ТОВ «Розма»: від взуття – до поліпропіленових труб

20-річчя Незалежності – для багатьох, напевне, ювілей незвичайний, який змушує не так ностальгічно озиратися у минуле, як критично оцінювати сучасні реалії, роззираючись у пошуках хороших прикладів та дієвих орієнтирів. Серед них – наша буковинська «Розма», одне з небагатьох підприємств, яке за часи ринкової незалежності не загубилося на економічній мапі нашої країни, навпаки – стало успішним, зберігши, попри жорстку конкуренцію, свого покупця та підкоривши нові ринки.

– Наш завод спочатку був орієнтовний виключно на взуття, яке ми ще випускали за радянських часів. Тому, коли на ринку вперше з’явилася дешева китайська і турецька продукція, нам довелося довго та болісно пристосовуватися до нових, жорстких реалій, шукати свою нішу на ринку, експериментувати.

Випуск конкурентоздатної продукції – завдання надскладне. До того ж, при цьому треба було зберегти, – а час був непростий, – колектив, накопичити ресурси для сучасного переобладнання заводу, – згадує Михайло КРАСОВСЬКИЙ, президент компанії. – Пізніше, після тривалих роздумів, ми вирішили не обмежуватись взуттям, ризикнути і налагодити на «Розмі» випуск ще й поліпропіленових труб. Закупили в Італії обладнання, і вже 2003-го року почали їх виготовляти.

Зараз підприємство забезпечує своїми трубами чи не всю Україну, активно експортує їх до Білорусії. А цього року розмівці відправили першу партію поліпропіленових труб зі скловолокном до Росії. До того ж, у власній лабораторії, із унікальним англо-датським обладнанням, відповідників якому немає навіть у центрі сертифікації у Києві, проходить аналіз якості не тільки власна продукція заводу, тут сертифікуються труби всіх вітчизняних і зарубіжних виробників.

Цікавий факт: лише торік ТОВ «Розма» виготовила для мешканців Афганістану та Таджикістану 1,2-1,3 млн. пар взуття, ще 220 тис. пар – полякам для сільськогосподарських робіт. Для мусульманських країн підприємство виготовляє особливі чорні калоші з гострим носком та малиновою шерстяною підкладкою, зі спеціальною резиновою шпорою, щоби їх було легше знімати. Таку «обувку» там носять протягом усього року, і на весілля, і на похорони. Проте справжнього успіху «гумовий завод» досяг, налагодивши випуск поліпропіленових труб.

– Щороку обсяги виробництва зростають на 20-30%, підприємство відраховує до бюджету десятки мільйонів податку і зборів, – каже Михайло Михайлович. – Завдяки тому, що в нас таке успішне виробництво труб, завод і далі продовжує випускати взуття, адже саме по ньому найдошкульніше вдарила нещодавня криза.

Наприклад, в 2-2,5 рази подорожчали каучуки, які використовуються для його виробництва. Якщо ж відповідно підвищити вдвічі ціну на нашу продукцію – хто ж у нас її купуватиме? Тобто, щоби не втратити покупця, деякий час ми вимушені продавати наше взуття собі у збиток. Звісно, як і решта відомих фірм, мали б скоротити людей… Проте, не зважаючи на скрутні часи, не залишили їх без роботи, адже чимало з них пропрацювали тут десятиріччя…

– У планах – заміна обладнання на підприємстві, встановлення швидких та енергозаощадних ліній. Розширюємо також асортимент фітингів (з’єднувальних частин труб), освоюємо труби діаметром 75-90-110 з алюмінієм – їх поки що ніхто не робить в Україні, проте тут вони потрібні. А ще – придивляємося до виробництва сталевих радіаторів. Адже, за попередніми підрахунками, це вельми перспективний ринок, – зауважив Михайло Красовський.

Одне слово, «Розма» належить до тих небагатьох буковинських підприємств, які не тільки втрималися на плаву у розбурханому морі ринкової економіки, а й значно розвинулися, освоюючи нові виробництва та підкорюючи нові висоти.

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.