До квартплати цьогоріч додаcться збір на ремонт

Про особливості здійснення права власності у багатоповерхівках

Мешканці багатоповерхівок мають визначитися до 1 липня, але з тридцяти опитаних чернівчан про це не знав жоден. Усі вони запитали: а з чим визначитися?  

Дамо відповідь: Такою є вимога Закону України №417 «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирних будинках»

(http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/417-19/print1453733787376610) який набув чинності ще в липні 2015-го.

Про те, що треба зробити, аби й надалі користуватися своїми правами, розповідає інфографіка, підготовлена в рамках проекту ЄС.
Закон, що вступить у дію через 5 місяців, передбачає, що відповідальність за стан багатоповерхівок покладається на їхніх співвласників, тобто мешканців квартир і власників нежитлових приміщень. Тому вони мусять обрати керівництво, себто людину, яка перейматиметься і займатиметься їхньою спільною власністю – сходами, під’їздом, підвалами тощо. Якщо чернівчани, що мешкають у багатоповерхівках, пропустять цей термін, то відповідальна особа – управитель – буде призначений міською радою.

мовою закону:

  1. У разі, якщо протягом одного року з дати набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об’єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. У такому разі ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається за результатами конкурсу, який проводиться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, а договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком строком на один рік від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк.

А що це означає для кожного мешканця багатоповерхівки зокрема?

Найперше, це закон, який певним чином відновлює справедливість, пояснили нам адвокати. Бо, погодьтеся, власники багатоповерхівок досі все ж таки менше переймалися станом будинку, ніж ті, що мешкають в особняках з 1-3-х квартир. А тепер держава передала весь житловий фонд на утримання його власників, себто громадян. І всі документи на будинки, їхня технічна документація перейде до тих, хто цими будинками управлятиме. А хто це буде – залежатиме від самих мешканців. Щоби взяти керівництво будинком у свої руки, його жителі мають створити ініціативну групу, яка проведе збори співвласників. І вже ці збори оберуть управителя будинком. Зрозуміло, що йому треба буде платити зарплату з кишень власників будинків. А вже він буде організовувати догляд за  фасадом, дахом, підвалом тощо цього будинку і, зазвичай, збиратиме гроші на ремонт та інші потреби (вивіз сміття, скажімо). Витрати розраховуються за квадратними метрами –загальної площі житлових приміщень і площі прилеглої території, бо від останньої, приміром, залежить кількість найманих двірників тощо. Власники квартир з більшою площею платитимуть за утримання будинку більше, ніж ті, в кого площа менша, вочевидь, тут спрацьовує теза  «власність зобов’язує».

2a

1a

3a

Вл. інф.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *