Таке завдання ставить перед собою голова Чернівецької облдержадміністрації Олександр ФИЩУК. А вирішення його він бачить у тривалій співпраці карпатських областей України з регіонами країн Євросоюзу, що межують з ними, тобто з альпійськими землями Австрії – Каринтією, Тіролем, Штирією, Бургенландом, а також з Баварією та іншими партнерами в ЄС у єврорегіонах «Карпатський» і «Верхній Прут».
– Гармонійне поєднання транспортних і енергетичних мереж уздовж Карпат і через Карпати дозволить інтегрувати потреби наших гірських районів у процеси розвитку територій у країнах ЄС, що межують з нами, – наголосив губернатор Буковини під час спільної наради чотирьох комісій ВР України. – Натомість що ми маємо? На ділянці кордону майже у 300 км, що проходить Чернівецькою областю діють лише 1 автомобільний та 1 залізничний пункти пропуску, замість 8, погоджених ще 1996 року міжурядовою угодою! Це при тому, що щільність транскордонної авто-залізничної мережі Чернівецької області є третьою в Україні.
Крім того, за словами очільника виконавчої влади, всі шляхи, що ведуть з України до Румунії, Південної Європи та Близького Сходу, потребують ремонту. При цьому більшість ділянок доріг, що забезпечують сполучення з гірськими районами Чернівецької та Івано-Франківської областей і вихід з цих районів до країн ЄС, відновлені після катастрофічних повеней 2008 і 2010 років лише на 20-30%!
Усі ці проблеми обговорювалися під час виїзної наради в Івано-Франківську, намічені шляхи їхнього вирішення. А відповідні міністерства ініціюватимуть перед Європейською Комісією розгляд можливостей фінансування пілотного проекту ЄС у сфері регіонального розвитку для регіону Карпат у рамках Угоди про Асоціацію України з ЄС, який буде спрямований на виконання регіональних проектів та програм у сфері доступності, підтримку підприємництва, збереження природної та історико-культурної спадщини, а також розвиток людського капіталу.
Прес-служба ОДА