Цього літа в Чернівцях, як гриби після дощу, почали з’являтися магазини з живим пивом. Тижневик «Версії» «відкриє очі» буковинцям на корисність та навіть безпечність хмільного напою. На жаль, інформація не така «смачна» та приємна, як ковток холодного живого пива літньої спеки.
З історії живого пива:
Побутує думка, що права на винахід цього терміна належать компанії «Очаково». Кілька років тому російське телебачення транслювало ролик цієї компанії, який наочно демонстрував «живість» пропонованого продукту. У рекламному сюжеті крапля пива, що впала на шкуру ведмедя, оживила мертву тварину. Слоган закінчувався словами: «оживлююче пиво». Далі він був дещо змінений і пішов «у народ». Такий «винахід» вивів еволюцію пивного ринку на новий щабель.
Технологи пояснюють, що «живим» пиво називається через те, що в ньому триває життя. Іншими словами, дріжджові бактерії в ньому не відфільтровані і не вбиті нагріванням, а тому ще ефективно діють.
Винахідливості першого маркетолога, який впровадив у вжиток термін «живе пиво», можна позаздрити. Напевне, його колись занесуть до підручника для рекламістів, бо з допомогою такого визначення за досить короткий час ринок пива розділився і споживачі почали замислюватися: «Чи все пиво однаково корисне?»
Від початку 2000-их продажі живого бурштинового напою поповзли вгору. Учасники «пивного ринку» стверджують, що «бум» на живе пиво розпочався 2 роки тому. Нині в магазинах можна зустріти десятки його найменувань. Однак поняття «живе пиво» досі ніким не регламентоване, тож пивовари із вигодою для себе використовують розбіжності в його трактуванні.
– Загалом живе пиво повинне бути нефільтрованим і непастеризованим. Однак не всі пивовари і поціновувачі цього напою настільки категоричні. Тож основним показником «живості» пива недобросовісні виробники вважають відсутність пастеризації, а на фільтрацію закривають очі, – розповів власник мережі живого пива Олексій, який у приватній розмові не приховував і власної «несумлінності» у пивному бізнесі.
Живе пиво не може «жити» тижнями. Термін його придатності – від 3-х до 4-х діб.
Рецепт пива простий: готується суміш із пророслих зерен ячменю і хмелю. До неї додаються пивні дріжджі, які й перетворюють суміш у те, що можна назвати «живим пивом».
Проблема справжнього живого пива одна: зберігається воно недовго – дня 3-4! Справжнє живе пиво не може «жити» тижнями! Тож спробувати його можна лише в ресторанах і пабах, куди пиво привозять одразу з броварень!
Якщо перетримати живе пиво довше визначеного терміну, воно набуває «металевого» присмаку і стає справжньою отрутою!
– А як же пиво, що продається в магазинах? Його термін придатності вимірюється тижнями, а в деяких випадках – і місяцями! – запитала я у «пивного» експерта Олексія.
– Відповідь одна, – іронічно посміхається «пивний» бізнесмен, – треба щось зробити з живим пивом, аби воно «жило» більше трьох днів! Тут на допомогу і приходять процеси фільтрації, пастеризації, консервації і решта «..ацій».
– Детальніше можна?…
– Щоби пиво довше зберігалося, до нього додають консерванти, використання яких пивні компанії часто замовчують.
– Наскільки вигідний такий бізнес?
– Якщо говорити про «чисте», нерозведене пиво (у Чернівцях – це рідкість), за день один магазин продає більше 300 літрів. Трапляється, що пиво розводять водою, але власники «точок» рідко нахабніють настільки, щоби це можна було відчути на смак.
Бізнес дуже вигідний. Однозначно. Секрет у тому, що це пиво набагато приємніше на смак, ніж консервоване. А ще воно легко п’ється…
Порада спеціаліста:
Кожний споживач має право переглянути в магазині накладну і посвідчення якості товару. Якщо інформація в цих документах не відповідає дійсності або ж власник відмовляється її надати, звертайтеся до управління у справах захисту прав споживачів за номером головного спеціаліста обласного управління у справах захисту прав споживачів Дарії Гелки (0372) 52 72 02.
Тож доведеться розчарувати оптимістів: не п’єте ви живе пиво в його класичному розумінні. На жаль…
Емма АНТОНЮК, «Версії»