Розпорядженням КМУ від 23.09.2009 р. № 1178-р “Питання загального реєстру податкових накладних” прийнято рішення про запровадження процедури реєстрації податкових накладних, які видаються платниками податку — постачальниками товарів (послуг ).
Реєстрація податкових накладних здійснюватиметься в Загальному реєстрі податкових накладних, порядок ведення якого буде встановлено Державною податковою адміністрацією України.
З метою відпрацювання процедур реєстрації податкових накладних та упорядкування процедури ведення Реєстру запровадження такої реєстрації передбачається здійснювати в три етапи:
І етап — з 1 листопада 2009 року запроваджуватиметься реєстрація податкових накладних із сумою податку на додану вартість, зазначеною в одній податковій накладній, понад 1 млн. грн.;
ІІ етап — з 1 січня 2010 року запроваджуватиметься реєстрація податкових накладних із сумою податку на додану вартість, зазначеною в одній податковій накладній, понад 500 тис.грн.;
ІІІ етап — з 1 квітня 2010 року запроваджуватиметься реєстрація податкових накладних із сумою податку на додану вартість, зазначеною в одній податковій накладній, понад 100 тис.грн.
Процедура реєстрації передбачає, що відомості з податкової накладної заносяться до Реєстру, і після внесення інформації про таку податкову накладну до Реєстру податкова накладна надається покупцю товарів (послуг). При цьому, платник податку — покупець матиме можливість співставити інформацію в отриманій ним податковій накладній з даними Реєстру.
Порушення постачальником товарів (послуг) порядку реєстрації податкових накладних даватиме органам податкової служби право на проведення перевірки достовірності сум податкових зобов’язань, визначених платником податку — постачальником товарів (послуг), та, відповідно, приймати рішення щодо підтвердження чи не підтвердження права платника податку — покупця на включення сум податку на додану вартість по таких податкових накладних до складу податкового кредиту.
У зв’язку із запровадженням обов’язкового подання вищевказаних податкових накладних в електронному вигляді платники податків, які вперше звітують в електронному вигляді, повинні отримати засоби електронного цифрового підпису у акредитованих центрах сертифікації ключів, перелік яких розміщений на офіційних веб-сайтах ДПА України та ДПА в Чернівецькій області, і передати посилені сертифікати ЕЦП за місцем своєї реєстрації.
У випадку подання в електронному вигляді тільки податкової накладної Договір про визнання електронних документів заключати із органами ДПС не потрібно.
Відділ масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА в Чернівецькій області