Нелегальні перевізники збагачуються, ризикуючи життям пасажирів

У Кельменцях і Сокирянах – найнеслухняніші перевізники: в жодному іншому районі Буковини таких злісних порушників немає. Проблеми нелегальних перевезень пасажирів обговорював під час зустрічі з журналістами Орест ЗЕЛІСКО, заступник начальника обласного управління Укртрансінспекції України з безпеки на наземному транспорті. Лише за два останні тижні працівники державтоінспекції «вполювали» 18 нелегальних перевізників…   

Людей возять на вантажних автобусах

– Незаконні перевізники, які прагнуть захопити ринок пасажирських автоперевезень, діють усе агресивніше, – продовжує Орест Васильович. Вони не бажають працювати на законних підставах, хоча легалізація їхньої діяльність коштує лише 1 тис. грн., воліють не платити податки, не дотримуватися графіку руху, уникати державного контролю і цим наражають пасажирів на небезпеку. Більшість з них возять пасажирів у… вантажних автобусах!

Приміром, в Іспанії стався випадок, коли наші іспанські колеги зупинили чернівецький 18-місний спринтер, «пробили» його по комп’ютерній базі даних і… їхньому здивуванню не було меж: як можна перевозити людей у вантажному автобусі? Водій, щоправда, переконував, що це переобладнане авто. Але інспектори начепили капкани на колеса,  нарахували 2500 євро штрафу і дали попередження, що наступного разу конфіскують машину. Більше водій на тому спринтері до Іспанії не їздить.

Переобладнані маршрутки становлять ризик для пасажирів, адже сидіння в них без ременів безпеки, без жодних захистів для пасажира. Крім того, водії таких авт не дотримуються обмежень швидкості, встановлених нормативами для вантажних автобусів такого класу, а при їзді значно перевищують її – від дозволених 85 км/год. до 140 км/год.

«Чорні скриньки» в автобусах

– Рейсові автобуси, які здійснюють перевезення пасажирів на відстань, більшу, за 500 км повинні бути обладнані тахометрами – своєрідною «чорною скринькою», яка фіксує кілометраж, швидкість, з якою їдуть водії, час роботи і відпочинку, – говорить п. Зеліско, – Водії міжнародних перевезень їздять з подібними тахометрами ще від 2006 року, а цього року вже і внутрішні нерегулярні перевізники зобов’язані обладнати в автобуси іншими приладами. Штраф за відсутність  пристрою становить 680 грн.  Крім того, на далекі відстані повинні виїздити два водії. До прикладу, проблемним маршрутом є напрямок Чернівці-Київ. Нелегальні перевізники збираються неподалік автовокзалу і «переманюють» пасажирів. Дійсно, це зручно, 8 годин – і ви – у столиці! Та чи варто ризикувати найдорожчим – власним життям і життям рідних, коли за кермом один водій, який без відпочинку їде півночі, а потім відпочиває у напівлежачому положенні, щоби знову без перерви везти людей на шаленій швидкості…

Квиток пасажира – гарантована страховка в разі, якщо сталася ДТП. Завдяки цьому документу пасажир матиме змогу отримати через страхову компанію відшкодування.

– У законі прописано, що єдиним місцем, де мають право зберігатись транспортні засоби, є автопарк або стоянки. У Чернівецькій області перевізникам закон не писаний, – наголошував Костянтин РОМАНОВ, головний спеціаліст державного відділу контролю. – Нажаль, є випадки, коли водії кидають свої автівки, де завгодно. А перед початком зміни водії часто сплять просто в салоні маршрутки. Наприклад, одне з підприємств Буковини, яке надавало послуги з проведення мед- і техогляду було позбавлене ліцензії. Інспектори помітили, що техогляд транспортних засобів здійснювали «механіки-телепати» – вони «бачили» несправності на відстані десятка метрів, крізь вікна диспетчерської. Медобстеження теж проводилися абияк: водіїв просили дихнути у… звичайнісіньку склянку, а артеріальний тиск вимірювали «на око»…

Злісний перевізник-порушник працює й у Чернівцях. Йому постійно надсилають штрафні санкції  з усієї України на адресу гуртожитку, де він зареєстрований. Але цей «благодійник» ніколи не проживав у тому гуртожитку. І виписати його звідти не можуть, бо не дозволяє закон… Так перевізник уже багато років уникає відповідальності за порушення. – Зате цей порушник дуже гарно вишиває хрестиком, – пожартував пан Орест.

«Укртрансінспекція» активно бореться з порушниками, штрафує їх, але, на жаль, закон писаний так, що нелегальним перевізникам вигідніше регулярно сплачувати штрафи, ніж дбати про безпеку простих людей.

Орест Зеліско закликає пасажирів бути обачними, обираючи перевізника, звертати увагу на безпеку транспорту, в якому плануєте їхати. Адже від вашої пильності залежать ваше здоров’я і життя!

Любов КАФАНОВА, «Версії»

Автобусом – безпечніше, бусиком – швидше

Денис, програміст:

– Маршрутом «Чернівці-Київ» їжджу часто, зазвичай автобусом або потягом. Проте нещодавно через знайомих дізнався про приватні буси, дістав телефон, координати, і спробував так дістатися Києва. Скажу, що автобусом повільно, не так комфортно їздити, як бусом, де і подушки, і підголівники, і телевізор. Автобус їде до Києва цілу ніч, тож з дороги доводиться одразу вирушати на роботу. Бус приїжджає набагато швидше, тому під ранок є час ще трохи поспати. Проте, як на мене, автобусом добиратися безпечніше, аніж бусиком – надто швидко той летить… Заснути в автобусі чи бусику не можу, тому доброю альтернативою залишається потяг: хоча він їде усю ніч, проте в ньому не так втомлюєшся від дороги, бо можна поспати перед важким робочим днем…

До Києва – за 10 гривень

Максим, студент:

– До Києва добираюсь автостопом через Львів або Вінницю. Наприклад, сідаю на маршрутку до «Гравітона», потім йду пішки до траси на Хмельницький, вибираю зручну позицію для стопу – і зупиняю автомобілі (переважно, не з чернівецькою реєстрацією). Тут головне не проспати ранкову «хвилю» (від 7 до 11 години, залежно від пори року) – час, коли люди вибираються з великих міст на далекі відстані. Водія одразу ж попереджаю, що не маю грошей. Тому до Києва реально дістатися і за 10 гривень. Головне тут – розважати водія цікавими розповідями, анекдотами, піснями, віршами, музикою. Якщо пощастить «застопити» машину просто до Києва, то вона обжене і потяг, і рейсовий автобус. Проте до Києва я зазвичай не поспішаю, дорогою домовляюсь про ночівлю у знайомих чи друзів…

Дістати хороший квиток на потяг – проблема

Оксана, науковець

– Дістати хороший квиток на потяг можна хіба що за 2-3 тижні до поїздки, інакше доведеться їхати на верхніх бокових поличках плацкарту. Щодо автобусів, то в напрямку Києва їх ходить достатньо, майже завжди є вільні місця, зручний транспортний маршрут, санітарні зупинки. Відколи їжджу, весь час зустрічалися доброзичливі водії, які нашою чернівецькою говіркою піднімають настрій! Проте зазвичай їжджу все ж таки маршрутками, бо так швидше. Якщо подорож потягом займає 13-15 годин, автобусом близько 10-11, то маршрутки їдуть у середньому 7 годин. Заощаджується час, можна довше побути з рідними та батьками, вчасно приїхати та й ще виспатися.

Точка зору нелегала

«Ми – перевізники, які не сплачують податки»

Перевожу людей неофіційно, аби не платити шалені податки. Заробленого вистачає тільки на харчі сім’ї. Коли ж водій працює офіційно, то сплачує податок, а на обслуговування автомобіля йому грошей ніхто не дає. Тобто водій сам повинен викручуватися, шукати гроші на ремонт і купувати власним коштом запчастини.

Повірте, «нелегали» зовсім не прагнуть захопити ринок пасажирських автоперевезень. Ми хочемо втриматися на цьому ринку задля елементарного виживання.

Серед наших проблем – міліціонери та кримінальні структури. З міліціонерами простіше: їм дав і поїхав далі (На запитання, хто ж такі ці кримінальні структури, чоловік відповідати не став – ред.).

І я не називав би таких, як я, нелегалами, бо це досить кумедно звучить. Які ж ми нелегали? Просто перевізники, які не сплачують податки.

Микола, неофіційний перевізник

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *