У чернівчанина «SEAT Ibiza» «Синя ракета» обладнаний автозвуком, дорожчим за сам легковик

«Це авто для «двіжу», розповідає про свою «Синю ракету» 22-річний студент Роман КІСІЛЬ із Чернівців. Вартість звукового обладнання в його «Сіаті» перевищує вартість самого легковика. Гучність настільки потужна, що з нею можна влаштувати дискотеку будь-де. Про свій особливий автомобіль та захоплення автозвуком Роман розповів журналістці Kitsman.city Ользі КУЛЬКО .

 

Авто кілька разів було рекордсменом України за потужністю звуку

Роман захоплювався потужним звуком в автомобілях практично відтоді, коли уперше сів за кермо. Спочатку «вдосконалював» батьківський Merсedes Vito, а в березні 2019 року придбав «Синю ракету».

– Це ім’я «Сіату» дав попередній власник, який і обладнав авто потужною звуковою системою. Я вирішив не змінювати ім’я машини, адже вона до нього звикла, – сміється Роман. – Після купівлі ми зробили косметичний ремонт авто, модифікували звукову систему.

«Seat IBIZA Mk III» 2000 р.в. – досить рідкісне авто, цю модифікацію випускали лише два роки, в Україні їх налічується близько сотні. Один із попередніх власників, із Запоріжжя, ще 2011 року вирішив зробити з «Сіата» «Car Audiо», тож кілька разів модифікував і вдосконалював авто й звукову систему. Він їздив із «Синьою ракетою» на різні конкурси, де отримував призові місця й перемоги. Зокрема,  2012-го автівка стала Чемпіоном України «Bass Race» 129,9 децибел і встановила рекорд України «Street A» 152 дБ (приблизно як звук пострілу з рушниці).

Чергова модифікація автозвуку в «Сіаті» відбулася у 2017 році: тоді рекорд цієї звукової машини становив 159,9 дБ. звукового тиску. Звуковий тиск – це тиск, який створюється в автомобілі, а звуковий шум – коли ми відчиняємо двері. Щоправда, цей рекорд вже побитий, адже звукові системи щороку вдосконалюються, але й «Синю ракету» постійно модифікують.Із попереднім власником вона вигравала кубки Баварії та Італії.

 

Вага додаткового обладнання в автівці півтори тонни

У «Синій ракеті» тільки два місця – для водія і пасажира. Половину салону й багажник займає звукове обладнання. Колонки розміщені у перегородці та в обшивці дверей. Коли в авто сідає дівчина з довгим волоссям і вмикається звук, волосся ефектно розвівається від звукових хвиль, наче від вітру.

Вага звукового обладнання й додаткового металевого каркасу (щоб авто не розвалилося від потужних звукових хвиль) – півтори тонни, тож легковику зміцнили ходову й мотор. Через додаткову вагу «Синя ракета» не може їхати швидко. Не виїжджає Роман на трасу на своєму звуковому автомобілі й узимку, адже за такої ваги важко гальмувати, надто на слизькій чернівецькій бруківці.

Вартість самої автівки – близько  4-5 тисяч доларів, а вартість модифікацій та додаткового обладнання – ще понад 5 тисяч.

 

«Ракетою» назвали за гучність, а не за швидкість

Повну гучність в автівці вмикати доводиться не часто. Адже в місті за надто голосну музику можуть оштафувати – за порушення громадського порядку, вдома звук заважає сусідам. І сидіти в машині із ввімкнутою на повну потужність музикою не можна: такий рівень шуму може призвести до контузії й пошкодження барабанних перетинок.

Наприклад, 130 дБ – це больовий поріг шуму, звук такого рівня видає літак на старті. 145 дБ – рівень шуму ракети на старті, 150 дБ має звук пострілу з рушниці середнього калібру біля ствола. За нормативами, звук потужністю понад 130 дБ може спричинити контузію.

Коли ж вмикається потужний автозвук?

– Це автомобіль для двіжу, для тусовок, коли треба додати драйву на масових заходах, – каже Роман Кісіль. – Ми приїжджаємо, вмикаємо музику  – й одразу біля автомобіля збираються люди, фотографуються, танцюють. Ми з друзями їздимо на різні змагання з автозвуку. 11 травня отримав кубок за друге місце на першому етапі Всеукраїнського Чемпіонату з автозвуку і тюнінгу автомобілів «ЕММА» у Хмельницькому.

 

У ГО «Streeter Chernivtsi» понад десяток власників машин із автозвуком

У Чернівцях уже кілька років діє автоклуб, а 2017-го зареєстрована громадська організація «Streeter Chernivtsi», яка об’єднує любителів автомобілів, тюнінгу, відпочинку з автівками.

Три роки тому в цей автоклуб вступив Роман Кісіль, а торік став головою громадської організації.

– Члени нашого автоклубу з’їжджаються щонеділі о 19:00 на стоянці заводу «Гравітон» по вул. Руській 248 у Чернівцях, – розповідає Роман. – Нині зареєстровано понад 50 членів клубу, автомобілів у них біля трьох десятків. Організовуємо спільний відпочинок, екскурсії, проводимо благодійні акції. Наприклад, організовували «Автоквести», збирали кошти для онкохворих дітей, влаштовуємо змагання «Автозвук», беремо участь у різних заходах для молоді. Зокрема, на початку червня ми побували у Берегометі Кіцманського району на «Beregomet Open Sport Festival 2019».

Неофіційними перегонами в «Streeter Chernivtsi» не займаються, натомість організовують змагання «Автослалом» – проїзд між фішками на швидкість – та інші змагання на вправність водіння.

Ольга КУЛЬКО, «Kitsman.city». Фото Андрія Фівчука, на фото: Роман Кісіль біля своєї “Синьої ракети” 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *