Поінформований – значить озброєний. Але такий громадянин лякає монополіста

Чи не тому ПАТ «ЕК «Чернівціобленерго» приховує від споживачів потрібну їм інформацію?     

1206379588_1422

Незнання законодавства не звільняє від покарання. На цьому постійно наголошують служителі Феміди. А як бути зі складністю законодавства? Наразі дуже складно зорієнтуватися у ньому чи навіть дізнатися про наявність того чи іншого законодавчого акта. У комп’ютерній програмі «Ліга-закон» водночас перебуває біля ста тисяч чинних законів, постанов, наказів, положень, інструкцій тощо,  які постійно змінюються,  доповнюються, вводяться нові та  скасовуються попередні. Тому важко не заплутатися в такому лабіринті та самостійно знайти саме ті законодавчі акти, що потрібні, а також зрозуміти, як вони застосовуються в тій чи іншій ситуації. Саме через це наші законотворці зобов’язали різні установи та організації створити консультативні центри та безкоштовно надавати юридичні консультації з питань у тих галузях, які належать даній установі чи організації.

Зрозуміло, це стосується також електропостачальників. Ще 5 років тому Національна комісія регулювання електроенергетикою України Постановою № 299  зобов’язала ПАТ ЕК «Чернівціобленерго» створити Інформаційно-консультативний центр (ІКЦ) по роботі зі споживачами електричної енергії. Серед обов’язків ІКЦ – інформування споживачів щодо норм чинного законодавства та нормативних документів, які регулюють відносини в галузі електроенергетики та порядку їх застосування; надання інформації та консультацій заявникам з питань щодо якості електричної енергії, послуг, пов’язаних з її постачанням, цін (тарифів), порядку оплати за надані послуги, умов та режимів споживання електричної енергії тощо;  розв’язання суперечностей та конфліктних ситуацій, які виникають між електропостачальником і заявниками.

Перелік обов’язків Інформаційно-консультативного центру можна продовжувати. При цьому НКРЕ зобов’язала «Чернівціобленерго» здійснити широкомасштабне інформування населення про роботу  ІКЦ та Комісії ІКЦ,  в тому числі шляхом розміщення оголошень в пунктах прийому платежів за спожиту  електроенергію.

Громадська організація «На грані», діючи в складі Буковинського громадського об’єднання та ставлячи за мету захист прав споживачів перед монополістом, зацікавилася тим, наскільки законослухняним є наше Обленерго. Тож, ми не полінувалися і перевірили всі пункти прийому платежів за комунальні послуги, розташовані в приміщеннях відділень Ощадбанку та «Укрпошти». І у жодному з них інформації про існування Інформаційно-консультативного центру «Чернівціобленерго» не знайшли! Їх просто не було.

Як бачимо, енергетики вимагають від споживачів дотримуватись законодавства, а самі його не виконують, бо не дають можливості споживачам дізнатися про свої права та обов’язки. Тому автор цих рядків, як керівник правозахисної громадської організації  «На грані», звернулася до голови правління  ПАТ ЕК «Чернівціобленерго» О.Шекети, який, до слова, постійно підкреслює, що «діє виключно в правовому полі», і запропонувала йому виконати постанову НКРЕ. Іншими словами, проінформувати споживачів про існування та функції ІКЦ в пунктах прийому платежів за використану електроенергію.

На наше звернення надійшов лист від «Чернівціобленерго» за підписом голови правління О.М. Шекети. У ньому, як і годиться, зазначалася підлегла особа, що готувала відповідь – О.Г. Сватенко. У цій відповіді-словесному проносі із 265 слів, тільки 22 слова стосувалися суті нашого звернення. Ось вони: «всі пункти прийому платежів підпорядковані безпосередньо банковим установам, де Компанія не має змоги розмістити інформацію щодо роботи свого структурного підрозділу, тобто ІКЦ».

Та ми вирішили дізнатися, чому Ощадбанк та Укрпошта проти розміщення потрібної для громадян інформації? І звернулися до начальника філії Чернівецького обласного управління АТ «Ощадбанку» Г.В. Теслюк  та директора Чернівецької дирекції УДПЗ «Укрпошта» Я.С. Цюпака.

Відповіді цих посадових осіб нас приголомшили. З’ясувалося, що ні Шекета, ні Сватенко навіть не зверталися до них щодо розміщення в пунктах прийому комунальних платежів інформації про роботу Інформаційно-консультативного центру та Комісії по роботі зі споживачами електричної енергії.

Отож, О.Шекета та О. Сватенко надали нам, м’яко кажучи, неправдиву інформацію. Мені за них соромно? А їм?

Тамара БОРОВИК, член Буковинського громадського об’єднання (БГО), голова чернівецької обласної громадської організації з захисту прав людини «На грані»  

 

У випадку порушенння ваших прав з боку «Чернівціобленерго», звертайтеся в БГО чи ГО «На грані»: 050-084-53-92. Допомога безкоштовна.

 

 

Шановні жителі Чернівецької області!

Тимчасова контрольна комісія обласної ради з вивчення ситуації, що пов’язана з електропостачанням та здійсненням розрахунків за спожиту електроенергію на території Чернівецької області, повідомляє:

Свої пропозиції та зауваження із означених питань просимо надсилати на поштову адресу: 58010, м. Чернівці, вул. Грушевського, 1 Чернівецька обласна рада, кабінет 343, голові комісії – Воробчуку Василю Дмитровичу. 

Контактні телефони (0372) 52-19-80, 55-29-83.

Електронна адреса для звернень: mpviktorov2005@ukr.net

 

 

2 responses on Поінформований – значить озброєний. Але такий громадянин лякає монополіста

  1. На кожному рахунку написано, що працює ІКЦ. Читайте перед тим, як писати у газету статтю. Чи ваша брехня – те не брехня ?

  2. Я була би дуже рада прочитати на рахунку, але ми такі рахунки ніколи не отримували

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *