Супрун пояснила куди і як скаржитися на медичних працівників

В.о. міністра охорони здоров’я Уляна Супрун у черговому дописі на Facebook пояснила алгоритм дій пацієнтів, якщо їхньому здоров’ю було заподіяно шкоди, або ж у випадку неправомірних рішень чи дій медичних працівників.

Подаємо допис міністра у повному обсязі.
 

Кожен пацієнт має право оскаржити неправомірне рішення й отримати компенсацію, якщо його здоров’ю заподіяно шкоди. Відповідачем завжди є роботодавець – заклад охорони здоров’я чи лікар-ФОП.

Фіксація таких скарг – дуже корисний інструмент. Він допомагає довести, що в конкретній лікарні справді були випадки порушення прав пацієнтів. Нам часто розповідають про той чи інший випадок, який стався, втім, не використовують легальні інструменти, які б офіційно зафіксували інцидент. Відповідно довести правду стає практично неможливо. А непокаране зло – зростає. Відстоювати свої права й реагувати на їхнє порушення в межах закону – обов’язковий елемент культури розвиненого суспільства.

Якщо вам виповнилося 18 років, захищати свої права можна особисто, через представника або ж колективно (коли скаргу подає група людей). Неповнолітні чи недієздатні особи – через законних представників.

Оптимальний варіант – письмове звернення: зареєстрована заява зобов’язує установу надати вам відповідь.

Тож якщо особисто приносите заяву, попросіть зареєструвати її, а якщо надсилаєте поштою, то рекомендованим листом чи з повідомленням про вручення. Якщо звернення надсилається електронною поштою, то треба вказувати електронну адресу, на яку має прийти відповідь – це вимога Закону України «Про звернення громадян».

Що треба зазначити в заяві:
– прізвище, ім’я, по батькові повністю
– місце проживання
– суть питання і чітке формулювання прохання чи вимоги; якщо ви хочете бути присутнім при розгляді звернення, потрібно це вказати
– підпис і дату
Куди можна звертатися зі скаргою 
Зверніться до головного лікаря із письмовою заявою/скаргою і попросіть її зареєструвати (в такому разі вам зобов’язані надати відповідь).
Якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться у департамент/управління охорони здоров’я вашого міста чи області: із письмовою заявою/скаргою і попросіть вхідний номер (це допоможе дізнаватися хід розгляду вашого питання).
Якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться на гарячу лінію місцевих органів виконавчої влади.
Якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться на гарячу лінію Уряду за телефоном 1545.
Будь-який громадянин має право подати заяву про проведення клініко-експертної комісії в міських, районних, обласних департаментах охорони здоров’я, а також КЕК МОЗ України. Такі комісії контролюють якість надання допомоги і розглядають усі випадки, в яких може йтися про неналежну допомогу пацієнту – від випадків з розбіжністю діагнозів до летальних. Докладно тут.

Ще один спосіб захисту – звернення до Інспекції з питань захисту прав споживачів.

Незалежно від рівня розгляду звернень це завжди безоплатно.

Якщо на жодному з етапів не вдалося владнати ситуацію, пацієнт має право звернутися до суду.

За безоплатною правовою допомогою можна звернутись до Центрів з надання безоплатної правової допомоги.

Що робити, якщо ви не погоджуєтеся з рішенням, яке ви отримали після своєї скарги
Маєте право подати скаргу до органу або посадової особи вищого рівня. Наприклад, якщо не вдалося владнати ситуацію на рівні головного лікаря – подати скаргу до місцевого департаменту охорони здоров’я. Але не затягуйте – звертатися можна протягом місяця після того, як вас ознайомили з рішенням. Інакше ваш запит можуть відхилити (виняток – поважна причина порушення термінів).

Скільки часу можуть розглядати звернення:
до 15 днів – звернення, які не потребують додаткового вивчення
до 30 днів – звернення, які потребують додаткового вивчення
до 45 днів – звернення, вивчити обставини яких неможливо у 30-денний термін. У такому випадку вас мають обов’язково про це повідомити. 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *