Передплата на газети зросла. Дякуємо «Укрпошті»

Лише цього тижня стали відомі нові ціни на газети, за якими наші краяни передплачуватимуть періодику на 2014-ий рік. Зрештою, саме це й спричинило затримку зі стартом передплатної кампанії.

2011-1-26-stopka_gazet

А тепер по суті. Від 1 січня 2014 року «Укрпошта» підвищує тарифи на доставку періодики відразу на 45%. Рішення про це прийняте попри намагання представників ЗМІ, громадських організацій досягти компромісу з державним підприємством зв’язку в цьому питанні. «Журналісти друкованих ЗМІ області вважають, що таке одноосібне рішення про підвищення тарифів є порушенням конституційного права на свободу слова та обмежує право населення на доступ до інформації» – говориться в Заяві правління Чернівецької обласної організації Національної спілки журналістів України, прийнятої одностайно  на останньому засіданні.

«Завжди була відома соціальна значущість передплати на пресу, – говориться у Заяві. – З огляду на це журналістські колективи редакцій газет, що видаються в області, вже кілька передплатних кампаній не піднімають передплатну вартість своїх видань, свідомо обмежуючи себе та розуміючи дуже високу чутливість населення до ціни на пресу, особливо у сільській місцевості, де навіть незначне підвищення вартості є надзвичайно потужним фактором відмови від передплати. На жаль, така тенденція – падіння передплатних тиражів – уже спостерігається впродовж кількох років. І про це в «Укрпошті» добре знають. Однак монопольне становище й проголошений намір підвищити якість послуг і заробітну плату поштарським колективам – очевидно, саме за рахунок «багатих журналістів» – взяли гору над тими партнерськими стосунками, що  вже десятиліття існували між «Укрпоштою» та журналістськими колективами».

Правління Спілки наголошує, що воно «усвідомлює необхідність приведення тарифів «Укрпошти» до економічно обґрунтованого рівня. Однак стрімке підвищення тарифів практично в останній момент напередодні старту передплатної кампанії замість того, щоби працювати над тарифною політикою постійно, зважаючи на рівень інфляції, спричиняють у журналістської спільноти подив.

Тим паче, що державний монополіст, яким є «Укрпошта», так і не розкрив механізм формування тарифів на доставку періодики» (!!!)

З огляду на це, Чернівецька обласна організація НСЖУ наполягає на обмеженні рівня зростання зазначених тарифів не більше ніж на 25%. Та, на жаль, ціни в каталозі на пресу вказані вже нові. Так сталося, мабуть, тому, що направлене раніше відповідне звернення Спілки журналістів України до прем’єр-міністра Миколи Азарова та гаранта Конституції – Президента України Віктора Януковича – залишилося без відповіді. «Невже різке підвищення тарифів державним підприємством зв’язку, що є фактично порушенням конституційного права на свободу слова та обмежує право на доступ населення до інформації, влаштовує нинішню владу?» – риторично запитують автори Заяви.

Вл. інф.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *