Прем’єр-міністру України Ю.В.Тимошенко
Депутатське звернення
(у порядку ст.16 Закону України «Про статус народного депутата України»)
Шановна Юліє Володимирівно!
В умовах фінансової кризи Уряд повинен йти на непопулярні міри – різко зменшити видатки на утримання центральних органів виконавчої влади, державних установ та відомств, діяльність яких, полягає у другорядних функціях, які створені під конкретних осіб, і являються продуктом комерційних та політичних торгів. На сьогоднішній день в Україні установ з дублюючими функціями розплодилося в декілька разів більше, яких не було за часів колишнього СРСР. По кількості міністерств, відомств, різного роду державних комітетів, Україна лідирує серед країн СНД та Європи.
Згідно ст. 20 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України «утворює, реорганізовує і ліквідує міністерства та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до закону в межах коштів, передбачених у Державному бюджеті України на утримання органів виконавчої влади, затверджує положення про зазначені органи».
Згідно п. 4 ст. 22 «Діяльність центральних органів виконавчої влади, керівники яких не входять до складу Кабінету Міністрів України, спрямовується і координується міністрами. Питання діяльності таких центральних органів виконавчої влади представляють відповідні міністри, до сфери спрямування і координації яких належать ці органи».
З метою зменшення видатків з Державного бюджету України, для оптимізації чисельності державного апарату, приведення органів виконавчої влади відповідно до Закону України «Про Кабінет Міністрів України» вношу пропозиції:
1. Міністерство у справах сім’ї, молоді та спорту, яке було створено штучно, конкретно під В.Довженко, ліквідувати та об’єднати з Міністерством освіти та науки України, оскільки функції цих двох органів дублюють одне одного.
2. Міністерство з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, яке було створене штучно під конкретну людину В.Дурдинця, а потім під Г.Реву, ліквідувати, з передачею його функцій Міністерству внутрішніх справ України.
3. Міністерство вугільної промисловості України або перенести у м. Донецьк або об’єднати з Міністерством палива та енергетики України.
4. Державне агентство земельних ресурсів об’єднати з Державною службою геодезії, картографії та кадастру.
5. Національну комісію з питань регулювання зв’язку (НКРЗ) об’єднати з Національною комісією регулювання електроенергетики України (НКРЕ).
6. Національне агентство з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів ліквідувати.
7. Державну комісію з цінних паперів на фондовому ринку об’єднати з Державною комісією з регулювання ринку фінансових послуг України.
8. Державний комітет України в справах національностей та релігії ліквідувати, а функції міграції передати до МВС, облаштування депортованих – Міністерству регіонального розвитку і будівництва, релігій і міжнаціональних відносин – Міністерству юстиції України.
9. Державне агентство України з інвестицій та інновацій ліквідувати, а його функції передати Міністерству економіки України.
10. Український концерн музичної промисловості ліквідувати, а його функції передати Міністерству культури та туризму.
11. Державну судову адміністрацію ліквідувати і функції передати Міністерству юстиції України.
12. Адміністрацію державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації приєднати до МВС України.
13. З Державної служби охорони зняти статус військової організації, встановити спеціальні звання і передати до Міністерства внутрішніх справ України (за європейським стандартом).
14. Національне агентство екологічних інвестицій України ліквідувати, функції передати до Міністерства економіки та природних ресурсів України.
15. Український концерн торф’яної промисловості ліквідувати і функції передати Міністерству вугільної промисловості України.
16. Державний комітет архівів передати Міністерству юстиції України.
Значного скорочення потребують академії – Національна академія України, Українська академія аграрних наук, Академія педагогічних наук, Академія правових наук – це на мій погляд спадок від СРСР, більшість країн від такого наукового потенціалу з низьким результатом відмовились, а функції фундаментальних досліджень передали університетам та інститутам.
З повагою,
народний депутат України Г. Москаль