МНС, ЖКГ, Укргаз та Укрпошта щомісяця надаватимуть інформацію депутатам
На засіданні постійної комісії з питань будівництва, архітектури, транспорту, зв’язку, житлово-комунального господарства та надзвичайних ситуацій депутати вирішили навести лад з тими, хто в їхньому підпорядкуванні. Тож усі служби, що забезпечують життєдіяльність області, серед яких – Служба автомобільних доріг, МНС, ЖКГ, Укргаз, служби зв’язку, повинні надавати інформацію про плани та виконані роботи щомісяця. Якщо ж інформації від якоїсь служби не надійде, начальникам доведеться особисто звітувати перед депутатами. Щоби останні, своєю чергою, не тицялися, як сліпі кошенята, а були в курсі проблем громадян і могли їх вирішувати.
Та найбільше депутати обговорювали жахливий стан доріг області…
Чи матимемо якісні шляхи, коли на це треба 2 млрд. грн
– Цьогорічна зима – не причина катастрофічного стану доріг, а лише каталізатор, – виправдовується Ігор ГАХ, начальник служби автомобільних доріг у Чернівецькій області. – Лише за грудень-січень нарахували близько 50 циклів переходу температури з плюса на мінус. Вода потрапляла в тріщини, замерзала і розривала асфальт. Дороги Буковини прокладалися ще в 60-70-і роки минулого століття під навантаження 10 т. Минуло понад півстоліття, і там немає вже навіть основи. Тому наші шляхи потребують капітального ремонту. А за роки Незалежності гроші на такі ремонти не виділялися зовсім.
Цьогоріч Укравтодор передбачає 54 млн. грн на поточне експлуатаційне утримання буковинських доріг. А щоби дороги були якісними – треба понад 2 млрд. грн..
– Існує методика визначення вартості будівництва, реконструкції і ремонтів доріг, – продовжує Ігор В’ячеславович. – Суть у тому, що за допомоги формул (враховується рік будівництва, інтенсивність руху, міжремонтні терміни, державного чи місцевого значення тощо) ми обрахували потреби області. За цією формулою мінімально потрібна на рік сума, яка забезпечить експлуатаційне утримання доріг, становить майже 77 млн. грн щороку. Тобто, нині маємо недофінансування в 22 млн. грн. Якщо ж врахувати ще й будівництво та капітальні ремонти – щороку на Буковині потрібно капітально ремонтувати 400 км доріг, орієнтовна вартість яких складає 1 млрд. 300 тис. грн, та 700 км поточних робіт (ще 700 млн. грн.), то для того, щоби дороги на Буковині були якісними, треба більше 2 млрд. грн. Але цих коштів немає…
Гроші з проданого на Буковині палива – на дороги краю!
Депутати постійної комісії написали звернення до Укравтодору, зазначивши й ту причину, що протягом багатьох років ніхто не враховував повеневі проблеми. Адже їх рік від року вирішували за рахунок кошів, виділених на шляхи. Звернення розглядатиметься на сесії обласної ради 26 квітня. За словами Романа МАЙОРА, члена комісії, протягом багатьох років лише латали діри та вирішували проблеми за кошти обласного бюджету. Тому, коли колеги з Тернополя щороку виконували по 40 – 50 км поверхневих обробок, на Буковині від 2007-го взагалі їх не робили!
Крім того, у 2008 – 2009 роках розпочате будівництво багатьох об’єктів, не завершених і досі. Але їх слід утримувати, бо руйнуватимуться. І саме ці об’єкти відволікають кошти від основного призначення. За кошти з «ліміту» на дороги ліквідований і зсув у Хоровах Вижницького району.
Ще одна проблема, яку слід зазначити у зверненні, на думку депутатів – відсутність будь-якої системи у плануванні робіт і прозорості з боку Укравтодору. Адже немає плану робіт, а натомість є непрозора схема розподілу коштів між областями.
За словами Руслана МЕЛЬНИКА, депутата облради, проблему можна вирішити. І першим кроком у цьому стане прийняття звернення до Верховної ради й Кабінету міністрів щодо прозорого розподілу акцизного збору з літра палива. – Якщо з нашої області до Києва іде 3 грн за літр, то нехай чітко повертають нам 1.50 грн замість не зрозуміло скільки і за що. Ми будемо ініціювати питання конкретної схеми повернення коштів. Сподіваємось, що всі народні депутати від Буковини, не залежно від політичної партії, підтримають нашу ініціативу і будуть її лобіювати у владних коридорах столиці, – наголосив депутат.
Любов КАФАНОВА, «Версії»