Фінансовий комітет Ради продовжив просувати псевдореформу БЕБ. Це залишить БЕБ під повним контролем Олега Татарова.
Сьогодні, 8 квітня, фінансовий комітет Верховної Ради розглянув питання повторного першого читання законопроєкту №10439 про реформу Бюро економічної безпеки (БЕБ). Раніше цей законопроєкт був відправлений на повторне перше читання, оскільки деякі депутати та міністр юстиції Денис Малюська не узгодили його ключові норми з міжнародними партнерами та категорично відмовилися врахувати думку бізнесу та громадськості.
«За результатами розгляду комітет так і не усунув минулих зауважень. Тобто, відмовився врахувати думку міжнародних партнерів та бізнесу, лишивши для Офісу Президента можливість контролювати БЕБ. Наприклад, всі працівники БЕБ, які зараз «співпрацюють» з Олегом Татаровим, з таким законом зможуть так і лишитися в органі, виконуючи незаконні вказівки з ОП», – зазначає Олена Щербан, заступниця виконавчого директора Центру протидії корупції (ЦПК).
Зокрема, не враховано критично важливі норми про те, що під час конкурсу з обрання Директора БЕБ конкурсна комісія має запропонувати до призначення лише одного кандидата.
Натомість комітет пропонує аби на розгляд Кабміну подавалося «не більше двох кандидатів». Через це конкурс на визначення директора БЕБ може повторити історію із обранням керівника САП, який через маніпуляції влади проводили понад два роки.
Комітет також відхилив норми про переатестацію персоналу БЕБ. Зокрема, відхилено пропозиції, щоби при переатестації кадрові комісії могли керуватися стандартом доказування обґрунтованим сумнівом. На практиці, це дозволило б, не пропускати до роботи в БЕБ осіб з сумнівною репутацією та тих, хто засвітився в корупційних схемах. Без цього стандарту доказування закріпленого на рівні закону суди банально будуть поновлювати на посадах недоброчесних співробітників БЕБ після звільнення.
Аналогічно комітет відмовився підтримувати вдосконалення конкурсних процедур для відбору персоналу БЕБ, чіткі правила добору з перевіркою доброчесності та неможливість призначення в БЕБ осіб, які раніше були звільнені через не проходження переатестації.
Комітет також відхилив пропозицію про залучення до конкурсних комісій з відбору персоналу БЕБ та атестаційних комісій експертів делегованих міжнародними партнерами.
Всі ці положення, на думку ЦПК, є критичними для повноцінної реформи БЕБ. Вони враховують негативний досвід конкурсних процедур до НАБУ і САП, а також помилки здійснені під час переатестації прокурорів та поліцейських.
ЦПК закликає депутатів повторно розглянути та врахувати критичні норми, необхідні для повноцінної реформи.
Центр протидії корупції