Останнім часом до вже відомих різновидів телефонного шахрайства додалися дзвінки переселенцям від невідомих осіб, яки намагаються уточнити фактичне місця проживання внутрішньо переміщеної особи (ВПО). Про це повідомляють громадські активісти, які допомагають ВПО.
Переселенці розповідають про телефонні дзвінки від нібито операторів кол-центру групи кампаній «Дельта М». Вони повідомляють, що телефонують для уточнення місця перебування цих громадян, мовляв, для «привітання їх із новорічними святами від імені Міністерства фінансів України». Після оголошення мети дзвінка «оператори кол-центру» просять переселенця уточнити П.І.Б., рік народження, місце реєстрації на непідконтрольній території та місце фактичного проживання. Наступним запитанням уточнюють, де саме перебуває на момент дзвінка переселенець. Якщо переселенець відмовляється назвати адресу фактичного проживання, «оператор кол-центру» повідомляє, що зазначить розходження із наявними в нього даними і ця відмова вплине на подальші виплати внутрішньо переміщеним особам.
Як повідомив аналітик Громадянської мережі ОПОРА Олександр Клюжев, у цієї фірми є навіть інформація про тих переселенців, які не отримують соціальну допомогу. «Я та мої друзі телефонували до кол-центру, який має персональні дані переселенців, використовуючи реальні або вигадані дані про зареєстрованих внутрішньо переміщених осіб. При цьому оператори кол-центру надавали можливість «перевіряти» дані щодо іншого переселенця, від імені нібито його родича. Це означає, що законодавство про захист персональних даних для переселенців не діє.
І ще раз підкреслюю, нам постійно зазначали, що це «опитування» проводиться в інтересах Мінфіну. Приналежність телефонів, з яких здійснювався обзвін, до колекторів «Дельта М» підтверджується словами операторів кол-центру та автовідповідачем цієї лінії. Докази цієї протиправної діяльності є і вони будуть передані правоохоронним органам. Є реальні ВПО, готові подавати заяви в правоохоронні органи», – наголосив він.
А виконавчий директор Громадського холдингу «Група Впливу» Тетяна Дурнєва сама вирішила перевірити наявність своїх даних у операторів так званого кол-центру. «За номером телефону, який я вказувала як контактний при отриманні довідки ВПО, оператор цього невідомого кол-центру знайшла мене в якійсь базі та підтвердила, що знає моє ПІБ, дату народження тощо. Крім того, оператор наполегливо просила, щоб я назвала адресу свого теперішнього місця проживання, щоби вона перевірила ці дані зі своєю інформацією про мене. Ця ситуація є кричущим порушенням Закону України «Про захист персональних даних», – зазначила Тетяна Дурнєва.
Громадський холдинг «Група Впливу» закликає Міністерство фінансів України прояснити ситуацію, за якої невідомі особи, посилаючись на Мінфін і називаючись то «Соціальним Фондом», то «Дельта М», мають всі персональні дані переселенців. Просимо також звернути увагу на факти незаконної передачі персональних даних Уповноважену ВРУ з прав людини, народних депутатів та міжнародні структури.
Якщо ви отримали подібний дзвінок від «соціального фонду», повідомте, будь ласка, про це, зателефонувавши нам на гарячу лінію +38(050)477 08 00.