Чернівецькі перехрестя: врятує десятки життів правильно налаштований світлофор

Про необхідність згладжування гострих кутів на перехрестях Чернівців

Нещодавно місцеві новинні агентства розповіли про ДТП на вулиці Руській, а точніше – на її перехресті з вулицею Сагайдачного. Стався наїзд автомобіля на мотоцикл, водій якого постраждав.
Здавалось би – ще одна аварія – одна із багатьох, які щодня стаються у Чернівцях та області. Цю аварію можна було б списати просто на перевищення швидкості і втрату концентрації водіями обох транспортних засобів, якби не одне але!
Тут я би звернув увагу на декілька деталей, оскільки саме там ховається диявол – у ряді об’єктивних та суб’єктивних факторів, що призвели до ДТП.
Нагадаємо, що вулиці Руська та Сагайдачного перетинаються під гострим кутом, причому транспортні засоби, що виїжджають з боку тупого кута видно дуже добре, тимчасом як за гострий кут так просто не глянеш. Як наслідок, при повороті наліво з Сагайдачного в бік мосту або при проїзді вулицею Руською з боку Святомиколаївської церкви в обох напрямках (і прямо, і наліво) неможливо адекватно оцінити перешкоду.
З боку Святомиколаївської церкви на Руській це перехрестя взагалі малопомітне здалека, а обидві вулиці є важливими міськими магістралями, де щодня проїжджають сотні-тисячі автомобілів та мотоциклів! Тому всі об’єктивні фактори свідчать, що це аварійно-небезпечне перехрестя, яке потребує додаткового регулювання.
Аналогічні оказії раз-по-раз трапляються і на перехресті Руської та Січових Стрільців, а також Головної, Каденюка, Фізкультурної та Максимовича – і не тільки коли світлофори працюють в режимі жовтого сигналу, що миготить. А це означає одне – гострі кути потрібно згладжувати, або хоча б давати водіям можливість за них заглянути!
Коли я проїжджав Румунією в бік Болгарії та Туреччини. я проїжджав через місто Текуч Ґалацького повіту, де дві магістралі перетинаються аналогічно під гострим кутом і навпроти виїзду розміщується параболічне дзеркало, яке дозволяє бачити транспортні засоби за цим кутом. Аналогічні дзеркала можна було б розмістити на всіх виїздах під гострим кутом.
У деяких випадках, як на перехресті Руської – Сагайдачного, дзеркала явно недостатньо, оскільки навіть воно не застрахує від того, що водії, які поспішають, втрачають концентрацію і виїздять на перехрестя передчасно. Застрахує світлофорний об’єкт.
Колись на цьому перехресті був світлофор, який з чиєїсь радості вирішили прибрати – а дарма! Ось на цьому перехресті (і на ще декількох) у добавок до дзеркала світлофор дійсно потрібний. У дзеркало водій би дивився при роботі світлофора в режимі жовтого миготіння.
Мало того. Навіть і двохфазного регулювання може бути замало. Приміром у Європі, Азії, чи у Південній Америці на перехрестях такого штибу застосовують трифазне світлофорне регулювання. На прикладі гіпотетичного світлофорного об’єкта на перехресті Руської – Сагайдачного, я поясню, як це виглядало б:
Фаза І: Зелене світло на виїзд з вул. Сагайдачного в обох напрямках, червоне світло на проїзд Руською в обох напрямках.
Фаза ІІ: Зелене світло на проїзд вулицею Руською в бік від мосту до центру, червоне світло на виїзді з вулиці Сагайдачного та на проїзд Руською в бік мосту.
Фаза ІІІ: Зелене світло на проїзд вулицею Руською в бік від центру до мосту, червоне світло на проїзд вулицею Руською в бік центру, червоне світло на виїзд з вулиці Сагайдачного в бік мосту з можливістю правого повороту в бік центру (запалюється права «стрілка»).
Аналогічне регулювання могло б бути застосованим і на перехресті Руської – Січових Стрільців, Головної – Каденюка, а також Героїв Майдану – Садової – Сторожинецької. На перехресті Вокзальної – Севастопольської таке теж діє…Чи діяло деякий час. Для перехрестя Вокзальної – Бережанської теж можна застосувати його.
Я собі не уявляю, скільки б життів було врятовано, якби при плануванні дорожнього руху не було недооцінки перехресть вулиць під гострим кутом, особливо якщо обидві вулиці – важливі міські магістралі! Ба більше, щоби уникнути появи чергового некрологу на жертву ДТП на тому самому місці ймовірно достатньо лиш одного – встановлення правильно налаштованого світлофорного об’єкту!
Влад Горенюк

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *