Туристичні трофеї, що стимулюють до подорожей

Завдяки туристичному проекту, який діє в Україні вже понад 5 років, любителі подорожувати Батьківщиною дізналися про понад 250 маловідомих пам’яток у різних куточках України. Та придбали їхнє зображення у вигляді дерев’яних марок. Серед них – і Резиденція буковинських митрополитів та Вірменська церква Св. Апостолів Петра і Павла у Чернівцях…

Ось такі марки можуть увійти до колекції туриста

15 країн збирають туристичні марки

Туристичні марки (ТМ) вперше з’явилися в Чехії у 1998 році й відтоді стали популярними у сотень тисяч колекціонерів Чехії, Словаччини, Польщі, Австрії – загалом п’ятнадцяти країн Європи. Україна у цьому проекті бере участь від 2007-го року.

ТМ – це дерев’яне кружальце із зображенням певної туристичної атракції, архітектурної, історичної або природної пам’ятки: замок, монастир, храм, музей, монумент, вершина гори, національний парк тощо. ТМ відрізняється від звичайного сувеніра тим, що відіграє роль трофея – на підтвердження того, що мандрівник відвідав даний об’єкт. Адже в іншому місці купити її неможливо. Наприклад, ТМ, присвячену музею «Писанка» у Коломиї, можна придбати лише у цьому музеї.

Кожна ТМ має свій номер, а разом вони утворюють систему з кількох сотень туристично-маркових місць у всій країні. Подорожуючи, мандрівники-колекціонери одночасно збирають ТМ і беруть участь у колекційній грі. Нині в Україні вже існує майже 250 ТМ-місць, а в майбутньому проект має охопити всі туристично цікаві об’єкти країни.

Де можна придбати ТМ?

Кожна ТМ має продаватися щонайближче до зображеного на ній об’єкту: у квитковій касі, сувенірній крамниці, церковній лавці, турінфоцентрі тощо. Якщо таких зручних місць немає – у кав’ярні, готелі або й узвичайному сільському магазині.

Ціна ТМ є однаковою для всіх – 18 грн. Але це тільки для ТМ з однаковими зображеннями. Винятком є односторонні ТМ, що продаються на точках, які належать до організації «Замки Тернопілля» – замки у Збаражі, Вишнівці, Теребовлі тощо. Це комунальне підприємство, для якого діють високі податки, тому їхні марки коштують 20 грн).

Якщо не вдалося купити ТМ на місці, відсилайте фотопідтвердження того, що ви відвідали дане ТМ-місце на мейл info@turystycni-marky.com.ua і ви отримаєте право придбати ТМ поштою.

Користь туристичних марок

Перш за все – це втіха для туристів. Адже автентичні некитайські сувеніри додають звичайним подорожам азарту «полювання на трофеї». А додатковим елементом гри є можливість отримати преміальні марки за зібрані десятки ТМ та вибороти призи у різноманітних конкурсах, які проводять організатори проекту.

Крім того, проект ТМ допомагає у популяризації маловідомих пам’яток не тільки серед українців, але й серед іноземців. А що більше розголосу, то важче владі «забути» про пам’ятку, яка перебуває у скрутному становищі…

Любителі подорожей можуть отримати детальнішу інформацію на сайті www.turystycni-marky.com.ua

Любов КАФАНОВА, “Версії”

1 response on Туристичні трофеї, що стимулюють до подорожей

  1. Як цікаво. Туризм ще має і таку користь. Позитивно!)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *