точка зору
Якщо говорити економічними категоріями, то її керівний склад, який давно пора змінювати на конкурсних засадах, не усвідомлює місії ТПП і не має стратегічного бачення щодо її діяльності. Чи не тому важко побачити позитивний вплив цього органу на розвиток області?
Чим як правило займається ТПП? Видає сертифікати походження товарів для здійснення експорту, проводить експертну оцінку рухомого та нерухомого майна, техніки, автотранспорту. Відділ виставкової діяльності організовує галузеві виставки, на прилеглій території організовує ярмарки продажу і надає палатки під торгівлю саджанцями, медом, сувенірами з інших областей. Хоча найперше мала би активно працювати з місцевим виробником і орієнтувати його на внутрішній та зовнішній ринок.
От і цими днями з інформації acc.cv.ua дізнався, що Чернівецька ТПП провела «круглий стіл» на тему «Чи бути буковинському сувеніру?». І,за його результатами, відзначивши згасання інтересу до виробництва народних промислів, звернулася до обласної ради з проханням «підтримати майстрів» і «рекламувати та популяризувати проект «Буковинський сувенір». До слова, у жодних ЗМІ не бачив повідомлення про цю подію, себто про круглий стіл. Чому ж ТПП не рекламує хоча б себе, коли не виробників?
Як на мене, подібне звернення до представницького органу – це, швидше за все, перекладання проблеми з хворої голови на здорову.
Адже у Законі України «Про торгово-промислові палати в Україні» чорним по білому виписані їхні завдання. А це:
- сприяти розвиткові зовнішньоекономічних зв’язків, експорту українських товарів і послуг;
- надавати практичну допомогу підприємцям у проведенні торгово-економічних операцій на внутрішньому та зовнішньому ринках, освоєнні нових форм співробітництва;
- організовувати в Україні та за кордоном професійне навчання і стажування фахівців;
- надавати довідково-інформаційні послуги про діяльність українських підприємців і підприємців зарубіжних країн, про можливості зовнішньоекономічної співпраці українських підприємців;
- встановлювати й розвивати зв’язки з іноземними підприємцями;
- надавати довідково-інформаційні послуги, зокрема через ЗМІ, сприяти організації інфраструктури інформаційного обслуговування підприємництва тощо.
Але ж усе це вимагає серйозної повсякденної роботи, а, як видно з «круглого столу» про сувеніри, Чернівецька торгово-промислова палата вибрала для себе найлегший шлях і для галочки «провела захід».
А тепер хотілось би дізнатися, що робить із перелічених у законі завдань Чернівецька торгово-промислова палата для відродження ремесел? Свого часу я займався розвитком сільських територій і дорадництвом. Ще тоді намагався знайти точки дотику та співпраці з ТПП, адже у нас в області є прекрасні фермери тощо. Та все було намарне.
Чому ж так сталося, що торгово-промислова палата нині майже жодних функцій не виконує, а її ефективність практично нульова? На мою думку, тому, що робота цього органу, схоже, приватизована однією людиною, яка діє у власних інтересах, а не заради буковинців.
Щоби позбутися бездіяльності ТПП є один вихід – на конкурсних засадах змінити її керівний склад.Валерій ПЕТРЮК, «Версії»