Клаптяні шосейки губернатора «задовільнили»

– Оцінити якість ремонту доріг більше ніж на три з мінусом (за п’ятибальною системою) – неможливо, – скептично зауважив голова Чернівецької ОДА Михайло Папієв після того, як разом із журналістами проінспектував буковинські дороги державного значення, які працівники облавтодору активно латали впродовж останніх двох тижнів. За словами владника, саме від висновків журналістів залежить нині доля начальника Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області Ігоря Гаха… Дивна, погодьтеся, постановка питання.

DSCN0197

На одного дорожника з лопатою – чотири з папками

За офіційною інформацією облавтодору, на дорогах загального користування станом на 16 червня ліквідовано понад півсотні тисяч квадратних метрів ямковості. Зокрема, нещодавно шляховики в авральному режимі залатали ділянки Заліщики-Чернівці, Чернівці-Порубне, Припруття-Хотин, Оршівці-Мамаївці, Магала-Припруття…  На деяких відрізках шосе, як, наприклад, Чернівці-Порубне, латана-перелатана дорога більше схожа на бугристі клапті – ям ніби вже і немає, зате трясе добряче. Щоправда, якщо звернеш з траси, то потрапляєш у такі ями, що й не об’їхати – одна на одній. Лопати дорожників до доріг місцевого значення поки що не дібралися – не встигли…

– Можна казати про відсутність грошей тощо… – зауважив Михайло Папієв. – Оці два тижні фінансування не було, але, як показала служба автомобільних доріг, – іноді можна робити дороги і без грошей. Хто ж заважав робити їм те саме до останніх двох тижнів, допоки ми це питання не винесли на засідання колегії обласної державної адміністрації? Не все залежить від грошей, а й наскільки організована робота, наскільки заощадливо ставляться до тих коштів, які надходять з центру. Я зробив такий експеримент. Порахував, скільки всього працівників в службі автомобільних доріг Чернівецької області. Це 664 особи. Коли ж ми зробили мобілізацію, то першого тижня більше 130-ти чоловік на дороги вивести не змогли. В мене, як у голови облдержадміністрації, виникає запитання: скажіть, будь ласка, а де інші 534 людини?! Чим вони займаються від ранку до ночі? Ну не може такого бути, щоби на одного працюючого було чотири керівника! – обурювався Михайло Миколайович.

Ігор Гах, начальник Чернівецького облавтодору, пообіцяв подібні організаційні «недопрацювання» врахувати.

– Дорожники краю готові працювати цілодобово, працювати без вихідних, – запевнив він журналістів.

Щоправда, рядові дорожники з лопатами такі «заяви» сприйняли дещо скептично.

– Працюємо цілий день ось у таку спеку за півтори тисячі гривень у місяць. Більше і легше можна заробити у якогось сільського газди – там ще й нагодують і 50 грамів наллють. Тому багато людей через це і звільняється. Я вже роки тут працюю, але лише тому, що діти вчаться в університеті, а іншої постійної роботи немає, – поскаржився один з трударів-дорожників.

«Гроші – в дорозі»

Недостатнє та інколи несвоєчасне фінансування – найбільша біда буковинських дорожників, – запевняють в облавтодорі. Зараз відомство ремонтує дороги… без грошей. На рахунках кошти ніби є, а скористатися ними у службі автомобільних доріг не можуть. Тому 8,5 млн. гривень, які витратили дорожники за останні два тижні на ліквідацію ямковості – довелося взяти в борг.

Порівняймо: цього року передбачено на поточне утримання автомобільних доріг 54 млн. грн. Це разом із зарплатою працівників.  За словами ж Ігоря Гаха, на ремонт буковинських доріг потрібно… 2 млрд. гривень!

– Tого, що з натяжкою можна назвати «ремонтом» – ми зробили 30%, – констатував Михайло Папієв. – Можна стояти і чекати грошей. А можна шукати системну компанію, яка має обігові кошти, щоби вона, не очікуючи коштів з державного бюджету, почала би вже якісно робити поточний ремонт доріг.

 

Власні кошти у шляхи – схема знищення бізнесу?

На Буковині вже існує сумний приклад того, чим завершується вкладання власних коштів у ремонт доріг. На це під час останнього засідання профільної постійної депутатської комісії облради поскаржився депутат Роман Майор:

– За 21 день, перед приїздом Президента, мої люди зробили дорогу на Банчени. Та генпідрядник з Києва, «Юнікобуд», який уже отримав 28 млн. грн, так і не повернув нам гроші за роботу – 7,2 млн. грн. За минулий рік зі мною взагалі не розрахувалися за виконані роботи. Як наслідок, я не погасив лізинг і банк забирає сучасний і єдиний такого ґатунку асфальтовий завод в області. А він обійшовся нам у понад 10 млн. грн. Завдяки його високотехнологічному обладнанню ми могли б накривати якісним асфальтом 2 км доріг щодня. Тепер область втратила таку можливість… Я розцінюю це як схему знищення бізнесу. І що тепер мені робити? Продавати хату? Чи вішатися?

Депутати не знали, що на це відповісти колезі. А той додав: «Мільярди гривень винен бюджет таким організаціям, як моя… Я говорив про це на сесіях облради і засіданнях комісії. Та чомусь прокуратура не зреагувала на такі неправомірні, я б сказав, шахрайські, дії.  І хотілося б знати, як такі фірми виграють тендери?»

Потрібних грошей область не має. А зайві , мабуть, є?!.

Щоправда, охочих «вкатувати в асфальт» (насамперед, об’їзної дороги Хотина) власні кошти і потім роками чекати повернення боргу з державного бюджету – небагато. Проте заманити на Буковину одного такого «сміливця» облавтодорівцям якось-таки вдалося.

– Службою автомобільних доріг було проведено тендер на закупівлю послуг з ремонту об’їзної дороги Хотина, виграло підряд підприємство «Південьзахідшляхбуд» з юридичним місцем розташування м. Вінниця, – повідомив журналістам Ігор Гах.

За його словами, це підприємство входить до складу серйозної компанії із великими виробничими потужностями та фінансовими можливостями. Воно вже монтує власний асфальтовий завод в м. Новоселиці і наступного тижня буде готове розпочати роботу.

– А свій асфальтовий завод тим часом демонтують, – коментує член профільної постійної депутатської комісії обласної ради Руслан Мельник. – Таке враження, що в області є зайві кошти. Адже «варяги» з Вінниці отримуватимуть гроші за монтаж (а потім демонтаж?) свого обладнання, за відрядження працівникам і за пальне для перевезення техніки. Та й податки з усіх цих операцій підуть до Вінницького обласного бюджету.

І насамкінець: серед головних пріоритетів облавтодорівців залишається завершення капітального ремонту мосту через Дністер в селі Атаки. За словами п. Гаха, підрядники обіцяють капітально відремонтувати одну смугу вже за місяць-півтора.

Ігор КОНСТАНТИНЮК, «Версії»

 

Народний депутат Ігор Єремеєв заявив про справжню причину поганих доріг в Україні

За 2013 рік держбюджет має всі шанси недоотримати акцизів та ПДВ від продажу нафтопродуктів на суму 7 мільярдів гривень. Це ті мільярди, які повинні йти на ремонт доріг. Ними майже вдвічі можна було би погасити поточний борг «Укравтодору» за 2012 рік. Про це заявив учора, 19 червня, з трибуни Верховної Ради позафракційний  народний депутат України Ігор Єремеєв.

Уряд нещодавно оголосив, що для повного ремонту доріг в Україні потрібна колосальна сума – 500 мільярдів гривень. «Але і цих нереальних грошей не вистачить, – переконаний Ігор Єремеєв, – адже невідомо куди, як вода в пісок, витікають мільярди державних коштів».
Як доказ цього він навів  конкретні цифри Мінфіну. За 2012 рік недонадходження до бюджету акцизу та ПДВ з продажу нафтопродуктів склали 4 млрд. гривень. У поточному 2013-му році ці тенденції лише набрали обертів. Тільки за 4 місяці цього року спостерігається зменшення надходжень податків ще на 35%. Отже за прогнозами, наприкінці 2013 року бюджет не дорахується 7 млрд. грн, яких би вистачило на будівництво 1,5 тис. км автобанів європейського рівня, не  кажучи вже про якісну реконструкцію існуючих доріг!

«Як Уряд може не реагувати на такі катастрофічні статистичні дані?! Особливо на тлі бюджетного дефіциту, який збільшився до 54 мільярдів гривень. Лише вдумайтесь у ці наведені цифри! Експерти вже підрахували, що зараз зношеність українських доріг становить 85 %. Через 3-4 роки вона досягне ста відсотків! Куди ми йдемо? Де, нарешті, та межа, яка змусить можновладців зупинитися та зрозуміти катастрофічність ситуації? У народі недарма кажуть: «Прийшли як господарі, а живуть як гості». Тож в країні нічого не зміниться, доки в ній чиновники і міністри поводяться як гості!» – резюмував Ігор Єремеєв. – Ми зобов’язані  розібратися, куди зникають державні кошти, які мають надходити на ремонт доріг. Народ України має право це знати, а також знати правду про причини  негативної динаміки надходжень податків від нафтопродуктів, які безпосередньо повинні спрямовуватися на дорожнє будівництво.

1 response on Клаптяні шосейки губернатора «задовільнили»

  1. Очень правильно за акцизы. Деньги воруют не дорожники, к ним они просто не доходят. А те копейки, что дошли и хотели бы, может, украсть, так рядом рабочие три месяца без зарплаты; Заправить технику нечем, чтобы людей на работу вывезти; Налоговая,пенсионный, прокурор, КРУ…-не вылазят. В долг умный Губернатор предлагает, так уже набрались долгов до банкротства, а начальников поставщики (кстати-друзья Галица) грозят за долги вешать вдоль дорог… Губернатор не находит 534 чел. в Службе автодорог- так там всего 36чел. Может оп имел ввиду Облавтодор, так за три года работы можно уже разобраться-кто и чем занимается. Жители Буковины тоже задают вопрос- А ЧЕМ ЗАНИМАЮТСЯ 800 чел ОБЛГОСАДМИНИСТРАЦИИ?, видно то только одного Папиева (и то редко)! ГОНЯТЬ И ГНАТЬ НАДО НЕ ДОРОЖНИКОВ, А ПАПИЕВА, ГАЛИЦА и… Кстати! А где делись деньги субвенций на дороги (около 30млн) местного значения? Вот почему их никто и не делает, т.к.не дали не Облавтодору, ни другим.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *