«виграли» ТОВ «Поштовий магазин» і «Поштовий каталог» після того, як «розіграли» оманливі призи
Антимонопольний комітет України оштрафував ТОВ “Поштовий магазин” (м. Київ) на 1 млн.681 тис грн. за недобросовісну конкуренцію у вигляді оманливої інформації.
Як повідомила прес-служба Чернівецького обласного територіального відділення антимонопольного комітету України, товариства розмістили у друкованих виданнях рекламу такого змісту: «300 000 гривень ЗА ОДНЕ СЛОВО» , «відгадайте закодоване на малюнку слово і отримайте 300 000 грн», «Знайдіть у скрині слово і отримайте 300 000 грн. ВИГРАЙТЕ 300 000 ГРН». Нижче великими напівжирними літерами зазначалося: «ГАРАНТІЯ ВРУЧЕННЯ 300 000 грн».
Розслідуванням встановлено, що у такий спосіб TOB «Поштовий магазин» зібрав адреси громадян з метою залучення їх у клієнти. Потім за цими адресами були розіслані листи з гарантією про можливість виграшу головного (автомобіль або 150 тис. грн) та додаткових призів за умови замовлення продукції з каталогу товарів магазину.
Внаслідок специфічного викладу інформації (виділення шрифтом «потрібної» інформації, написання дійсних фактів майже прозорими літерами тощо) у споживача складалося враження, що саме він є переможцем розіграшу. Але насправді гарантувалося тільки право на участь в акції. При цьому ціни на продукцію, придбання якої було «запорукою» виграшу, у 2-4 рази перевищували середню вартість аналогічних товарів у торговельних мережах. Наприклад, засіб для зміцнення зору з екстрактом чорниці в аптеках коштує 32 грн, а в каталозі «Поштового магазину» – 82,9 грн.
Разом з цим, виявлено, що інформація про переможців попередніх розіграшів не відповідала дійсності, оскільки подібні акції товариством не проводились.
Комітет зобов’язав TOB «Поштовий магазин» припинити неправомірні дії, що вводять громадян в оману.
Антимонопольний комітет України закликає споживачів бути більш уважними до рекламної інформації про нібито безкоштовні подарунки та обдумано підходити до участі у подібних розіграшах.