Українцям пояснили, як захищати свої права перед комунальниками

Законодавство у сфері ЖКГ передбачає укладення договорів між споживачами та організаціями, які надають комунальні послуги. На підставі цих документів споживач може пред’являти претензії за надані або неякісно надані послуги. На сайті Держспоживслужби пояснили, в яких випадках і яким чином це робити.

 

У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг, споживач має право викликати виконавця комунальних послуг (його представника) для перевірки кількості /якості послуг, що надаються.

  • За результатами перевірки якості надання комунальних послуг або якості послуг з управління багатоквартирним будинком складається акт-претензія, який підписується споживачем і виконавцем комунальної послуги/ керуючим.
  • Виконавець комунальної послуги/керуючий зобов’язані прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, та не пізніше, ніж протягом доби від моменту отримання повідомлення.
  • Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги/керуючим, а також споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг/послуги з управління багатоквартирним будинком; дату (термін) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу додаткову інформацію.
  • Якщо виконавець комунальної послуги/керуючий не з’явилися в установлений строк або не обґрунтовано відмовилися підписувати акт-претензію, цей документ підписує споживач, разом з не менш як двома споживачами послуг, які проживають у сусідніх будівлях (приміщеннях – якщо послуга надається в багатоквартирному будинку ), і направляється виконавцю послуги/керуючому рекомендованим листом.
  • Ті, своєю чергою, протягом п’яти робочих днів повинні вирішити це питання або надати обґрунтовану відмову.
  • Якщо врегулювати спір таким шляхом не вдалося, закон визначає, що захист прав споживачів житлово-комунальних послуг здійснюється уповноваженим центральним органом виконавчої влади, який проводить державну політику у сфері державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів – Держспоживслужби.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *