– Яким чином потрібно подавати звіти до системи персоніфікованого обліку відомостей, якщо організація була зареєстрована в іншому територіальному органі Пенсійного фонду через зміну у зв’язку зі зміною адреси? Повідомлення про зняття з обліку, як платника страхових внесків, було отримано 21.05.2008 року. Стали на облік в новому територіальному органі Пенсійного фонду від 22.05.2008 року.
У Вашому випадку при формуванні та поданні звітності до системи персоніфікованого обліку слід керуватися п.п. 3 та п.п.4 п.1.3 Порядку формування та подання органам ПФУ відомостей про застраховану особу, які використовуються в системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, затвердженого Постановою правління ПФУ від 10.06.2004, №7-6. П.п. 3 п 1.3 Порядку №7-6, передбачає: «У поточному році страхувальник надає необхідний комплект документів первинної звітності також у випадку подання цим страхувальником заяви про зняття з обліку у територіальному органі Пенсійного фонду. Такий комплект документів повинен містити в собі звіт за поточний рік з відомостями за період до зняття страхувальника з обліку та документи первинної звітності за попередні звітні роки, якщо вони не подавалися до територіального органу Пенсійного фонду за місцем реєстрації до моменту зняття з обліку». П. п. 4 п. 1.3 Порядку №7-6, передбачає: «У разі, якщо страхувальник був зареєстрований в новому територіальному органі Пенсійного фонду у зв’язку зі зміною адреси, звіт за попередній рік повинен містити відомості за період з моменту зняття з обліку в попередньому територіальному органі Пенсійного фонду».
Отже, Ваша організація мала подати за 2008 рік два комплекти документів первинної звітності з урахуванням періодів перебування на обліку в різних органах Пенсійного фонду. Перший звіт подається при знятті з обліку у поточному році, другий – протягом 1-го кварталу наступного року. Крім того, слід врахувати, що сумарно період трудових відносин в індивідуальних відомостях найманих працівників не повинен перевищувати календарний рік.
Враховуючи зазначені Вами дати зняття та постановки на облік як платника страхових внесків, звіти до системи персоніфікованого обліку, що подаються до територіальних органів ПФУ, повинні містити відомості за періоди:
■ від 01.01.2008 до 21.05.2008 – в органі ПФУ, з якого страхувальник був знятий з обліку;
■ від 22.05.2008 до 31.12.2008 – в органі ПФУ, за новим місцем реєстрації.
Микола ПАЛАМАРЮК, головний спеціаліст відділу персоніфікованого обліку ГУ ПФУ в Чернівецькій області