Виставковий проєкт Стефана-Арпада Мадяра «Кольоропреференція. Колірні експерименти» у Чернівцях

23 червня 2021-го у Чернівецькому обласному художньому музеї в рамках арт-проєкту, створеного за сприяння посольства Угорщини в Україні, відкрилася виставка художника колориста угорського походження Стефана-Арпада Мадяра. Для експонування представлено 20 робіт митця.

«За 50 років творчої діяльності художник Стефан-Арпад Мадяр працював в різних жанрах образотворчого мистецтва, з різними матеріалами, у великому тематичному діапазоні. Але дослідження кольору в системі колірних гармоній – ось головне в творчості художника. Така художницька пристрасть взаємопов’язана з багаторічними науково-практичними дослідженнями в галузі кольородинаміки. У кожній картині-таблиці – в залежності від художнього завдання – створена своя домінанта колірних співвідношень. Саме ці ключові гармонійні колірні співвідношення стають генератором колірного чуттєвого імпульсу, відображенням миттєвого енергетичного посилу. Таким чином колірний вплив посилюється.
В основі – методика впливу кольором, лікування кольором, біорегуляції кольором, психофізіологічної адаптації за допомогою кольору в ході сенсорного відчуття і сприйняття електромагнітних хвиль різної довжини і інтенсивності.
І якщо раніше – це був чуттєвий колірної імпульс як головний естетичний фактор, інструмент діагностики й лікування, то тепер акценти змістилися, і художника-вченого насамперед цікавить чуттєво-колірне середовище впливу. Виникають цикли робіт, де головна увага – поєднання колірних зон, де відбувається колірна розшифровка станів та вражень, де досліджується і відтворюється шлях розвитку закономірностей, пов’язаних з поняттям залишкової пам’яті». (Анастасія Стрий, мистецтвознавиця галереї «НЮ АРТ», Київ, аспірантка кафедри теорії та історії мистецтва НАОМА).

На виставці представлена частина картин-таблиць, що обіймають чотири розділи дослідницьких напрямів вивчення впливу кольору:
І Науково-естетична система колірних гармоній.
ІІ Кольородинамічні картини-таблиці, побудовані на основі триадних гармоній 12-ступеневого колірного ряду найбільш насичених колірностей колірної системи «Сoloroid» академіка Антала Немчича.
ІІІ Триадні гармонійні системи, що містять комплиментарні (протилежні) та сукцесивні (послідовні) колірні контрасти.
ІV «Кольорослово» («Кольоропис») – колірний образ сучасної української поезії.

На відкритті у Чернівцях був присутній радник з питань культури та освіти Посольства Угорщини Тамаш Віціан.

Дякуємо організаторам за виставку, а художнику Стефану-Арпаду Мадяру – за цікаві та унікальні роботи.

Більше фото з відкриття виставки за посиланням – ВИСТАВКУ КАРТИН СТЕФАНА-АРПАДА МАДЯРА ПРЕЗЕНТУВАЛИ У ЧЕРНІВЦЯХ

©Тетяна Спориніна,
фото автора і SergyiS

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *