Влада хоче позбавити українців якісного Інтернету?!.

Амбасадором цього рішення, як завжди, є Голова податкового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев. Хто б сумнівався?! Саме він збирається підвищити податки для провайдерів інтернету у 7 разів. У час війни!!! Тож давайте розберемося, чому це відбувається, та що внасл¬ідок такої «новації» чекає на українців.

Першим має бути запитання – кому це вигідно?


За словами нардепа Гетманцева, цього нібито вимагає фронт, якому не вистачає грошей. А перехід провайдерів Інтернету на загальну систему оподаткування замість спрощеної системи, на якій вони перебувають зараз, нібито принесе не зайві для української армії мільярди гривень. Але пан Гетманцев, як завжди, лукавить. Або ж просто достеменно не вивчив питання. І не знати, що з цього гірше. Та хіба це когось дивує? Гетманцев давно зажив слави нищівника українського малого і середнього бізнесу, за що з нього після війни варто суворо спитати. Бо, не виключено, що всі його «геніальні пропозиції та рішення» значно послабили економіку України в найважчий період повномасштабної війни. До слова, це саме він, Гетманцев, у 21-22 роках протягував рішення про відмову виділити мільярди гривень для ЗСУ, пропонуючи натомість спрямувати їх знову ж таки на дороги.
А тепер за суттю питання. У ЗМІ вже з’явилися повідомлення, що великі провайдери на зразок Київстару, якість інтернетпослуг якого нижче плінтуса, звертаються до малих з пропозиціями, продати їм свій бізнес. У цій позиції є два цікавих пов’язаних між собою нюанси. Інтернет-послуги великих провайдерів програють у якості малим провайдерам, бо останні борються за кожного окремого клієнта, а великим – байдуже: у них інтернет – це похідна послуга, тож він дешевший, тому ще й клієнтів їм вдається зберігати. Хоча коли вимикається світло, інтернетні послуги Київстару припиняються, а малі провайдери, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, мають технології, що працюють без електрики. До того ж, у прифронтових зонах, малоповерхових будівлях, глухих селах інтернет-послуги надають виключно малі провайдери. Зрозуміло, що всі ці сотні і десятки тисяч користувачів Інтернету за умови нових і поки що незаконних положень законодавства залишаться без Інтернету.
Це, так би мовити, одна значна частина проблеми. Інша полягає в тому, що коли економісти та фінансисти проаналізували платежі до бюджету великих і малих Інтернет провайдерів, з’ясувалося, що малі сплачують до бюджету більше коштів за тих, хто хоче їх «проковтнути», бо у перших дорожчі послуги. Крім того, малі провайдери сплачують до державної казни не тільки 5% з обороту, а ще й купу інших платежів, як от ПДФО зі співробітників, військовий збір, єдиний соціальний внесок, страхові та всі інші виплати. На сайті «Версій» можна почитати публікації профі, які наводять усі ці викладки з цифрами, щоби наочно переконатися у правдивості цих рядків.
Тому виникає закономірне запитання: а, може, ця пропозиція кимось проплачена? До таких оборудок у владних кабінетах українці, на жаль, уже давно звикли. За так, мовляв, мама тата не цілує…

Податкова вже діє… незаконно


За даними представників інтернет-провайдерів, податкова вже почала атакувати, телефонувати та позбавляти провайдерів права на спрощену систему оподаткування, не маючи на це законних підстав. Діють через погрози у дзвінках, маніпулюванням (що буде тяжко далі працювати) тощо. Тиснуть як на ТОВ, так і на фізичних осіб-підприємців.
При цьому податківці посилаються на невідомі нікому “висновки юридичних фірм, що підтверджують правомірність вимог податківців до всіх постачальників послуг електронних комунікацій”. Однак вони їх нікому з провайдерів не показували. За твердженням податківців, нібито 90% судових справ про переведення інтернет-провайдерів зі спрощеної на загальну систему оподаткування завершуються перемогою податкової, хоча така статистика виглядає сумнівною. Таких судових справ, де б податкова довела, що інтернет-провайдери не можуть користуватися спрощеною системою оподаткування, наразі ніхто не бачив.
Ба більше, рішення Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, спростувала аргументи податкової. Бо Державна податкова служба у цьому випадку, на їхню думку, самовільно трактує закон. Вони зазначають, що ототожнення понять “оператор” та “постачальник” послуг, як це робить ДПС, суперечить закону “Про електронні комунікації” (ЕК). Оператор – володіє, здійснює експлуатацію та управління мережами/пов’язаними засобами, тобто він може бути, а може і не бути постачальником ЕК послуг. А постачальник ЕК послуг – надає та/або має право надавати ЕК послуги на власних мережах чи мережах інших постачальників, він не повинен мати мережу/бути оператором. Водночас надання послуг доступу до інтернету, за висновками юристів інтернет-провайдерів, не підпадає під обмеження для спрощеної системи оподаткування у Податковому кодексі України
Про це, зокрема, пише Політком («Податківці хочуть придушити провайдерів та залишити українців без інтернету: що відбувається») , а також стверджують керівники й члени Інтернет Асоціації України (ІнАУ), Асоціації правовласників та постачальників контенту (АППК).
Останні, до слова, цими днями організували пресконференцію на майданчику інформаційної агенції «Укрінформ» за підтримки Офісу ефективного регулювання BRDO, платформи «Телеком Юкрейн», спільноти «УКОЗ». Бо комунікація із представниками влади протягом останніх місяців поки що не дала результатів.
В Інтернет-просторі можна ознайомитися з цими публікаціями.

ЧОМУ В УКРАІНІ МОЖЕ СУТТЄВО ПОГІРШИТИСЯ ІНТЕРНЕТ


Саме про це йшлося на пресконференції, а також наголошувалося на незаконності дій податкової служби. Бо тисячі підприємців малого та середнього бізнесу з економічними кодами діяльності 61.10 і 61.90, що забезпечують населенню послуги доступу до мережі Інтернет, у тому числі на прифронтових територіях, продовжують отримувати листи, акти документальних перевірок Державної податкової служби (ДПС), які, всупереч положенням Податкового кодексу України, містять приписи перейти зі спрощеної на загальну систему оподаткування. Так, під час дії воєнного стану, в окремій галузі, ДПС і Міністерством фінансів України порушується принцип стабільності податкової політики.
Важливі управлінські рішення для галузі, економіки та обороноздатності країни приймаються без належного обґрунтування, експертного обговорення на підставі маніпулятивних статей в медіа. Голова комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцев пояснює такі дії своєї команди боротьбою з «тіньовою економікою» та необхідністю збору грошей для армії. Натомість про ймовірні істинні причини тиску на підприємців, наслідки та ризики таких дій податківців, зокрема для стабільності надання інтернет-послуг українцям під час «стабілізаційних» вимкнень електрики нині та в майбутньому говорили Микола Кучерук, керівник ТОВ “Інтернет СхідГруп”, м. Краматорськ, Максим Смілянець, співзасновник платформиTelecom Ukraine (онлайн), Олександр Петруня, СЕО платформи УКОЗ (онлайн), Олександр Савчук, голова Правління ІнАУ, Наталія Клітна, голова Правління АППК, Валерій Пекар, громадський діяч, Олексій Дорогань, голова Правління Офісу ефективного регулювання BRDO.
Зокрема Наталія Клітна наголосила, що «положення Податкового кодексу України (ПКУ) щодо порядку застосування спрощеної системи, розміри податків та зборів не можуть змінюватися рішеннями контролюючого органу а тому ПОСТАЧАЛЬНИКИ ПОСЛУГ ДОСТУПУ ДО МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ ЗАКОННО ВИКОРИСТОВУЮТЬ СПРОЩЕНУ СИСТЕМУ ОПОДАТКУВАННЯ». «Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст.19 Конституції України).
Ст. 4 ПКУ передбачає, що податкове законодавство України ґрунтується, зокрема, на принципі стабільності: зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніше ніж за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, у якому діятимуть нові правила та ставки. ПКУ не містить обмежень для постачальників послуги доступу до мережі Інтернет з КВЕДами 61.10 і 61.90 бути платниками єдиного податку ІІІ групи», – обгрунтувала свої слова голова Правління Асоціації правовласників та постачальників контенту Наталія Клітна.
З матеріалів пресконференції:
ДПС вважає, що постачальники послуги доступу до мережі Інтернет з КВЕДами 61.10 і 61.90 не можуть бути платниками єдиного податку на ІІІ групі. На початку 2024 року Служба звернулась до Мінфіну з проханням надати узагальнюючу податкової консультації (УПК) з цього питання.
21 березня 2024 року Експертна рада з підготовки узагальнюючих податкових консультацій при Мінфіні вирішила, що така УПК недоцільна, потрібні законодавчі зміни, зокрема до ПКУ та Закону України «Про електронні комунікації».
3 квітня 2024 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (НКЕК), спростовує аргументи ДПС (рішення НКЕК від № 170):
— КВЕДи застосовуються для потреб статистики, у сфері електронних комунікацій види діяльності встановлює та роз’яснює НКЕК;
— Закон України «Про електронні комунікації» не передбачає згаданих в підп. 8 п. 291.5.1 ст. 291 ПКУ видів діяльності;
— ПКУ не приведено у відповідність до ЗаконуУкраїни «Про електронні комунікації»;
— серед видів діяльності, які максимально відповідають ст. 291 ПКУ, немає послуг доступу до мережі Інтернет;
— «Послуга техобслуговування і експлуатації електронних комунікаційних мереж» надається третім особам, і не включає техобслуговування і експлуатацію власних мереж.
Однак, всупереч роз’ясненням НКЕК, відповідно до 22 травня і 29 липня 2024 року з’являються роз’яснення ДПС з посиланнями на листи Мінфіну (можна ознайомитися за посиланнями https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/785823.html, https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/807180.html) : юридичні особи та фізичні особи-підприємці, які подають заяву на реєстрацію платника єдиного податку третьої групи із зазначенням КВЕД класу 61.10 «Діяльність у сфері проводового електрозв’язку» та класу 61.90 «Інша діяльність у сфері електрозв’язку», на сьогодні не мають права застосовувати спрощену систему оподаткування.
При цьому тисячі постачальників послуг доступу до Інтернету, включаючи прифронтові території, отримують від ДПС листи, дзвінки, акти документальних перевірок із приписами перейти зі спрощеної на загальну систему оподаткування.
Свої вимоги ДПС обґрунтовує трактуванням законодавства у сфері електронних комунікацій, яке не входить до компетенції ані ДПС, ані Мінфіну та є завідомо незаконними:
— із набранням чинності 01.01.2022 Закону «Про електронні комунікації» платники податків при постачанні електронних комунікаційних послуг не мають права застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності;
— юридичні особи та фізичні особи-підприємці, які надають послуги доступу до мережі Інтернет підпадають під дію підп. 8 п. 291.5.1 ст. 291 ПКУ та не можуть бути платниками єдиного податку ІІІ групи;
— відповідно до Закону “Про електронні комунікації” всі постачальники електронних комунікаційних послуг є операторами;
— згідно з КВЕД-2010 надання послуг доступу до мережі «Інтернет» є складовою класу 61.10«Діяльність у сфері проводового електрозв’язку» та класу 61.90 «Інша діяльність у сфері електрозв’язку».
Таким чином, Мінфін, ДПС завідомо незаконно обмежують постачальників послуг доступу до мережі Інтернет бути платниками єдиного податку на ІІІ групі.
Позиція підтверджується судовими рішеннями по справах № 320/40139/23 ТОВ «БІЛГОРОДНЕТ», № 420/764/24, ТОВ «Телеком Інжиніринг»; № 420/239/24, ТОВ «Провайдер «Сетка», № 420/4614/24, ТОВ “Альфа ТВ”; № 420/13767/24, ТОВ «АЛЬФА ІНЕТ»; № 420/13793/24, ТОВ “ЕЛАН-ІНЕТ”; №320/923/24, ТОВ «Модус-Глобал»; №200/10256/21, ТОВ «ІСП СДС-ГРУП»; № 420/4796/24, ТОВ «ТЕЛЕКОМ БОНУС» https://reyestr.court.gov.ua/.
Про низку негативних соціальних, економічних і безпекових наслідків
Незаконне “адаптування” малих і середніх постачальників доступу до мережі Інтернет до загальної системи оподаткування призведе до повної перебудови архітектури електронних комунікацій України під час війни, а тому несе в собі низку негативних соціальних, економічних і безпекових наслідків:
1. Руйнування децентралізованої стійкої до атак ворога системи електронних комунікацій України;
2. Не виконання урядових програм із цифрової трансформації;
3. Зниження конкурентоздатності малих підприємств і припинення діяльності з надання послуг населенню, особливо в сільській місцевості і прифронтових районах через збільшення адміністративних витрат на загальну систему;
4. Збільшення вартості і погіршення якості послуг доступу до Інтернету і масового невдоволення і збурення користувачів;
5. Підприємства малого бізнесу, які продовжать надавати послуги на загальній системі через збільшення адміністративних витрат, навпаки зменшать відрахування до державного бюджету України у вигляді податків та зборів;
6. Втрати довіри вітчизняних інвесторів, які будуть змушені ліквідовувати бізнес в Україні і виводити капітал, через непослідовність та прикру незаконність податкової політики.
Як не мене, аргументи переконливі.

ЩОБИ МАТИ ІНТЕРНЕТ, ТРЕБА НЕ НАРІКАТИ, А ДІЯТИ


Переходьте за цим посиланням і підписуйте https://petition.kmu.gov.ua/petitions/7060
Чи варто сподіватися на здоровий глузд та пріоритетність інтересів українських споживачів? Мабуть, ні. Краще – діяти. Для цього підтримаємо петицію №41/007060-24еп «Про недопущення скасування спрощеної системи оподаткування платникам податків сфери електронних комунікацій».
Зміст петиції
Про недопущення скасування спрощеної системи оподаткування платникам податків сфери електронних комунікацій. У п.п. 8 п.п.291.5.1 п.291.5 ст. 291 ПК України визначено перелік видів діяльності у сфері електронних комунікацій та поштового зв’язку, здійснюючи які, суб’єкти господарювання не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп. Така вимога у ПК України встановлена згідно із Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг», який набув чинності ще 20.10.2019. Послуга доступу до мережі Інтернет не входить до такого переліку. Таким чином, якщо постачальник електронних комунікаційних послуг, який займається виключно діяльністю з надання послуг доступу до мережі Інтернет, не має із третіми особами договорів на надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж чи-то послуг телефонного зв`язку (жодного виду), послуг поштового зв`язку, не надає таких послуг фактично та не отримує оплати за такі послуги, не здійснює інших видів діяльності, перелік яких наведено у п.п. 8 п.п.291.5.1 п.291.5 ст. 291 ПК України, то він має право застосовувати спрощену систему оподаткування та звітності. Тобто, постачальники електронних комунікаційних послуг у своїй господарській діяльності з надання послуг доступу до мережі Інтернет застосовують спрощену систему оподаткування на законних підставах. Проте, посадові особи ДПС України, ігноруючи приписи ч.2 ст. 19 Конституції України, якою гарантовано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, ігноруючи принцип верховенства права, гарантований ч.1 ст. 8 Конституції України, не зважаючи на норми, закріплені у п.п. 8 п.п.291.5.1 п.291.5 ст. 291 ПК України, положення Закону України «Про електронні комунікації» та Офіційне узагальнене роз’яснення регуляторного органу у сфері електронних комунікацій (НКЕК), яке відображене у рішенні НКЕК від 03.04.2024 № 170 та розміщене на офіційному вебсайті НКЕК https://nkrzi.gov.ua/, з другої половини минулого року та, особливо активізувавшись з червня 2024 року, як в телефонному режимі, так і шляхом направлення листів та здійснення камеральних перевірок постачальників електронних комунікаційних послуг, які забезпечують послуги фіксованого доступу до мережі Інтернет населенню, підприємствам та установам, військовим формуванням в усіх регіонах країни, в т.ч. прифронтових територіях, неправомірно вимагають відмовитись від спрощеної системи оподаткування та перейти на загальну систему оподаткування. Супроводжуються такі дії податківців і на диво посиленою медійною увагою, навіть більшою, аніж інформаційна протидія державі-агресору, з боку Американської торгівельної палати в Україні (ACC), Федерації роботодавців України (ФРУ), навіть Головою Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики. Складається враження, що така антиконкурентна «політика» стосовно малого та середнього бізнесу саме сфери електронних комунікацій має іншу мету, зокрема, поглинання цього бізнесу, або його знищення та, як наслідок, позбавлення споживача доступних за ціною та якістю послуг доступу до мережі Інтернет. Незважають навіть на те, що Законом України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні» визначено, що основними напрямами державної політики у сфері розвитку малого і середнього підприємництва в Україні є, зокрема, удосконалення та спрощення порядку ведення обліку в цілях оподаткування, запровадження спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності для суб’єктів малого підприємництва, що відповідають критеріям, встановленим у податковому законодавстві. Партія «Слуга народу» також у своїй передвиборній програмі обіцяла «на законодавчому рівні гарантувати незмінність чинних умов оподаткування для суб’єктів малого підприємництва – фізичних осіб». Окрім того, що працівники Державної податкової служби України та її територіальних органів діють поза межами правого поля, такі дії відволікають постачальників від виконання основного завдання – стабільного забезпечення електронними комунікаційними послугами у період воєнного стану, дестабілізують роботу. З огляду на наведене, прошу: 1. Припинити тиск та відкликати вимоги з боку Державної податкової служби України та її територіальних органів по відношенню до постачальників електронних комунікаційних послуг, які надають послуги доступу до мережі Інтернет та на законних підставах застосовують спрощену систему оподаткування та звітності. 2. Зобов’язати представників органів державної влади, контролюючих органів утриматись від невиважених кроків щодо скасування спрощеної системи оподаткування платникам податків сфери електронних комунікацій у період дії воєнного стану в Україні, що може мати негативний наслідок як у забезпеченні послугами Інтернет вцілому в країні, особливо, на прифронтових територіях, так і монополізацію ринків електронних комунікаційних послуг. Припинити поширювати безпідставні та бездоказові масові звинувачення платників податків сфери електронних комунікацій, які застосовують спрощену систему оподаткування, оскільки це дестабілізує сферу послуг.
Петиція №41/007060-24еп
Дата початку збору підписів: 20 серпня 2024 р.
До кінця збору підписів залишилось: 74 дні
Автор: Савчук Олександр Михайлович

Спільний лист до Верховної Ради України
Не менш красномовним та аргументованим є Спільний лист ІнАУ та АППК від 23.08.2024 до Верховної Ради щодо недопущення скасування спрощеної системи оподаткування платникам податків сфери електронних комунікацій.
Ось його текст:
Шановний Давиде Георгійовичу! (Звертання до голови депутатської фракції «Слуга народу» п. Арахамії – Версії)
Інтернет Асоціація України (ІнАУ), Асоціація правовласників та постачальників контенту (АППК), які об’єднують значну частину підприємств галузі інформаційно-комунікаційних технологій, висловлюють Вам свою повагу та звертаються з приводу наступного.
Починаючи з липня поточного року, Державна податкова служба України (ДПС) без правових підстав, в умовах відсутності впродовж понад двох років відповідних змін як у галузевому, так і у податковому законодавстві України, незаконно почала відмовляти підприємствам мікро- та малого бізнесу – постачальникам послуг доступу до мережі Інтернет з КВЕДами 61.10 і 61.90 у праві бути платниками єдиного податку ІІІ групи спрощеної системи оподаткування (ССО).
Порушення базового принципу податкової стабільності призводить до дисбалансу роботи всієї галузі електронних комунікацій, яка є критично важливою для економіки та обороноздатності країни.
Амбасадором позиції ДПС є Голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, який обгрунтував її своїм авторським матеріалом на інтернет-порталі «Главком» як боротьбу з нібито «сірим» ринком Інтернету в Україні. Його публічне звинувачення полягає в припущенні того, що використання інтернет-провайдерами ССО призводить до недоотримання бюджетом близько 3 млрд грн на рік.
Розрахунку ДПС цієї суми на запит народного депутата України О. Федієнка не надано.
«Адаптування» малих та середніх постачальників доступу до мережі Інтернет до загальної системи оподаткування призведе до повної перебудови архітектури електронних комунікацій України під час війни, та несе в собі ряд негативних соціальних, економічних і безпекових наслідків, зокрема:
1. руйнування децентралізованої стійкості до атак ворога системи електронних комунікацій України;
2. зниження конкурентоздатності малих підприємств і припинення діяльності з надання послуг населенню, особливо в сільській місцевості і прифронтових районах через збільшення адміністративних витрат на загальну систему;
3. значне збільшення вартості і погіршення якості послуг доступу до Інтернету і масове невдоволення і збурення користувачів (сьогодні по співвідношенню ціна/якість послуг доступу до мережі Інтернет Україна є одним зі світових лідерів);
4. негативний вплив на досягнення цілей держави щодо забезпечення фіксованим широкосмуговим доступом до мережі Інтернет та універсальної послуги доступу до мережі Інтернет, доступність якої відповідно до Закону України «Про електронні комунікації» має забезпечуватись державою для всіх кінцевих користувачів на території України;
5. підприємства малого бізнесу, які продовжать надавати послуги на загальній системі, через збільшення витрат, навпаки зменшать відрахування до державного бюджету України у вигляді податків та зборів;
6. втрата довіри вітчизняних інвесторів, які будуть змушені ліквідовувати бізнес в Україні і виводити капітал, через непослідовність та прикру незаконність податкової політики.
Відповідно до ст. 57 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Правила оподаткування не можуть змінюватись шляхом трактування чи роз’яснень. У разі необхідності законодавчих змін має бути час на адаптацію до нових правил ведення бізнесу, але такі зміни в будь-якому разі треба впроваджувати не під час війни.
Профільні галузеві асоціації намагаються налагодити діалог з міністерствами, проведено ряд нарад, запропоновано альтернативні варіанти наповнення бюджету для потреб ЗСУ зі збереженням ССО, та варіанти було відкинуто.
З огляду на зазначене, просимо Вас, враховуючи передвиборну обіцянку Партії «СЛУГА НАРОДУ» щодо гарантування на законодавчому рівні незмінності чинних умов оподаткування для суб’єктів малого підприємництва – фізичних осіб, зробити все можливе для того, щоб:
1. під час війни не змінювати правила оподаткування для важливої для економіки та обороноздатності країни галузі;
2. відкликати незаконні вимоги та роз’яснення ДПС та її територіальних органів по відношенню до постачальників електронних комунікаційних послуг, які надають послуги доступу до мережі Інтернет з КВЕДами 61.10 і 61.90 та на законних підставах застосовують спрощену систему оподаткування та звітності;
3. в разі наявності обґрунтованих претензій до галузі, вирішувати їх шляхом обговорення змін до законодавства або інших нормативно-правових актів із залученням відповідних органів виконавчої влади на майданчику Комітету Верховної Ради України з питань цифрової трансформації.
З повагою, Олександр СпВЧУК, голова правління Інтернет асоціації України
Наталія КЛІТНА, голова правління Асоціації правовласників та постачальників контенту

Людмила ЧЕРЕДАРИК, «Версії»

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *