Міжнародний конкурс з інформатики та комп’ютерної вправності “Бобер -2013” в Україні

13

Історія конкурсу “Bebras”

Одним з важливих засобів зацікавлення учнів навчанням є проведення різного роду змагань.
Зокрема, вибудувана струнка система учнівських олімпіад – від шкільної до міжнародної.
Ідея такого конкурсу виникла в 2003 році під час проведення в США Міжнародної Олімпіади з Інформатики у керівника литовської команди професора Валентини Дагєне. Там же з’явилась і назва конкурсу. Відомий американський вислів про працьовитих і цілеспрямованих людей– «Busy as a beaver». Тому симпатичний бобер став символом цього турніру.

bebras_priplotas

Перший конкурс був проведений у Литві в 2004 році. У наступному році в литовському місті Пасваліс одинадцять країн – Австрія, Данія, Естонія, Єгипет, Ізраїль, Латвія, Литва, Нідерланди, Німеччина, Польща, Фінляндія – утворили Міжнародну Спільноту «Бобер».
Завдання Спільноти – розробка та узгодження завдань національних конкурсів країн-учасників з метою підвищення комп’ютерної грамотності дітей, ознайомлення і зацікавлення сучасними інформаційними технологіями, комп’ютерною технікою та літературою.
Форма проведення цього конкурсу подібна до аналогічних конкурсів з математики і фізики «Кенгуру» та «Левеня». Основна відмінність – всі завдання учні виконують на комп’ютері.

Ukraine

У 2007 році Україна вперше взяла участь роботі щорічного зібрання Міжнародної Спільноти «Бобер». Це сталося завдяки запрошенню одного з керівників литовських конкурсів «Кенгуру» і «Бобер» Ельмундаса Жаліса. У 2008 році конкурс стартував і в Україні.
Член міжнародного комітету «Bebras» від України – Ростислав Шпакович, викладач інформатики Львівського фізико-математичного ліцею при ЛНУ ім. Івана Франка та в Українській Академії Друкарства.
10 липня 2011 року є офіційної датою створення Всеукраїнської координаційної ради Міжнародного конкурсу з інформатики та комп’ютерної вправності «Бобер».

salysdg
Діаграма з офіційної веб-сторінка конкурсу «Бобер» в Литві

11-16 листопада 2012 року був проведений черговий V Міжнародний конкурс “Бобер”. У ньому взяли участь більше 500 тисяч учнів з 22-х країн світу. Найбільш масово конкурс пройшов у Німеччині (180 тис. учасників), Франції (90 тисяч) та Україні (60 тисяч).

сountri_

У 2013 році планується залучення до конкурсу «Bebras» ще таких країн: Малайзія, Англія, Росія, Ірландія, США, Іспанія, Ізраїль, Азербайджан.

Ukraine_1

Семінар-практикум обласних координаторів конкурсу

ІІІ Всеукраїнський семінар-практикум для обласних координаторів Міжнародного конкурсу “Бобер” в Україні відбувся з 5 по 10 серпня 2013 року в Яремче Івано-Франківської області.

bebras_UA_12
VІ Міжнародний конкурс “Бобер – 2013” буде проведений 10 листопада 2013 року.
Конкурс проводиться у п’яти вікових групах: БОБРЕНЯТОЧКО – для учнів 2-3 класів, БОБРЕНЯТКО – для учнів 4-5 класів, БОБРЕНЯ – для учнів 6 –7 класів; БОБРИК – для учнів 8 – 9 класів; БОБЕР – для учнів 10-11 класів загальноосвітніх шкіл.

Ukraine4

Завдання для учасників конкурсу запропоновані та затверджені щорічним форумом Міжнародної спільноти “Бобер”. Учасникам пропонуються завдання двох типів:
1. Текстові завдання. До них додаються чотири варіанти відповіді, з яких потрібно вибрати правильний.
2. Інтерактивні завдання. Отримати правильний результат можна лише при виконанні відповідної послідовності операцій на комп’ютері.

bebras_UA_05

Марія Хасанова, координатор Миколаївського району Львівської області,
Викладач інформатики Миколаївської ЗОШ №2. Одну з задач пані Марії включили до Міжнародного банку задач конкурсу «Bebras». Проте не всі країни, на відміну від України, мають змогу для реалізації інтерактивних задач.
– Львівська область четвертий рік бере участь у Міжнародному конкурсі «Бобер», по кількості учасників ми другі, а по частці залучення учнів – перші. Всі старшокласники зацікавилися ІІІ рівнем задач даного конкурсу, а також їм подобається, що можна у випадку невдалої спроби повторити виконання завдання. Введення «Бобреняточка» з 2-3 класу буде сприяти зацікавленості предметом «Сходинки до інформатики» та підвищенню комп’ютерної грамотності дітей. Адже діти мають сприймати комп’ютер не тільки як ігровий засіб, а й вчилися логічно мислити.

bebras_UA_06

bebras_UA_03

Ірина Скляр, заступник директора Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка, координатор конкурсу «Бобер у ліцею. За 17 років роботи в УФМЛ КНУ Ірина Скляр підготувала більше 70 учнів-переможців IV етапу Всеукраїнської олімпіади з інформатики і 10 переможців Міжнародної олімпіади з інформатики.
– Конкурс «Бобер» виявляє дітей з неординарним мисленням. 11 клас вже не так активно бере участь, але загалом конкурс важливий, цікавий, подобається учням. Весь конкурс проходить в стінах ліцею, тому день проведення конкурсу дуже напружений.

bebras_UA_01

bebras_UA_08

Андрій Мірошниченко, доцент кафедри управління інформаційно-освітніии проектами Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, викладач інформатики гімназії №12 м. Дніпропетровська.
– У Дніпропетровській області склалася своя традиційна система підготовки учнів до олімпіад, конкурсів, турнірів.У липні 2011 року почали створювати єдиний інформаційний простір шкіл області на основі розробки програмістів з Харкова «Курс – школа».  Для реалізації цього проекту у Дніпропетровську за ініціативи мерії у кожній школі була введена посада інженера. Також це і дистанційне навчання за програмою розв’язання завдань підвищеної складності, тренувальні збори. Система роботи дає свої результати. 6-13 липня 2013 року в м. Брісбен (Австралія) відбулася XXV Міжнародна учнівська олімпіада з інформатики. Україну у змаганнях гідно представляли учні, які вибороли 4 медалі. Дмитро Федоряк, учень 11 класу Комунального закладу освіти «Дніпропетровський ліцей інформаційних технологій» при Дніпропетровському національному університеті виборов бронзову медаль. Також у 2012 році у Дніпропетровську було започатковано та проведено Першу Всеукраїнську учнівську олімпіаду з інформаційних технологій, де команда області посіла почесне друге місце серед команд областей і міст України. Організовано роботу «Електронної школи для обдарованих учнів». Вона включає в себе 3 основні напрямки: інформаційний ресурс; навчальні матеріали для слухачів Малої академії наук; проведення відкритих лекцій та вебінарів провідними вченими області.
З появою варіативної складової у навчальних планах ми почали вивчення інформатики з 2 класу ще з 2000 року. Був запропонований для 2-4 класів комплекс розробок з математичної інформатики «Завдання та ігри з інформатики» авторів О.В. Горячева і А.А. Мірошниченко. Цього навчального року для вчителів, які будуть викладати «Сходинки з інформатики», були проведені спеціальні методичні заняття. А конкурс з інформатики «Бобер» сприяє поглибленню знань з інформатики. А група «Бобреняточко» якраз логічно додається у новий етап вивчення інформатики українськими школярами у початковій школі.

bebras_UA_07

bebras_UA_10

Ростислав Шпакович, член міжнародного комітету «Bebras» від України. На конференції «Комп’ютери в освіті» три доповіді були присвячені презентації конкурсу «Бобер». Ростислав Шпокович представляв Україну і виступив з доповіддю «Ігрові задачі конкурсу «Бобер» і програмні алгоритми».
– Влітку цього року в місті Торунь ( Польща) відбувся семінар координаторів країн учасниць Міжнародного конкурсу «Bebras». І також Х Міжнародна конференція «Комп’ютери в освіті», у якій взяли участь представники 70 країн світу. На пленарному засіданні виступив Мітчелл Рєзник, автор мови Скретч (Scratch)  з доповіддю «День Матері, войовничі коти та історії від спільноти Scratch ». Скретч (вимовляється “скретч”) – це візуальна об’єктно-орієнтоване середовище програмування для навчання школярів молодших і середніх класів.
bober_banner2012
Якщо в інших країнах використовуються стандартні інтерактивні платформи для створення пакета завдань, то в Україні створена спеціальна мобільна платформа для конкурсу «Бобер», авторами якої є Ростислав Шпакович та Тарас Шпот.  Керівник команди Нідерландів на Міжнародній олімпіаді з інформатики Кім Шрійверс про українську платформу інтерактивних задач сказав: «Круті задачі, цікаве середовище, де учень грає проти комп’ютера».
bober_banner2011
Цього року у нас дуже відповідальний конкурс, бо ми залучаємо учнів 2 та 3 класів. В Литві, Чехії, Словенії, Швейцарії такий досвід вже є. На семінарі у Яремче якраз і обговорюємо та рецензуємо умови задач для молодших школярів і презентуємо задачі для інших вікових категорій.

Ukraine_2
bebras_UA_11

Надія Шуляк, вже 3 роки координатор конкурсу «Бобер» Ніжинської ЗОШ №15 Чернігівської області, вчитель початкових класів і інформатики.
– Конкурс «Бобер» розвиває логічне мислення, пам’ять, уяву, навички роботи за комп’ютером. Молодші школярі із задоволенням розв’язують інтерактивні задачі. Але треба передбачити, щоб умови задачі не були громіздкими. З досвіду проведення конкурсу хочу зазначити, що деякі учні 5 класу іноді не можуть зразу вловити і зрозуміти суть завдання, тому доводилося їм трохи підказувати у плані формулювання задачі: що треба знайти чи довести.

На українській веб-сторінці конкурсу «Бобер» http://www.bober.net.ua/ у розділі “Правила проведення” можна ознайомитись з умовами конкурсу. В “Архіві завдань” – задання чотирьох попередніх років. Навіть якщо ви успішно справились з усіма завданнями, радимо почитати запропоновані розв’язки. Це дозволить краще підготуватись до нового змагання.

Як проходив конкурс “Бобер – 2012” у Чернівецькій області – за посиланням
https://versii.cv.ua/pohlyad/ukrayins-ki-shkolyari-informatiki-pislya-nimets-kih-ta-frantsuz-kih-najaktivnishi/19752.html

bebras.

Спориніна Тетяна, обласний координатор Міжнародного конкурсу з інформатики та комп’ютерної вправності “Бобер”

 bebras_UA_09

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

2 коментарі “Міжнародний конкурс з інформатики та комп’ютерної вправності “Бобер -2013” в Україні”