Намалюйте ляльку для вашого комп’ютера
Який наш світ насправді? Адже найчастіше він такий, яким змальовують його наші бажання, настрій, натхнення. Малюнки красномовніші від слів, бо в них багато емоцій, почуттів, символів. Але сучасна картина – це не лише фарби і пензель, але й «миша», монітор та клавіатура, – стверджують учні Чернівецької гімназії №2, які беруть участь у міжнародних телекомунікаційних проектах.
«Миша» і «клава» замість фарби і пензля
Цьогоріч виповнюється 10 років, як Чернівецька гімназія №2 стала членом програми I*EARN в Україні. У 1999 році директор гімназії Тетяна Дурицька, вчитель англійської мови Генріета Якименко та автор цих рядків взяли участь у міжнародній установчій конференції в Києві. Сім шкіл України з Києва, Харкова, Севастополя, Львова, Фастова, Кіровограду та Чернівців першими стартували у цій захопливій програмі.
Комп’ютер у цифровому живописі – такий же інструмент, як пензель з мольбертом. Звичайно, треба опанувати одну з графічних програм: «Paint», «Corel Painter». За допомогою графічного планшету художник може працювати з віртуальними інструментами так само легко, як зі звичайним олівцем або пензлем. Інтерфейс програми розроблений у контексті створення цифрового живопису від «чистого аркуша».
Комп’ютерні ескізи допомагають відповісти на дитячі та цілком дорослі запитання: Про що ти мрієш? Чи є в нас запасна планета? Школа: життя чи виживання? Хто твій друг? Яким ти уявляєш майбутнє?
У міжнародних телекомунікаційних проектах «Народні костюми світу», «Від серця до серця», «Малюємо свою планету», «Закони життя» тощо учні обмінюються творами, малюнками, іграшками, дослідженнями, порівнюють культури народів світу, вивчають історичні та фольклорні традиції краю.
Сова, жаба чи… калина?
Зараз діти беруть участь у проектах «Живі національні символи» та «Ляльки для комп’ютера».
Зображення рослин і тварин використовуються в національній символіці багатьох країн та міст світу – калина в Україні, жаба – в Пуерто-Рико, орел в Росії та Ірані, червона лілія – у Флоренції, сова – в Афінах тощо.
Яка історія виникнення цих живих символів? З якими подіями в житті країни чи міста вони пов’язані? Як це відбивається у народних піснях, легендах, казках? Це досліджують юні чернівчани та їхні однолітки з інших областей. Діти разом вирішують, над якою темою працювати.
У проекті задіяні 12 тем (миль). Серед них – Миля різноманіття культур, Екологічна Миля, Народна, Спортивна, Жіноча Миля, Миля Голівуда, Музики, Миру, Єдності тощо. Усі малюнки, створені в рамках проектів, розташовуються в кімнатах віртуального wiki-музею або wiki-галереї.
Учасники проекту «Ляльки для комп’ютера» створюють ляльок власноручно, використовуючи для цього різні допоміжні матеріали. Під керівництвом учительки Трейоре з Малі діти навчаються основ конструювання ляльок. Кожний учень сам обирає стиль власної ляльки, створює комп’ютерні ескізи її вбрання.
Найчастіше зроблені власноруч ляльки виходять подібними на людей з близького оточення. А учениця 6 класу Оля Пашковська та семикласниця Настя Максим’юк ще й дослідили таким чином історію рідної гімназії та шкільного одягу.
Довідка:
Комп’ютерне мистецтво (цифрове мистецтво, піксель-арт) грунтується на використанні інформаційних технологій. Створення малюнка на комп’ютері від початку і до кінця – відносно новий напрямок в образотворчому мистецтві. Точну дату створення першого комп’ютерного малюнка назвати важко, але поява яскравих, мальовничих робіт відбулась 1995-1996 року, коли з’явились доступні за ціною SVGA-монітори і відеокарти, спроможні відображати 16,7 млн. відтінків кольорів.
Тетяна СПОРИНІНА, вчитель інформатики Чернівецької гімназії №2
Думок на тему “Піксель-арт – нове мистецтво”
Комп’ютерне мистецтво досить цікаве. А дитячі малюнки завжди щирі. Може вони і не такі досконалі, але вражають саме щирістю. Цікаво б було зробити вистaвку дитячих комп’ютерних малюнків.