10 правил етикету, які допоможуть отримати роботу

 

При сучасному темпі життя правила етикету можуть до деякої міри спрощуватися, однак діловий, корпоративний зокрема, етикет залишається непорушним. Особливо дотримуватися його  слід, коли ви шукаєте роботу. Не сумнівайтеся: гарні манери будуть корисними для кар’єри.

Ділове листування. Складаючи супровідний лист до резюме, не забувайте  формули ввічливості: «Доброго дня, Ірино», «Шановний Іване Сергійовичу!», «Гарного дня!», «З повагою» тощо. Не варто «городити» занадто пишномовні вітання й побажання, краще обмежитися традиційними варіантами. Відповідати на електронні листи слід протягом одного (максимум двох) робочого дня.

В офісі компанії. Прийшовши на співбесіду, будьте ввічливі з усіма в будівлі офісу, а не лише з потенційним начальником чи HR-менеджером.

Зовнішній вигляд. Щоб не потрапити у халепу, перед співбесідою поцікавтеся в людини, що запрошує вас, який стиль одягу доречний. А щоби точно не помилитися, одягніться в стилі «casual» чи «smart casual», тобто напівофіційно. Ваш зовнішній вигляд має бути охайним: зачіска й руки в абсолютному порядку, так само, як свіжий подих.

Жести. Намагайтеся, щоб ваші жести не були скутими, «закритими». Не барабаньте пальцями по столу, не смикайте в руках предмети – одне слово, утримуйтеся від нервових жестів. Можна зчепити руки в замок (але не судомно) або покласти їх на стіл чи на коліна, щоби жест виглядав природно.

Вимкніть звук мобільного телефону. Якщо під час співбесіди пошукач раз у раз позирає на екран смартфона, створюється враження, що йому не цікавий ані хід бесіди, ані її результати. Переривати співбесіду через особистий дзвінок – яскравий приклад недотримання ділового етикету. У виняткових випадках, якщо з якихось причин дуже потрібно відповісти на дзвінок, перепросіть, поясніть, що це надзвичайно важливо, і вийдіть для короткої розмови за двері. Повернувшись, ще раз попросіть вибачення і, якщо можна, стисло поясніть ситуацію.

Не перебивайте співрозмовника. Спочатку вислухайте запитання – потім відповідайте. Не намагайтеся задавати тон у спілкуванні. Розмову веде роботодавець, пошукач – учасник активний, але його «ведуть». Це не означає, що ви не можете виступити з ініціативою й розповісти про важливий епізод своєї кар’єри, але треба дочекатися паузи і пояснити, чому саме цей епізод показовий.

Відповідайте на запитання по суті. Не перевантажуйте співрозмовника подробицями. Не відволікайте увагу деталями, які  стосуються справи. У відповідях на запитання спирайтеся на факти, а не на емоції.

Будьте спокійні і впевнені. Турботи, тривоги залиште за межами компанії. Щоби отримати роботу, вам слід справити враження людини оптимістичної та впевненої в собі.

У ході розмови будьте максимально ввічливі, фамільярність абсолютно неприпустима. А ось продемонструвати гарне почуття гумору буде цілком доречно. Прощаючись, іще раз повторіть, що дуже раді знайомству. Уточніть, чи можете ви через якийсь час зателефонувати і поцікавитися розвитком ситуації, якщо рекрутер не запропонує інший план дій.

Після зустрічі напишіть короткий лист інтервюеру, в якому подякуйте йому за приділену увагу та інтерес до вашої кандидатури.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *