Історія двох котів: перший – слухає та їсть, а другий – мишей не ловить

Обленерго не дотримується законодавства, а регіональне представництво НКРЕ закриває на це очі. Як наслідок, споживачам не повертають незаконно cтягнуті з них штрафи

Чи не найулюбленіша забавка «Чернівціобленерго» – штрафувати. Щоби перетікали  грошики з кишені бідаки-споживача до товстосума-монополіста. А ще вони люблять відключати людей і підприємців від електроенергії, а потім брати кошти за підключення. Мені – і як споживачу-пенсіонеру, і як громадянину – нарешті набридло таке свавілля ПАТ «ЕК «Чернівціобленерго» і я поїхала до Києва в НКРЕ.

А там мені передали до рук Постанову НКРЕ від 14 березня 2013 р. №253, яка вказує на те, що наше Обленерго порушує, цитую, «Ліцензійні умови з постачання електроенергії та Ліцензійні умови з передачі електроенергії в частині дотримання законодавства та інших нормативних документів, зокрема, Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабміну України від 26.07.1999 р. № 1357 (із змінами, далі – ПКЕЕН) та Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженою постановою НКРЕ від 14.05.2006 р. № 562 (далі – Методика)».

Якщо казати простіше, то це означає, що накласти штраф на споживача «від фонаря» ніхто не має права. Для цього існують відповідні методики, яких Обленерго мусить дотримуватися. Та він їх порушує – так йому вигідно. Тому НКРЕ і зобов’язало керівництво ПАТ переглянути всі складені за останні роки на споживачів акти й у випадку безпідставності накладених штрафів повернути споживачам кошти.

Для цього НКРЕ навело перелік підстав (і список цей чималий!) для скасування акту та нарахувань за ним. А це, зокрема, відсутність експертизи, прострочення терміну держповірки лічильника, відсутність точки самовільного підключення та належним чином оформленої відмови споживача від проведення експертизи тощо.

Однак, на виконання зазначеної постанови, «Чернівціобленерго» дало відповідь регіональному представництву НКРЕ, в якій зазначило лише вісім споживачів, яким були повернені незаконно стягнуті штрафні санкції. Між іншим, підставою для перерахунку було вказано «некоректно оформлений бланк акту». Однак в Методиці така вимога, як «коректно оформлений бланк акту» відсутня… Тому можна лише здогадуватися, чому саме цим споживачам відшкодували кошти, а іншим – ні.

Я неодноразово зверталася від імені Буковинського громадського об’єднання до керівництва Обленерго з проханням роз’яснити, чому не виконана Постанова НКРЕ. Однак воно ухиляється від зустрічі та безпосереднього спілкування зі споживачами, практикує спілкування лише з власною прес-службою. Самі собі задають зручні питання, самі ж на них відповідають.

Як на мене, допомогти у розв’язанні наявних проблем мало би представництво НКРЕ у Чернівецькій області, бо його головним завданням, згідно з Положенням про НКРЕ та його діяльність, є контроль за роботою суб’єктів тепло- та енергопостачання, а також захист прав споживачів у сферах енергетики (підкреслення автора – ред.), теплопостачання та нафтогазовому комплексі. І, відповідно до покладених на неї завдань, НКРЕ повинно співпрацювати з громадськими організаціями в питаннях захисту прав споживачів електроенергії та природного газу. Та начальник Чернівецького регіонального представництва НКРЕ у Чернівецькій області Анатолій Маляр не тільки самоусунувся від виконання своїх безпосередніх обов’язків, а й ухиляється від спілкування з головами та керівниками громадських організацій та депутатами, які представляють широке коло споживачів (а що вже казати про окремих громадян?). Можливо, це  тому, що його син працює у структурі Обленерго?

Тамара БОРОВИК, керівник обласної громадської організації із захисту прав і свобод людини «На грані», член БГО 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

18 коментарів “Історія двох котів: перший – слухає та їсть, а другий – мишей не ловить”