Нині сталася довгоочікувана подія, що стосується Путильщини: підписані угоди в рамках транскордонних проєктів, відповідно до яких тут відремонтують під’їзні шляхи до контрольно-пропускних пунктів на кордоні. Голова Чернівецької обласної ради, який має безпосередній стосунок до цих проєктів – є їхнім ініціатором і послідовним лоббістом – оглянув не лише місця майбутніх робіт у Путильському районі, а й усі важливі об’єкти, які зводилися тут (до різного ступеня готовності) упродовж попередніх 12-ти років – після руйнівної повені 2008-го. Голова облради Іван Мунтян привітав Путильщину з минулотижневим відкриттям моста, який так довго будувався і нарешті був відкритий на початку жовтня. Ця подія напряму пов’язана з проєктом транспортного коридору, із яким буковинський очільник стукався в усі двері і порушував це питання на всіх рівнях – у тому числі й на нарадах у Президента чи урядів… І нарешті розпочинається втілення проєкту – це друга позитивна новина, з якою Іван Мунтян приїхав до гірського району, який так давно очікує на вихід з ізоляції, до якої потрапив через бездоріжжя. – Я добре знаю стан доріг Путильщини, саме тому де б не працював – чи в Службі автомобільних доріг, чи зараз головою обласної ради – на всіх нарадах у «високих кабінетах» звертав на це увагу керівництва країни, – каже Іван Мунтян. – Стукав у всі двері…
Адже дороги, які навіть не шутровані, важко взагалі назвати дорогами. А без доріг який може бути бізнес, туризм, розвиток… Тому те, що вдалося домогтися втілення європейського транскордонного проєкту – це наш великий успіх, а збудована за його кошти дорога стане просто сенсацією для району! Під’їзні шляхи до КПП – це лише частина, хоча й чимала, майбутнього транспортного коридору від кордону до сусідньої Івано-Франківщини – щоби мешканцям наших прикордонних регіонів не доводилося долати по 200 з гаком кілометрів, аби дістатися до Румунії, яку видно мало не з їхніх вікон! І не долати сотні кілометрів бездоріжжя для того, щоби відвідати родичів, які живуть за 10-15 км на румунській стороні… Хіба ж так має бути? Через те, що 10 років урядовці не фінансували ці об’єкти, не велися дорожні роботи, район – такий привабливий для туриста і для інвестора – ізольований від світу. Доріг фактично немає, автобуси і будь-який транспорт рухалися по воді, по тимчасових дорогах. Нормальне сполучення було відсутнє, не йдеться вже про безпеку пасажирів і водіїв. Хоча насправді більшість об’єктів були виконані ще в перші два роки після повені на 60, 70, а то й усі 80%! Тож, попри те, що багато питань ще треба вирішувати, все ж таки багато фундаментального, серйозного, глибинного вже й зроблено для розблокування району. Багато об’єктів звели після повені 2008 року, коли потерпілим від повені областям дуже суттєво допомагав уряд Юлії Тимошенко. Тоді ж покладено початок відновленню зруйнованої ділянки дороги у Розтоках 1,6 км завдовжки. Тоді буковинські дорожники, якими керував саме Іван Мунтян, обрали шлях не воювати з природою, а прийняли дуже важливе інженерне рішення, за допомоги запрошених фахівців світового рівня. Ті порадили, а далі був узгоджений Технічною радою Укравтодору дуже успішний проєкт: прокласти нову дорогу, частково через територію сусідньої Івано-Франківської області. Таким чином отримали подвійну вигоду: не лише зробили дорогу для наших краян, а й забезпечили мешканцям сусідньої Івано-Франківщини сполучення з центральною дорогою (Р62), якого в них узагалі не було! Єдиною проблемою цього унікального проєкту залишалося те, що за ним нічого не робили упродовж майже 10 років… і лише днями він був нарешті завершений. Проблеми фінансування виникали при всіх, починаючи з 2010 року, владах і урядах… Аналогічна ситуація й з іншими ділянками дороги Р62 – у Петрашах та Усть-Путилі. Це об’єкти, запроєктовані за світовими стандартами і з урахуванням обставин гірських районів. Відтак, чекає на своє завершення унікальна, подібна до таких, які є в Альпах, естакада у Петрашах протяжністю 700 м – найімовірніше, перша така в буковинських горах. А міст в Усть-Путилі з’єднає нашу область з сусідньою Івано-Франківщиною. Величезні кошти уже вкладені, виконані земляні роботи, дорожники фактично вийшли «з води і болота», зробили найскладніше. Таким чином, залишилися зовнішні роботи, треба прокласти балки і опори… – Важлива звістка як для Селятинської громади, так і для цілого району – це підписання угод про реалізацію двох «дзеркальних» транскордонних проєктів, які будуть втілюватися по обидві сторони кордону, – наголосив голова Чернівецької облради Іван Мунтян. – З нашого боку це будівництво під’їзних шляхів до КПП «Дяківці» та до КПП «Шепіт». Стосовно КПП «Шепіт» ми успішно пройшли другий етап відбору серед інших проєктів у Регіональному бюро транскордонного співробітництва в Сучаві. Цей пункт із дорогою до нього дозволить почати розблокування практично відірваного від світу через бездоріжжя Путильського району.
Аналогічний проєкт, домовленість про який також була досягнута під час наших особистих зустрічей у Ботошанському повіті, – це будівництво під’їзних шляхів до КПП «Дяківці». Там партнером, за моєю пропозицією, виступає наша обласна Служба автомобільних доріг. Адже за правилами, одна обласна рада не може бути одночасно партнером у двох однотипних проєктах. Зараз ці документи вже підписані, відкритий валютний рахунок, на який надходитимуть кошти, і реалізація проєкту фактично розпочинається. Копії документів я передав голові Селятинської ОТГ – як символічне свідчення початку великої спільної справи! А справа таки велика і увійде в історію як початок розквіту Путильського району. Його мешканці точно на це заслуговують! – підсумував Іван Миколайович.
Пресслужба Чернівецької обласної ради