Погляд Влада ГОРЕНЮКА: Про оновлений проспект і ностальгію за ДАІшниками

Наприкінці осені 2019-го автор цих рядків приїхав до Чернівців після тривалої відсутності й навідався до свого родича, який проживає на проспекті Незалежності. Оновлена міська магістраль приємно здивувала й нагадала транспортні артерії в інших містах Європи, Азії та Південної Америки – скажімо, кільцевий проспект навколо Порту, набережну Ататюрка в Ізмірі й проспект Антоніу Карлоса Маґальяєша у Салвадорі, штат Баїя, Бразилія. Краса! Усі рішення технічної думки, що регулюють інтенсивний рух на перелічених вулицях і проспектах, місця для паркування у спеціальних «кишенях», а не «кісткою в горлі», перешкоди для доморощених шумахерів, острівці безпеки та виділені смуги для громадського транспорту – все це я, врешті-решт, побачив і в нас. І зрадів неймовірно.

 

Вулиця Винниченка: женуть по 100 км/год, замість 40-ка

Ба більше: я схвалив би аналогічний проєкт і для вулиці Винниченка. Від вулиці Кармелюка до «дельти» на перехресті з вулицею Руською наявність засобів безпеки транспорту, які влаштували на проспекті, вкрай необхідна. Без цих обмежень водії втрачають голову, оскільки ширина дороги (а це найширша вулиця в цьому районі) спокушає їх прискоритися до Prestissimo там, де рухатися треба на Moderato. Адже швидкісний ліміт на цій ділянці – 40 км/год (!) – ніхто не скасовував. А женуть по «сотці» – і жодної тобі поліції! А скільки можна було б на самих штрафах заробити грошей для міської скарбниці!

Та повернімося до теми реконструкції. Мене здивувало, що на достатньо сумнівному тендері обрали маловідому в регіоні фірму. Це тепер у неї є якісь репутаційні початки.  А тоді?.. Та влада чомусь пішла «ва-банк» і довірила реконструкцію важливої міської артерії новій фірмі. Нехай, бо ще більше вражає інше: чи не навмисно ремонт протягнули через зиму, щоби тихенько змінити низку цифр і букв у потрібних місцях потрібних документів? Розбираючись у комунальних схемках, можу припустити, що поки техніка стояла й сніжок лежав, хтось тихенько накопичив капітал на межі 2018 та 2019 років …

 

У Європі дороги ремонтують від 21:00 до 7:00

І знову ж таки, на тему зими: чому дорожні роботи, які припали на зиму, не можна було провести влітку і восени? Їх можна було спокійно виконувати у дві чи три зміни. В тій самій Європі, на яку «Євродор» так рівняється, дорожні роботи тривають виключно від 21:00 до 7:00, щоби не заважати транспорту. Чи хтось вирішив заощадити на нічній зміні, щоби не «зашкодити схемі»?

Та найсерйозніше випробування попереду! На який час вистачить реконструкції Проспекту у виконанні «Євродору»? Якою є якість використаних матеріалів? Зрештою, ми невдовзі про це дізнаємося. Адже «немає нічого таємного, що не стало би явним, і нічого прихованого, що не вийшло б назовні» (Мк, 4:22).

А якщо вже результат буде позитивним – дай Бог! – треба довірити «Євродору» почесне право довести реконструкцію Проспекту Незалежності до вулиці Сторожинецької, а, можливо, й до Олега Кошового – у тому ж євроінтеграційному дусі! Тут буде легше: будувати дорогу з нуля – це не те, що її реконструювати. І довгоочікуваний тролейбусний маршрут на Рошу нарешті зможуть запустити!

Влад ГОРЕНЮК, чернівчанин, який полюбляє хороші дороги

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *