М.Бурбак не цурається бізнесових справ, і про це також усі знають. У «Свободи» п. Максим запитує: «Чому «Свобода» не відреклась від зрадників 5 років тому?» А щодо кандидата на посаду мера від «Європейської солідарності» стверджує, що «Василю Максимюку пасувало би бути у списку ОПЗЖ». І попри те, що багато хто вважає Михайлішина реальним претендентом на мерське крісло, Бурбак бачить в ньому лише аутсайдера, попри мільйонні вливання у створення позитивного іміджу нині чинного депутата від партії «Рідне місто», екссекретаря Чернівецької міськради та прихильника партії регіонів, – і наводить цифри: 5 мільйонів доларів було витрачено 2012 року на виборчу кампанію Михайлішина до Верховної Ради, коли той програв Миколі Федоруку…

ПРОДАНУ ОБИРАТИСЯ В МЕРИ НІКОЛИ, А ХОЧЬ ЗАЛИШАЄТЬСЯ НА ДИПЛОМАТИЧНІЙ ПОСАДІ

Цього тижня секретар Чернівецької міськради і Почесний консул Латвійської Республіки в Чернівецькій області передумали балотуватися на посаду міського голови. Як з’ясувалося, Ілля Хочь не може поєднувати дипломатичну діяльність з обов’язками голови міськради. Натомість Каспрук у своєму Telegramканалі написав із легким присмаком іронії: «Ілля Хочь прийняв зважене і правильне рішення: Почесний громадянин міста – це поважно. А мер в умовах соціально-економічної та політичної кризи – це шлях до побиття. Правильне рішення. Підтримую: Почесний консул і Почесний громадянин – це краще, ніж «Зараза! Де вода?», – додав він. Свою кандидатуру на посаду мера Чернівців зняв і секретар міськради Василь Продан. Каже, що не встигатиме виконувати обов’язки секретаря міськради, якщо візьме участь у виборчій гонитві: «Ситуація в місті, коли є чотири заступники, троє з них ідуть на вибори, а один хворіє на COVID-19, не надто втішна… Не потрібно бути мером, аби зробити щось для міста, варто просто добре виконувати свої обов’язки на власній посаді… Тож вирішив… сконцентруватися на підготовці до зими; розпочато багато справ і комусь доведеться їх завершити. Вибори ж не тривають три тижні, вони йтимуть удвічі довше, бо буде ще другий тур, і гадаю, залишати місто без керівництва на шість тижнів – неправильно», – сказав секретар «Шпальті». Погодьтеся, дуже зворушливо…

А ТЕПЕР ПРО ВИБІР, ЯКИЙ ДОВЕДЕТЬСЯ РОБИТИ БУКОВИНЦЯМ

Екзистенційний психолог Сальвадор Мадді писав, що будь-який вибір у кінцевому рахунку зводиться до вибору на користь минулого або майбутнього. Минуле – це спокій, те, що знайоме і звичне, але означає деградацію. Майбутнє – це тривога, невизначеність і невідомість, але розвиток можливий тільки тут.

Ваші «Версії»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *