У Чернівцях обговорили Закон України «Про місцеві вибори»
Заступник голови обласної організації «Комітету виборців України» Ігор БАБЮК ознайомив журналістів із новаціями Закону про місцеві вибори, які стосуються саме роботи ЗМІ.
Загалом вимоги до інформування під час виборів такі ж, як і раніше: різнобічність, об’єктивність, неупередженість, достовірність, повнота і точність. Передвиборна агітація, як зазвичай, має свої строки, форми і умови проведення. Обмеження до проведення передвиборної агітації так само традиційні: забороняється підкуп виборців, розповсюдження завідомо недостовірних відомостей про кандидатів чи партії, а журналістам, які балотуються, забороняється вести агітацію у своїх ЗМІ.
Водночас порушення строків агітації, так звана «джинса» (зумисно прихована реклама) та інші шпарини, через які можна обійти суворий закон, не передбачають покарання. Кандидатам, які ще лише колись зареєструються, але вже з місяць усміхаються електорату з величезних біг-бордів – задовго до офіційного початку кампанії – нічого не буде. Більше того, «джинса» фактично узаконена: ч. 4 ст. 54 Закону твердить, що «офіційні повідомлення в період виборчого процесу про дії кандидатів, пов’язані з виконанням ними посадових (службових) повноважень, … не є агітацією». Головне, щоб агітаційних закликів у їхніх коментарях не було.
А загалом, вважає Ігор Бабюк, «вибори будуть дуже брудні»: «Побачимо і гречкосіїв, і благодійні фонди, які розноситимуть по помешканнях всіляку поживу… Є багато шпаринок в законі, через які можна його обійти». Серед технологій, які використовуватимуться, він називає і голосування «за бренд партії», а не за конкретні кандидатури на місцевих виборах.
Та головне – прийти і проголосувати. «Молодь «забиває» на вибори,– процитував експерт загальновідоме, – майбутнє обирають ті, хто «взяли гречку». А потім ця ж молодь за такий вибір розплачується кров’ю».
Маріанна АНТОНЮК, «Версії»