День 5-й: дискусії на Film Industry Office
Вчора, 23 серпня учасників індустрійної секції Film Industry Office 14-го ОМКФ, яка проходила в готелі “Буковина”, очікувала насичена програма. Зокрема, відбулась дискусія про серіальну галузь, обговорення зміни вподобань українців в аудіовізуальному контенті під час повномасштабної війни та багато іншого.
Огляд серіальної індустрії України 2022-2023 розпочала Анастасія Рахманіна, головна редакторка аналітичного порталу Media Business Reports, Компанія Media Resources Management (MRM).
“2014-й був останнім роком, коли серіали лідирували в українському телевізійному етері – за сумарним хронометражем їх частка складала майже 30%. В останні роки серіали трималися на другому місці за загальною кількістю в етері. Починаючи з 2014 року, загальний обсяг трансляцій контенту російського виробництва скоротився у понад 33 рази. Натомість кількість серіалів українського виробництва збільшилась приблизно у 7 разів”, – розповіла вона.
“За аналізом після початку повномасштабної війни потреби глядача лишилися такими самими, просто загострились. Також з’явився шалений запит на об’єднання зі своїми”, – додала Анастасія Штейнхауз, виконавча директорка ICTV, ICTV2, керівниця напряму Starlight Doc.
Крім того, в межах індустрійної секції пройшла дискусія на тему спільного виробництва аудіовізуального контенту з нордичними країнами та майстер-клас з нового революційного вимірювача відстані/інструменту фокусування на основі штучного інтелекту, винайденого і виготовленого у Швеції.
“Я вважаю, що потрібно починати думати про навчання знімальних груп: гаферів, фокус-пулерів тощо. По-перше – вчіть англійську. По-друге – вчіть англійську. По-третє – вчіть англійську. Але крім цього, дуже важливо мати освітній сенс. Бо коли закінчиться війна, у вас з’явиться багато історій і людей, які захочуть знімати про Україну. Це одна з проблем, про яку ваша галузь повинна подбати – навчити базову команду”, – сказав Андерс Банке, шведський режисер, учасник дискусії “Копродукція з нордичними країнами”.
Що побачили цього дня журі, чернівчани та гості міста
П’ятий день ОМКФ був насиченим на покази фільмів Національного конкурсу. Зокрема, в цей день були представлені “День Незалежності” Володимира Тихого, “Деміург” Ольги Семак та “Сашенька” Олександра Жовни.
“У нас був лише один день зйомок, в якому було задіяно 11 знімальних груп. Хоча фільм знімало одразу багато людей, всі ці різні історії на різних ландшафтах стилістично схожі. Всі, хто брав участь у зйомці, знайомі настільки давно, що не потрібно було ставити задачі чи пояснювати, що робити. Наприклад, ми з Володимиром Тихим працюємо разом вже 20 років. Він як режисер чітко знає, що хоче, зважаючи на те, що він, в першу чергу, режисер ігрового кіно. Саме тому стрічка вийшла дуже поетична. І додам, що цей фільм містить дуже багато елементів комедії”, – розповів Ігор Савиченко, продюсер фільму “День Незалежності”.
Також глядачі подивились фільми “Воїни” Влада Левковського, “Батьківщина – це простір у часі” Томаса Хайзе та “Сивочолі гравці” Денна Лобба з програми спеціальних показів. На показ британської документальної стрічки про гравців у великий теніс завітав один з героїв фільму – 99-річний тенісист Леонід Станіславський. Він увійшов до Книги рекордів Гіннеса як найстарший у світі тенісист, який бере участь у міжнародних змаганнях.
“Якщо говорити про мій досвід перебування в Україні, а також про зйомки в Харкові, то це був час, сповнений щастям. Я дійсно відчував щирість та доброту, адже українці — фантастичні. І Леонід для мене завжди був прикладом лише позитивних рис. Я думаю, що з початком війни в Україні, роль Леоніда, стала ще більш значущою. Адже він уособлює силу, свободу, які характеризують всіх українців”, – сказав Денн Лобб.