«Чернівціводоканал» і чернівчани…

20 млн грн – на заміну найбільш дірявих мереж

Що робить нова влада зі старим дірявим комунальним господарством? Це питання чи не найбільше цікавить чернівчан. Адже мало не щодня водоканал повідомляє про чергові прориви. Приміром, учора була відсутня вода на вул. Канюка. Тож постачання міста водою – чи не головна халепа в житті містян. І не лише тому, що їм набридли часті аварії та ремонти на водогоні, а ще й з кількох інших суттєвих причин. Серед них – якість води та плата за втрати, допущені комунальним підприємством «Чернівціводоканал». Адже через дірявий водогін протягом кількох десятків років мешканці обласного центру зі своїх не таких уже й розкішних сімейних бюджетів покривають своєю платнею понад 60 %(!!!) втрат води на водогоні. Іншими словами, про такий стан речей можна сказати так: усі чернівчани вкупі споживають менше води, ніж її йде у ґрунт у процесі транспортування до кранів чернівецьких помешкань.

Тому ця проблема й не пройшла непоміченою під час чергової пресконференції міського голови. Наразі Роман Клічук наголосив, що міська влада, враховуючи критичну ситуацію на водоканалі, виділила близько 20 млн грн із міського бюджету на заміну найбільш дірявих ділянок  водогінної мережі.  Хоча, зрозуміло, ця крапля в морі не врятує ситуацію.

Сама ж ця ситуація є історією з довгою бородою, започаткованою і не сьогодні, і не вчора.

Проблема з бородою

Понад сорок років працюю на медійному ринку Буковини і упродовж усіх цих десятиліть (!!!)  доводилося систематично звертатися до тематики чернівецького водного господарства через проблеми, які там виникали. Нарешті аж 2015-го нібито знайшовся вихід. І на початку 2016 року Верховна Рада України ратифікувала Угоду між Кабінетом Міністрів України та урядом Федеративної Республіки Німеччина про фінансове співробітництво, який називався «Проєкт муніципального водного господарства міста Чернівці, стадія 1» і мав підтримуватися Урядом Німеччини та Кредитною установою для відбудови (KfW).

Пригадую, скільки за ті два роки було дебатів, брифінгів, громадських обговорень, різного кшталту паперів, відео, графіків, пресрелізів тощо. До Чернівців постійно приїжджали різні поважні делегації, серед яких були і німці, і спеціалісти та науковці із Києва…
А тим часом у боротьбі різних міських кланів – саме це і стояло постійно на заваді розвитку міста – збігло практично шість років. І тільки в грудні 2021-го Чернівецька міська рада надала дозвіл комунальному підприємству «Чернівціводоканал» узяти кредит на модернізацію старих аварійних мереж міста у розмірі 21 мільйон євро. Йшлося про заміну найбільш аварійних ділянок: 7-ми кілометрів водогону між Шубранцем і Попова, понад 27-ми км водопровідної мережі у Чернівцях, а також 25-ти км мережі водовідведення.

Щоправда, нині чернівчанам пояснюють, що то, мовляв, повномасштабне російське вторгнення завадило водоканалу підписати угоду на кредит з німецьким державним банком.

Зробимо вигляд, що повірили? Та з іншого боку треба визнати, що гіпохлоридна станція, яку привезли ще в липні, досі перебуває на митному складі через зміни, внесені у законодавство через війну.

Та є й хороша новина: міський голова повідомив, що кошти на ремонт найбільш аварійної ділянки водогону в Чернівцях нібито можуть виділити місту на початку наступного року, бо вже є погодження Мінрегіонбуду та німецького державного банку розвитку (KfW) на продовження кредитування.

Півмільйона – на позашляховик

Водночас, за умови такої критичної ситуації, до якої потрапили як споживачі водоканалу, так і саме комунальне підприємство, важко зрозуміти придбання останнім за півмільйона гривень позашляховика CHERY Tiggo 4 2021 року випуску, на якому їздить генеральний директор КП «Чернівціводоканал» Андрій Колесник. Тоді як саме очільник КП  скаржився, що у Чернівцях приблизно 65% водопровідних мереж потребують заміни і це є причиною як періодичних поривів труб, так і відключень  міста від води.

А чи поліпшить якось роботу водоканалу новенький позашляховик? А як же! Адже комфортні умови праці керівника – запорука високої якості роботи очолюваного ним підприємства! Владаря ж оцінюють за каретою?

Людмила Чередарик

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *