Вірус цифрового недоумства вражає дітей

Тільки заборона користуватися ґаджетами може ще врятувати нинішнє цифрове покоління

Сьогоднішні одинадцятирічні діти виконують завдання на рівні,  який 30 років тому демонстрували восьми-девятирічки. Що сталося? Просто разом із смартфонами, планшетами та іншою цифровою технікою в світ проник вірус цифрового недоумства. І це не жарт, це діагноз.

Фахівці раптом зауважили, що рік від року все більше дітей – представників цифрового покоління – страждає на розлад уваги, втрату пам’яті, низький рівень самоконтролю, когнітивні розлади, пригніченість і депресію. Дослідження показують, що в мозку представників цифрового покоління спостерігаються зміни, схожі на ті, що виникають від черепно-мозкової травми або на ранній стадії деменції – недоумства, яке зазвичай розвивається у старечому віці.

У це складно повірити, але середньостатистичний семирічний європеєць уже провів біля екранів понад рік свого життя ( рахуючи по 24 години на добу), а 18-річний – понад 4 роки!

Так, діти інші, але мозок у них такий же, який був у людини тисячі років тому. І його треба розвивати і годувати. Всі наші думки, дії, вирішення складних завдань і глибокі роздуми залишають слід у нашому мозку. «Ніщо не може замінити того, що діти отримують від власного, вільного і незалежного мислення, коли вони досліджують фізичний світ і стикаються з чимсь новим», – стверджує британка, професор психології Тетяна БАЙРОН.

Це шокує, але факт, що від 70-х років минулого століття, тобто за 45 років, радіус активності дітей (двору навколо будинку, в якому діти вільно досліджували навколишній світ) скоротився на 90%! Світ звузився до екрану смартфона. Діти забули і, ще гірше, просто не знають, як це бігати під дощем, пускати кораблики, лазити по деревах або просто базікати одне з одним. Вони годинами сидять, втупившись у свій смартфон. Але ж їм необхідно розвивати свої м’язи, знати про ризики, які приготував для них світ, і просто взаємодіяти зі своїми друзями.

«Дивно, як швидко сформувався абсолютно новий тип середовища, де смак, нюх і дотик не стимулює, де більшу частину часу ми сидимо біля екранів, а не гуляємо на свіжому повітрі і не проводимо час у розмовах віч-на-віч», – каже Сьюзен ГРІНФІЛД, науковець і член Палати Лордів. Нам, безумовно, є про що хвилюватися.

Мозок формується, коли є зовнішні стимули, і що більше їх буде, то краще для мозку. Тож дуже важливо, щоби діти досліджували світ фізично, а не віртуально. Це вкрай потрібно зростаючому мозкові, як і тисячу років тому.

Дитині потрібен також здоровий і повноцінний сон. Інтернет і комп’ютерні ігри суттєво вкорочують тривалість їхнього сну і призводять до його розладів. Яким може бути розвиток, коли ти втомлений і в тебе болить голова, а шкільні завдання ніяк не лізуть у голову?!

Як цифрові технології змінюють мозок дитини

По-перше, кількість зовнішніх стимулів обмежується через одноманітне проведення часу в Інтернеті. Не розвиваються важливі ділянки мозку, які відповідають за співпереживання, самоконтроль, прийняття рішень. А те, що не працює, відмирає. Адже у людини, яка перестає ходити, атрофуються ноги! Діти не звикли запам’ятовувати інформацію – їм простіше знайти її в пошукових системах. Ось і проблеми з пам’яттю: вони абсолютно її не тренують.

Думаєте, що діти стали набагато розумнішими, завдяки Інтернету?

Нинішні одинадцятилітні виконують завдання на такому рівні, який демонстрували восьми-дев’ятирічні діти 30 років тому. Дослідники відзначають, що однією з основних причин цього є життя у віртуальному світі.

«Я побоююся, що цифрові технології інфантилізіують мозок, перетворюють його на подобу мозку маленьких дітей, яких приваблюють тріскучі звуки й яскраве світло і які не можуть концентрувати увагу і живуть сьогоденням моменту», – каже Сьюзен Грінфілд.

Але Ви ще можете врятувати своїх дітей!

Досить просто обмежити час користування різними ґаджетами. Наприклад, Кріс АНДЕРСОН, головний редактор американського журналу «Wired», один із засновників 3D Robotics, обмежує своїх дітей: жодних екранів і ґаджетів  у спальні! «Я, як ніхто інший, бачу небезпеку в надмірному захопленні Інтернетом. Я сам зіткнувся з цією проблемою і не хочу, щоби ці ж проблеми були в моїх дітей».

Сини творця сервісів Blogger і Twitter можуть користуватися своїми планшетами і смартфонами максимум 1 годину на день, а директор OutCast Agency обмежує використання ґаджетів удома 30-ма хвилинами в день.

Ось і відповідь на питання «Що треба робити?». Подбайте про своїх дітей. Подумайте, яке майбутнє чекає на них через 10-20 років, якщо сьогодні вони проводять півдня перед екранами своїх суперсучасних ґаджетів.

Сини творця сервісів Blogger і Twitter користуються своїми планшетами і смартфонами максимум 1 годину на день!

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *