Людина в боротьбі за своє життя – нищить його, або Вкотре про первоцвіти

 

Серед філософів популярним є вислів: «Краса врятує життя». Врятує чи ні – хто зна, та зробить наше життя кращим і багатшим – це однозначно. Натомість знищення первоцвітів, які називають першою усмішкою весни, – це крок до знищення усього живого на Землі.

Саме вони, ніжні й тендітні, першими відчувають ще не зовсім теплі, але вже приємні промінчики весняного сонечка. І прикро, що більшість із цих квітів на межі зникнення, відтакі занесені до Червоної книги України. 

Як відомо, первоцвіти зацвітають, коли ще на деревах немає листя. І для багатьох комашок перші квіти весни є джерелом живлення. Неважко здогадатися, що буде з метеликами, бджілками, іншимикомашками, коли зникнутьпервоцвіти. Чимало з них захищаєлісвідшкідників, і якщоїх не стане, нікому буде «лікувати» дерева.

Однакдалеко не всі це розуміють, тож у боротьбі за своє життя людина знищує все живе, а отже – й саме життя. Діяльність підпільних синдикатів – від збору первоцвітів, транспортування і до роздрібної торгівлі – тому підтвердження. Саме про це йшлося на нещодавньому зібранні екологів у еколого-просвітницькому центрі збереження біорізноманіття ЧНУ. Та увагуфахівцісконцентрували не на каральних заходах, а на просвітницьких: цікавий дидактичний матеріал пішов уже до дитячих садків і шкіл.

Крім того, університетські біологи спробували домовитися з рекламними агенціями, щоби на час продажу первоцвітів на перехресті проспекту Незалежності та вул. Небесної Сотні біля ТРЦ «Формаркет» на білборді (за гроші!) розмістили фотографії квітів з розмірами штрафів за них. Однак це не вдалося: власникі рекламних стендівпояснили, мовляв, усе наперед розкуплене. Втім, підприємці, які чекали на свою рекламу, переконана, зголосилися б на пропозицію зачекати протягом 2-х тижнів, а натомість виставити банер з квітами – для їхнього збереження. Адже чернівчанин п. Лазорик, директор рекламної агенції «Транс ТV», у чиєму віданні телевізійна реклама у маршрутках, не тільки зголосився поставити соціальну рекламу на захист первоцвітів, а навіть безоплатно зняв ролик про ці квіти та повторює його щокожні 4 зупинки.

Побільше б нам таких підприємців, тоді б і екологічних катастроф було б менше…

Людмила ЛЕБЕДИНСЬКА, «Версії»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *