При сучасному темпі життя правила етикету можуть до деякої міри спрощуватися, однак діловий, корпоративний зокрема, етикет залишається непорушним. Особливо дотримуватися його слід, коли ви шукаєте роботу. Не сумнівайтеся: гарні манери будуть корисними для кар’єри.
Ділове листування. Складаючи супровідний лист до резюме, не забувайте формули ввічливості: «Доброго дня, Ірино», «Шановний Іване Сергійовичу!», «Гарного дня!», «З повагою» тощо. Не варто «городити» занадто пишномовні вітання й побажання, краще обмежитися традиційними варіантами. Відповідати на електронні листи слід протягом одного (максимум двох) робочого дня.
В офісі компанії. Прийшовши на співбесіду, будьте ввічливі з усіма в будівлі офісу, а не лише з потенційним начальником чи HR-менеджером.
Зовнішній вигляд. Щоб не потрапити у халепу, перед співбесідою поцікавтеся в людини, що запрошує вас, який стиль одягу доречний. А щоби точно не помилитися, одягніться в стилі «casual» чи «smart casual», тобто напівофіційно. Ваш зовнішній вигляд має бути охайним: зачіска й руки в абсолютному порядку, так само, як свіжий подих.
Жести. Намагайтеся, щоб ваші жести не були скутими, «закритими». Не барабаньте пальцями по столу, не смикайте в руках предмети – одне слово, утримуйтеся від нервових жестів. Можна зчепити руки в замок (але не судомно) або покласти їх на стіл чи на коліна, щоби жест виглядав природно.
Вимкніть звук мобільного телефону. Якщо під час співбесіди пошукач раз у раз позирає на екран смартфона, створюється враження, що йому не цікавий ані хід бесіди, ані її результати. Переривати співбесіду через особистий дзвінок – яскравий приклад недотримання ділового етикету. У виняткових випадках, якщо з якихось причин дуже потрібно відповісти на дзвінок, перепросіть, поясніть, що це надзвичайно важливо, і вийдіть для короткої розмови за двері. Повернувшись, ще раз попросіть вибачення і, якщо можна, стисло поясніть ситуацію.
Не перебивайте співрозмовника. Спочатку вислухайте запитання – потім відповідайте. Не намагайтеся задавати тон у спілкуванні. Розмову веде роботодавець, пошукач – учасник активний, але його «ведуть». Це не означає, що ви не можете виступити з ініціативою й розповісти про важливий епізод своєї кар’єри, але треба дочекатися паузи і пояснити, чому саме цей епізод показовий.
Відповідайте на запитання по суті. Не перевантажуйте співрозмовника подробицями. Не відволікайте увагу деталями, які стосуються справи. У відповідях на запитання спирайтеся на факти, а не на емоції.
Будьте спокійні і впевнені. Турботи, тривоги залиште за межами компанії. Щоби отримати роботу, вам слід справити враження людини оптимістичної та впевненої в собі.
У ході розмови будьте максимально ввічливі, фамільярність абсолютно неприпустима. А ось продемонструвати гарне почуття гумору буде цілком доречно. Прощаючись, іще раз повторіть, що дуже раді знайомству. Уточніть, чи можете ви через якийсь час зателефонувати і поцікавитися розвитком ситуації, якщо рекрутер не запропонує інший план дій.
Після зустрічі напишіть короткий лист інтерв’юеру, в якому подякуйте йому за приділену увагу та інтерес до вашої кандидатури.